• julle79

    Vill ha tips på rolig text och frågor till gästboken

    Hej!!


     


    Håller på att knopa ihop en gästbok till bröllopet och vill ha lite tips på roliga frågor som gästerna kan fylla i


    Kommer göra plats för några foton där gästerna är med på bild.


    och sen frågor som dom kan fylla i så ingen behöver få skriv ångest och inte vet vad dom ska skriva.


    så hjälp mig fylla på me roliga frågor ,påståenden mm

  • Svar på tråden Vill ha tips på rolig text och frågor till gästboken
  • Chicita

    För att ge en annan sida på saken bara.

    Jag ogillar starkt dom där "fylla i-böckerna". Jag vill oftast bara skriva Grattis och lycka till osv...
    Såna där böcker där man ska fylla i massa saker ger mig prestationsångest. Jag kan inte komma på något fyndigt och bra att skriva så där under tidspress (man kan ju inte ha boken hur länge som helst, alla andra vill ju också kunna skriva). Och jag absolut hatar att vara med på bild.
    Så jag hade inte skrivit i den just pga att den var ordnad på det viset.

    Nu är kanske inte dina gäster som jag.
    Men det kan vara bra att veta att alla inte föredrar den typen av gästbok, för ibland blir man lite för kär i sina egna idéer bara, och om man också bara får "guuuuud vad bra-respons" så blir ju besvikelsen större om det inte blev som man tänkt... 

  • MarieTherese05
    Chicita skrev 2012-10-07 20:10:36 följande:
    För att ge en annan sida på saken bara.

    Jag ogillar starkt dom där "fylla i-böckerna". Jag vill oftast bara skriva Grattis och lycka till osv...
    Såna där böcker där man ska fylla i massa saker ger mig prestationsångest. Jag kan inte komma på något fyndigt och bra att skriva så där under tidspress (man kan ju inte ha boken hur länge som helst, alla andra vill ju också kunna skriva). Och jag absolut hatar att vara med på bild.
    Så jag hade inte skrivit i den just pga att den var ordnad på det viset.

    Nu är kanske inte dina gäster som jag.
    Men det kan vara bra att veta att alla inte föredrar den typen av gästbok, för ibland blir man lite för kär i sina egna idéer bara, och om man också bara får "guuuuud vad bra-respons" så blir ju besvikelsen större om det inte blev som man tänkt... 
    Tack Chicita för ditt svar...
    Vi har tänkt att göra en gästbok & har hittat lite frågor som vi tänkte att vi skulle försköa få ner på något sätt.
    Men nu fick jag en ide pga att du skrivit här... 

    Jag kommer att göra så att det finns tomma sidor i & sedan kommer det att dyka upp en fårga lite här & där istället så den som öppnar boken & den som står på tur får en fråga istället för alla... 
    Kanske det skulle fungera!?

    Julle 79
    Jag har skrivit några som ex...

    Hur känner du brudparet?
    Hur tror du brudparet träffades?
    Hur tror du våran framtid ser ut om 5år?
    Hur bor vi, vad kör vi för bil, vad har vi för husdjur, hur många barn har vi?

    1 ord som beskriver...
    Bruden
    Brudgummen
    Festen
    Maten 

    Dessa har jag hittat i en av böckerna som säljs som gästböcker fast jag har omformulerat dem lite med mina ord. 

    Lycka till  
  • Chicita
    MarieTherese05 skrev 2012-10-07 20:30:55 följande:
    Tack Chicita för ditt svar...
    Vi har tänkt att göra en gästbok & har hittat lite frågor som vi tänkte att vi skulle försköa få ner på något sätt.
    Men nu fick jag en ide pga att du skrivit här... 

    Jag kommer att göra så att det finns tomma sidor i & sedan kommer det att dyka upp en fårga lite här & där istället så den som öppnar boken & den som står på tur får en fråga istället för alla... 
    Kanske det skulle fungera!?
    Det låter som en bra idé Glad
    Valfrihet är alltid bra
  • julle79

    Tack för era svar


     


    Självklart kommer de finnas plats att kunna skiva fritt oxå om man vill det å har knoppat ihop en dikten eller va de nu kan vara.... man får självklart hoppa över de färdiga frågorna om man vill oxå men vi blir glada om dom vill fylla i dessa oxå.


    Vet att många i våran bekantskaps krets är fantaster av våra vänner böcker osv å tycker sånnt är skoj.


    Så fler tips me frågor... kryss frågor


     

  • MarieTherese05

    Jag ska kolla vad min syster & hennes man hade för frågor, kanske något tips till dig där  
    Återkommer  

  • julle79

    åh de vore jättesnällt


    MarieTherese05 skrev 2012-10-08 22:39:30 följande:
    Jag ska kolla vad min syster & hennes man hade för frågor, kanske något tips till dig där
    Återkommer
  • lillsmilla

    Min tanke är att ha lösa blad, flera av olika, och så får var och en välja ett (eller flera) blad att fylla i, där finns allt från blanka blad att skriva fritt på till sådana med frågor, några ska bara fyllas i genom kryssrutor eller att ringa in ord. Tänker sedan ta alla ifyllda och binda ihop till en bok efteråt, tillsammans med foton och diverse annat :)

    Jag har en ppt-mall som jag gärna delar med mig av om någon är intresserad!

    Ett exempel:

  • CoolJen
    lillsmilla skrev 2012-10-09 09:21:44 följande:

    Min tanke är att ha lösa blad, flera av olika, och så får var och en välja ett (eller flera) blad att fylla i, där finns allt från blanka blad att skriva fritt på till sådana med frågor, några ska bara fyllas i genom kryssrutor eller att ringa in ord. Tänker sedan ta alla ifyllda och binda ihop till en bok efteråt, tillsammans med foton och diverse annat :)

    Jag har en ppt-mall som jag gärna delar med mig av om någon är intresserad!

    Ett exempel:


    Jag är nyfiken på resterande blad...är det så många att du inte vill kopiera in i tråden?
  • Victoria F
    lillsmilla skrev 2012-10-09 09:21:44 följande:

    Min tanke är att ha lösa blad, flera av olika, och så får var och en välja ett (eller flera) blad att fylla i, där finns allt från blanka blad att skriva fritt på till sådana med frågor, några ska bara fyllas i genom kryssrutor eller att ringa in ord. Tänker sedan ta alla ifyllda och binda ihop till en bok efteråt, tillsammans med foton och diverse annat :)

    Jag har en ppt-mall som jag gärna delar med mig av om någon är intresserad!

    Ett exempel:


    Vad fint! Förlåt en dum fråga...vad är en ppt-mall??! 
    Men om du vill maila till mig så vore jag glad och tacksam Glad Är inne på samma spår som du, att använda lösa blad. Tror det kan bli bra!
    Jag skickar min adress till dig i ett pm så att inte tråden fylls av e-mailadresser.
    /Victoria

     
Svar på tråden Vill ha tips på rolig text och frågor till gästboken