• goli

Orientaliskt bröllop

Hej!

Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

• Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • kitkät

Tack för hjälpen Pagnie, ingn av dom märken som du nämnde är intressanta för mig. Jag är ute efter bland annat White One och Justin Alexander! 

Några fler som kan besvara mina frågor?  

• Mustikka

White one och Alfred Angelo vet jag att Stockholm Brud & Fest har. 
    Kollade precis på Fb =) 

• kitkät

Mustikka,

Jag har inte fb, men jag klickade in mig på deras fb via google, men jag kunde inte hitta något om vilka märken dom har, vart gick du in?  

• Pagnie
    kitkät skrev 2013-02-27 11:23:27 följande:
    Tack för hjälpen Pagnie, ingn av dom märken som du nämnde är intressanta för mig. Jag är ute efter bland annat White One och Justin Alexander! 

Några fler som kan besvara mina frågor?  
    white one har jag dock för mig att dom har ;)
  • Mustikka
    kitkät skrev 2013-02-27 11:37:46 följande:
    Mustikka,

Jag har inte fb, men jag klickade in mig på deras fb via google, men jag kunde inte hitta något om vilka märken dom har, vart gick du in?  
    Dem har en ny sida och där stod det att dem nu har alfred angelo också 

• Mustikka

Okej tjejer jag behöver HJÄLP! Skickade en bild på den där ringen jag var förstjust i. Nu bad jag försäljaren skicka extra bilder. Och hon har dessutom en bild med en slät ring. Det är en liten glipa men det stör mig faktiskt inte. Det enda jag är osäker på är storleken. Kan en diamant vara för stor? jag är förstrollad av den men när jag såg den så blev jag lite chockad över HUR stor den faktiskt var haha! UUUUUUHH vet inte vad jag vill längre så nu får ni hjälpa höhö :P

• kitkät

Mustikka,

Som jag berättade förut så är min förlovning en enstensring med en 0,30 karats diamant. Jag tycker att det är lagom. Jag gillar att den är diskret och inte FÖR mycket. 
    Men jag tycker inte att 0,5 karat är FÖR mycket. Om det hade varit 1 karat så hade det nog varit på gränsen. Men 0,50 karat är fortfarande smakfullt och elegant tycker jag. Jag tycker att det kan se billigt ut med en FÖR stor diamant, men 0,50 karat är som sagt inte SÅ stort, enligt mig. 

Men det du ska tänka på en eller två gånger är att diamanten på den ringen som du visar står upp väldigt högt, alltså fattningen är väldigt hög. Det är en smakfråga och om du gillar det så kör på, men om du inte är van med smycken annars så kanske du blir störd på det? Jag hade nog tyckt att det är på gränsen till för högt. 

Jag kan visa min förlovningsring när jag får tillbaka den... Den är som sagt hos guldsmeden just nu för justering!  

• Pagnie

Mustikka: Jag håller med kitkät där om att är man inte van med smycken så är den väldigt hög men det är som sagt en smaksak. jag kan till och med tycka att min är hög ibland. Men som även kitkät säger så är 0.5 inte alls farligt. jag har ju en trestensring och safiren i mitten ä 1.08 carat och diamanterna på sidorna är 0.52 carat. så som sagt tycker inte alls att det låter farligt.

Älskar du den så kör på.

• Pagnie

Måste bara berätta tjejer att nu har jag bokat hotell. Har bokat en junior suite till mig och blivande maken och han skulle ju så klart ha jacuzzi så då blev det de plus dusch och bastu så nu får vi fan se till att ha tid att bada för annars jävlar så får han nog stryk. 1800 fick vi betala med rabatter och grejer som man fick.
    Sen tyckte jag att man fick lyxa till det lite så jag beställde ett romantikpaket men jordgubbar och choklad och allt ni vet. asbra kommer det bli. Sen frågade han om vi ville ha ett dryckespaker med champagne men det får vi avgöra längre fram. Man kan ju vara gravid liksom.

Bokade även en natt åt mig, tärnan och fotografen från fredag till lördag så det kommer nog bli jättebra.

Svar på tråden Orientaliskt bröllop