• kriben
    Äldre 8 Oct 10:32
    9209 visningar
    34 svar
    34
    9209

    Jag lever i ett lyckligt förhållande - fråga mig vad du vill

  • Svar på tråden Jag lever i ett lyckligt förhållande - fråga mig vad du vill
  • BlåAug­ustibr­öllop
    Äldre 8 Oct 14:43
    #21

    För att bryta den negativa trenden som uppstod här, nu när vi vet meningen med tråden, så kan vi ju disskutera frågor.

    Någon som vill ge sig an att svara på frågan - vad är ett lyckligt förhållande? Vad definierar ett lyckligt förhållande?
    För jag kan ändå inte låta bli att undra - är det subjektivt eller objektivt?

    Om folk utifrån tycker förhållandet är olyckligt, medans man själv och ens partner tycker att förhållandet är lycklig - är det då det första eller det andra åsikten som räknas.?

    Och omvänt, om folk utifrån tycker förhållandet är lyckligt, medans man själv och ens partner tycker att förhållandet är olycklig - är det då det första eller det andra åsikten som räknas?

  • Äldre 8 Oct 15:01
    #22
    BlåAugustibröllop skrev 2012-10-08 14:43:43 följande:
    För att bryta den negativa trenden som uppstod här, nu när vi vet meningen med tråden, så kan vi ju disskutera frågor.

    Någon som vill ge sig an att svara på frågan - vad är ett lyckligt förhållande? Vad definierar ett lyckligt förhållande?
    För jag kan ändå inte låta bli att undra - är det subjektivt eller objektivt?

    Om folk utifrån tycker förhållandet är olyckligt, medans man själv och ens partner tycker att förhållandet är lycklig - är det då det första eller det andra åsikten som räknas.?

    Och omvänt, om folk utifrån tycker förhållandet är lyckligt, medans man själv och ens partner tycker att förhållandet är olycklig - är det då det första eller det andra åsikten som räknas?
    Bra initiativ!
    Ett lyckligt förhållande, vilket jag själv har, tycker jag är när man kan lita på varandra, värnar om varandra, kan prata om "allt", har roligt tillsammans, är attraherade av varandra, har liknande värderingar. Finns säkert mycket mer att säga om det, men det här var det jag kom på just nu.

    Jag tycker nog att det är subjektivt, d v s de två som lever i förhållandet måste definiera hur lyckligt deras förhållande är. Sedan är det klart att det kan finnas undantag - som exempel skulle man kunna tänka sig en person som far illa i sitt förhållande men inte har insikt i det själv, då kan säkert utomstående ha mer "rätt" på sätt och vis.  
  • Äldre 9 Oct 02:29
    #23

    Jag kan faktiskt inte definiera vad ett lyckligt förhållande är! Man känner var och en om man känner att man är lycklig om inte så får man försöka prata med varandra och komma på något sätt att lösa problemet som gör att man känner sig olycklig.

    Men visst jag tycker att kommunikation i ett förhållande är A och O.. sen att man tar hand om varandra och visar att man älskar varandra, och vi alla har faktiskt olika sätt att visa att man älskar varandra.
    osv.. det beror faktiskt på vad man själv känner är viktigt!

    t.ex. om man tycker att sexlivet ska vara bra för att vara lycklig eller att man har telit (stavas?) till varandra.
    OSV ..

    - - -
    Jag tycker att jag är väldens lyckligaste med min blivande man och med livet i övrigt, och ja vi har gått igenom så OTROLIGT mycket tillsammans och bråkar och diskuterar gör man för mig är det ganska viktigt att man kan tycka olika och respektera varandra. Men för det är vi verkligen inte olyckliga....

    så tycker faktiskt att du var elak och sa att du inte tror att alla faktiskt är lyckliga.. hur vet du det?
    Och är man känner sig olycklig med sin blivande man.. varför väljer man att gifta sig med personen? , isådana fall är personen i fråga väldigt osäker i sig själv och väldigt elak mot sig själv för att personen i frågan går in i ett förhållande utan att vara lycklig och känna att det är rätt!!

    som en annan skrev kliv ner från din höga häst och sluta se ner på andra!!!


  • Äldre 9 Oct 08:13
    #24
    passionsblomman skrev 2012-10-08 13:40:56 följande:
    Jag hade heller ingen aning om denna nya kategori, så jag fattade noll och inget av vad tråden skulle betyda. Sedan blev TS sur dessutom och började kristisera de som undrade vad det här var för tråd, då blev det ju inte roligare.

    TS, det kan ju vara klokt att ha lite överseende och tålamod att förklara när man kastar sig in i något nytt som inte är etablerat i forumet än. Ingen menar ju något illa, bara för att man inte fattar vad du menade. 
    Framförallt om man verkligen vill ha tyngd bakom löftet att folk får fråga dig vad de vill-än så länge verkar det ju känsligt värre att råka fråga något du inte gillar. Som vad det var du menade med den här tråden. Kommunikation är ju A och O (både i ett lyckligt förhållande och i alla andra relationer) så om det är oklart vad man menar, får man kanske se till vad man själv förmedlat och försöka på nytt om man inte nådde fram-inte skjuta ner den som inte förstod. Ett tips från mig till dig.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    ja precis.. istället för att bli sur torde det ha tagit mindre energi att förklara vad det handlade om än att utgå ifrån att alla bara ville klanka ner på henne.  
  • aviman
    Äldre 9 Oct 08:38
    #25

    Vill inte någon annan starta en sån här tråd? Nu när jag förstår konceptet så tycker jag att det verkar spännande med såna här trådar! Och jag vill gärna fråga om någon vill berätta om något Skrattande


  • Äldre 9 Oct 08:45
    #26
    majjja skrev 2012-10-08 12:11:06 följande:
    jahaa... är det det här du hade tänkt dig? 

    www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m4231726.htm...

    själv hade jag missat denna tråd totalt och då är det ju inte heller lätt att veta vad syftet är.
    Ah, även jag hade missat detta, men det kan ju vara en kul idé :)
  • Äldre 9 Oct 08:46
    #27
    aviman skrev 2012-10-09 08:38:21 följande:
    Vill inte någon annan starta en sån här tråd? Nu när jag förstår konceptet så tycker jag att det verkar spännande med såna här trådar! Och jag vill gärna fråga om någon vill berätta om något Skrattande
    Jag håller med :) Det gäller ju bara att "hitta på", komma på kanske är bättre ordval, något som andra kan vara intresserad av att fråga något om :P
  • Äldre 9 Oct 12:58
    #28
    daniiel skrev 2012-10-09 08:46:57 följande:
    Jag håller med :) Det gäller ju bara att "hitta på", komma på kanske är bättre ordval, något som andra kan vara intresserad av att fråga något om :P

     


    Jag är väldigt duktig på Kinaklänningar - fråga mig vad som helst!


    :)

  • Fästmö­n
    Äldre 9 Oct 14:57
    #29
    L och J skrev 2012-10-08 14:14:11 följande:
    Hahahaha! jag döör!  vad vill du här egentligen? vem tror du att du är som försöker provosera folk och säga att folk här inte är lyckliga?? Hur fan vet du om du är lyckligare än nån annan? Jösses vilket skämt, du gav mig dagens skratt.

    Seriöst, hitta ett annat forum för här på BT är vi vänliga och hjälpsamma.
    Tycker detta var lite väl hårt mot TS... Inte särskilt vänligt.
  • L och J
    Äldre 9 Oct 15:03
    #30
    Fästmön skrev 2012-10-09 14:57:26 följande:
    Tycker detta var lite väl hårt mot TS... Inte särskilt vänligt.
    tyck det du. visst, lite hårt kanske men hon kunde förklarat sig på en gång istället för att tjafsa med folk som frågar.  jag ignorerar denna tråd nu och hoppas TS/ni kommer igång med trådens ändamål istället.
  • L och J
    Äldre 9 Oct 15:06
    #31
    tagetuss skrev 2012-10-09 12:58:16 följande:

     


    Jag är väldigt duktig på Kinaklänningar - fråga mig vad som helst!


    :)


    Detta va enbra idé, Starta en sån Daniiel! Glad
  • Äldre 9 Oct 16:22
    #32
    tagetuss skrev 2012-10-09 12:58:16 följande:

    Jag är väldigt duktig på Kinaklänningar - fråga mig vad som helst!


    :)


    L och J skrev 2012-10-09 15:06:40 följande:
    Detta va enbra idé, Starta en sån Daniiel! Glad
    Haha ja, man kanske skulle köra igång en sådan ja :P
  • Äldre 10 Oct 23:41
    #33

    Är det inte bättre att fråga folk vad som gör dem lyckliga i sina förhållanden?


    Som sagt, detta e ju en bröllopssajt och jag gissar att alla här inne är lyckligast i världen på sina egna sätt.

  • Äldre 10 Oct 23:53
    #34
    Teresa L skrev 2012-10-10 23:41:41 följande:

    Är det inte bättre att fråga folk vad som gör dem lyckliga i sina förhållanden?


    Som sagt, detta e ju en bröllopssajt och jag gissar att alla här inne är lyckligast i världen på sina egna sätt.


    precis!! :D
Svar på tråden Jag lever i ett lyckligt förhållande - fråga mig vad du vill