´Vem står mest i köket hos er
Vem är det som styr över grytor o kastruller hos er? Här är de mest min m2b =)
Vem är det som styr över grytor o kastruller hos er? Här är de mest min m2b =)
Här är det nog 99% eller kanske tom 99,5% mannen som är i köket. Häromveckan skulle jag steka ett ägg till min 3,5-åriga dotter. Då sa hon spontant: "Kan du laga mat mamma?"
Jag tycker det är tråkigt. Han tycker det är roligt. Så vi är båda nöjda.
Så har vi det också, även om just nu när han jobbar och jag studerar hemifrån så blir det jag som lagat maten..eller snarare värmt upp och piffat till maten, då det blir en del halvfabrikat. Men jag tycker det också är så tråkigt. Så det som kommer ut ur köket brukar vara så mycket godare när m2b varit där
Vi brukar skoja om att m2b står i köket medan jag klipper gräsmattan eller grejar med bilen (och tvättar och städar 80 % av gångerna)
Hos oss så lagar jag maten, min man tycker att det är för stressigt. Han hjälper dock till att skala och skära och sådan saker. Dessutom så tar hand om all disk. På helgerna så fixar han frukost i sängen till mig.
Hos oss är detta den perfekta uppdelningen. Vi är jätte nöjda båda två med denna lösning.
Min fastman lagar alltid maten. Han ar jatteduktig. (Jag gor allt det andra hemma eftersom jag inte jobbar just nu.)
vad kul med så ,många svar verkar vara mkt män som står i köket=) Kul
Min man står mest i köket eftersom han lagar mat åt barnen varje dag. På helgerna gör vi storkok tillsammans och om vi ska ha gäster lagar vi också maten tillsammans. Min man är också den som tvättar och städar mest vilket ger mig lite dåligt samvete ibland. Men han gör det liksom av bara farten.
Om vi vil ha något annat än makaroner, pytt i panna eller köttfärssås, så blir det jag som står i köket. Men min blivande gör det gärna han med. Det blir bara inte så kreativt
Hos oss lagar min sambo nästan all mat. Han vill helst att jag gör det tråkiga som att skala potatis eller skära grönsaker. Jag diskar alltid för jag tycker inte det blir rent när han gör det. Städar och tvättar gör vi oftast tillsammans. Visst kan jag laga mat men han tycker det är roligare plus att han är väldigt duktig på både att laga mat och att komma på vad man kan göra på nästan ingenting!
På tal om att maken lagar all vardagsmat (och all avancerad helgmat) - jag gillar inte riktigt det. Jag tycker att hans söner borde laga sin egen mat åtminstone ett par gånger i veckan (de är faktist i stort sett vuxna). Hur ska de annars kunna laga mat när de flyttar hemifrån?
Jag gör det till 80-90%... ;)
Dock så gillar jag inte att diska, men mannen tar det oftast ;)