´Vem står mest i köket hos er
Vem är det som styr över grytor o kastruller hos er? Här är de mest min m2b =)
Vem är det som styr över grytor o kastruller hos er? Här är de mest min m2b =)
Här är det nog 99% eller kanske tom 99,5% mannen som är i köket. Häromveckan skulle jag steka ett ägg till min 3,5-åriga dotter. Då sa hon spontant: "Kan du laga mat mamma?"
Jag tycker det är tråkigt. Han tycker det är roligt. Så vi är båda nöjda.
Så har vi det också, även om just nu när han jobbar och jag studerar hemifrån så blir det jag som lagat maten..eller snarare värmt upp och piffat till maten, då det blir en del halvfabrikat. Men jag tycker det också är så tråkigt. Så det som kommer ut ur köket brukar vara så mycket godare när m2b varit där
Vi brukar skoja om att m2b står i köket medan jag klipper gräsmattan eller grejar med bilen (och tvättar och städar 80 % av gångerna)
Hos oss så lagar jag maten, min man tycker att det är för stressigt. Han hjälper dock till att skala och skära och sådan saker. Dessutom så tar hand om all disk. På helgerna så fixar han frukost i sängen till mig.
Hos oss är detta den perfekta uppdelningen. Vi är jätte nöjda båda två med denna lösning.
Min fastman lagar alltid maten. Han ar jatteduktig. (Jag gor allt det andra hemma eftersom jag inte jobbar just nu.)
vad kul med så ,många svar verkar vara mkt män som står i köket=) Kul
Min man står mest i köket eftersom han lagar mat åt barnen varje dag. På helgerna gör vi storkok tillsammans och om vi ska ha gäster lagar vi också maten tillsammans. Min man är också den som tvättar och städar mest vilket ger mig lite dåligt samvete ibland. Men han gör det liksom av bara farten.
Om vi vil ha något annat än makaroner, pytt i panna eller köttfärssås, så blir det jag som står i köket. Men min blivande gör det gärna han med. Det blir bara inte så kreativt