• Bröllopstokiig

Rosblad?

Funderar på att sprida rosblad på borden som dekoration, vad tror ni om det?

• Svar på tråden Rosblad?
  • Bröllopstokiig

Låter som en jättebra ide. Kan man göra det kvällen innan tro ?

Anneli

• Bröllopstokiig

Det har jag också funderat på. Vet inte om de hinner "skrumpna ihop" då. Det bästa vore nog om man kan göra det samma dag.

• Bröllopstokiig

Jag köper rosor lite då och då, har de på bordet ett tag och plockar sedan bladen och låter de torka. Jag försöker rationalisera så mycket som möjligt inför den stora dagen. Då är det bara att strö ut bladen.

Det låter jättefint med färska blad. Jag tror inte de hinner skrumpna på en dag, men prova för säkerhetsskull innan.

• Bröllopstokiig

Jag har också tänkt att använda rosblad, rosa som i min bukett och röda. Fråga i en blomsteraffär hur länge de håller sig. Tänk också på att de kan färga av sig...
    Annars finns det fina naturtrogna låtsasblad att köpa.

• Bröllopstokiig

Vi tänkte ha rosblad på borden men har inte lyckats hitta några att köpa. Har hört att det skulle vara svårt att få egna fina.
    Berätta gärna om ni har sett några någonstans.

• Bröllopstokiig

Anna S;
    Tänker du ha "färska" eller torkade blad?

• Bröllopstokiig

Vi ska också ha rosblad på borden, men inte äkta utan sådana man köper i påse (av tyg). Köpte en påse för 39 kronor.

• Bröllopstokiig

A-S; vi tänkte ha torkade eller av tyg.
    Ann-Sofie; Vart köpte ni era?

• Bröllopstokiig

men om man köper såna rosor som redan har slagit ut ganska mycket kan man väl plocka bladen...det kan ju bli rätt så fint eller?

• Bröllopstokiig

Jag har letat efter tyg eller torkade rosblad, ni som köpt färdiga, var har ni hittat dem?

Svar på tråden Rosblad?