• Läckö

    Skulle du tacka ja eller nej?

    Skulle du tacka ja eller nej till inbjudan av detta slag om det innebar att du var tvungen att skaffa en frack/aftonklänning

    Supé och bal (istället för middag och dans)

    Klädkod
    Herrar: Frack
    Damer: Aftontiolette 

    Musik: 



    Bild: Cary Grant
    Sagt ac Cary Grant  “Everyone wants to be Cary Grant. Even I want to be Cary Grant



    Citat av Cary Grant


     

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-11 17:26
    Tack för all svar:)
  • Svar på tråden Skulle du tacka ja eller nej?
  • JesFre

    Ja det hade jag gjort. Varken min sambo och jag får inte många tillfällen att klä upp sig på det sättet, så vi hade absolut tagit tillvara på det. 

  • Chicita

    Det beror på hur nära jag står brudparet, om jag kan få ledigt, om vi kan få hundvakt osv osv.

    Jag väljer inte vilka bröllop jag går på baserat på kläderna.
    Men om jag hade känt mig obekväm i balklänning eller om maken skulle känt sig obekväm i frack så skulle det ha påverkat beslutet. 

  • daniiel

    Vi hade fått tacka nej, för att vi nog inte skulle ha råd helt enkelt. Även om vi skulle vilja gå. Den där typen av festligheter är dock inte riktigt vår grej, så om det inte hade varit tex våra systrars bröllop hade vi nog inte ansträngt oss jättemkt heller. Hade bröllopet dessutom inneburit resa och övernattning, så hade vi definitivt fått tacka nej.


  • CoolJen

    Absolut om vi skulle ha ekonomin till det!
    Skulle inte tackat ja om festen vore nu när jag är höggravid och det är ännu svårare att hitta kläder men annars är det bara kul att få klä upp sig.

  • ThereseV

    Oj, det är så mycket som spelar in. Jag skulle inte tacka ja eller nej just på grund av kläderna, jag hade jättegärna gått på ett sådant bröllop! Det beror helt på hur ekonomin ser ut. Kan hända att man ena gången tackar ja till ett sånt bröllop och köper en klänning och en annan gång måste tacka nej till ett bröllop med en mycket lägre klädkod för att man helt enkelt inte har råd.

  • TheD

    Alla bröllop är lika i grunden så om vi inte skulla ha annat inbokat så skulle vi svara ja.

  • Aniara4

    Det skulle bero på vem det var som gifte sig. För mig som är rejält överviktig är det väldigt svårt att få tag på kläder öht, och tjusigare klänningar finns i stort sett inte, så det skulle bli både svårt och dyrt att få tag på en klänning som passade. Förmodligen skulle jag få skräddarsy en. Att få tag på en brudklänning var illa nog, men det var ju ändå värt ett antal tusen att få vara riktigt fin på min egen bröllopsdag!

    Jag tycker iofs det skulle vara en rolig grej, men kanske inte SÅ rolig att jag skulle vara beredd att punga ut med 5-10 000 på klädseln om det inte var en nära släkting eller väldigt nära vän.

    Men bekantskapskretsar är ju olika. Det är bara ni som vet om just era vänner och familjer skulle tycka det var roligt eller bara pretto.

  • MalinLarsson

    Vi skulle tacka ja, för att det är roligt att klä upp (ut) sig, och vi har ekonomin för det. Dock skulle jag förvänta mig en riktig pampig fest/middag i så fall. Något utöver det "vanliga" bröllopet. Annars skulle det bara kännas fånigt att alla var uppklädda till tänderna.

  • Läckö

    Hej Malin

    Vad  Något utöver det "vanliga" bröllopet enligt dig

    Vad tänker då på som skulle lyfta det över det vanliga?

    Tack och kram 

  • Läckö

    Men hallå?

    Är det sant det jag hör att ofrömågan att skaffa "hundvakt" skulle vara avgörande för att tacka ja eller nej till ett
    bröllop

    När i våra liv blev det så att jyckens behov går före?

    Det finns hundpesnionat!

     

Svar på tråden Skulle du tacka ja eller nej?