• sirifredde

´Vem står mest i köket hos er

Vem är det som styr över grytor o kastruller hos er? Här är de mest min m2b =)

• Svar på tråden ´Vem står mest i köket hos er
  • Nikkita

Jag lagar nästan alltid maten. Min man tvättar hellre & jag tycker det är kul att laga mat! Så det är en rättvis fördelning enligt oss Flört Städningen delar vi på. 

• maxmamma

vi är nog ganska 50/50 och roligast av allt är när vi hjälps åt att laga maten, både han o jag älskar att laga mat o att baka.

däremot så avskyr jag att dammsuga så det sköter han men då  igengäld så sköter jag tvätt o vika tvätt istället.

ikväll hjälptes vi åt att göra gott med fläskfilé o gott till det o barnen tycker det är mysigt när vi är i köket o fixar tillsammans. 

• Power of Love

Normalt sett är det min sambo men när han jobbar kväll så är det jag som fixar maten. Efterrätter och bakning är det dock oftast jag men det blir inte så ofta. 

• Chicita

Här är det i princip bara jag som lagar mat.
    Maken kan inte, han har aldrig fått lära sig. Han kan i princip steka köttfärs, han är så petig på hur den ska stekas så det får han göra, men om det ska göras köttfärssås så vågar han inte göra den även om jag berättar exakt hur han ska göra och i vilken ordning Tungan ute 

• JesFre

Vi har delat upp det, jag älskar att laga mat så det får jag oftast göra. Min sambo gillar att diska, så det låter jag honom gärna göra. 

• Fremm

Det är helt klart min blivande man som står mest i köket, han är superduktig på matlagning och tycker det är rätt kul medan jag nog kan (om jag vill) men jag tycker inte att det är så roligt alls. På helgen försöker vi laga tillsammans men på vardagarna blir det nästan bara han, både för att han kommer hem lite tidigare från jobbet än mig och för att jag inte äter riktigt så mkt mat på kvällarna som han och barnen kräver så jag tycker det är mest rättvist så :)

• tågjäntan

Här är det nog 99% eller kanske tom 99,5% mannen som är i köket. Häromveckan skulle jag steka ett ägg till min 3,5-åriga dotter. Då sa hon spontant: "Kan du laga mat mamma?"

Jag tycker det är tråkigt. Han tycker det är roligt. Så vi är båda nöjda.

• daniiel
    tågjäntan skrev 2012-10-12 23:40:06 följande:

Här är det nog 99% eller kanske tom 99,5% mannen som är i köket. Häromveckan skulle jag steka ett ägg till min 3,5-åriga dotter. Då sa hon spontant: "Kan du laga mat mamma?"

Jag tycker det är tråkigt. Han tycker det är roligt. Så vi är båda nöjda.

Haha det påminner om när jag och min syster var liten.. Då var vi och handlade på Konsum med mamma och en kvinna i charken frågade om mamma skulle laga middag när vi kom hem. Både jag och min syster skrattade och sa "Nej, mamma lagar bara hämtpizza!" :P

Jag tycker det är lite kul att se att det är så olika i familjer, att i vissa är han, andra hon och hos några båda två som står för majoriteten av matlagningen :)
Svar på tråden ´Vem står mest i köket hos er