• goli

Orientaliskt bröllop

Hej!

Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

• Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • kitkät

Pagnie,
    Vad duktig du är som orkar pyssla med sånt! Som goli skrev, då vet vi vilket ansvarsområde du ska få på vårt företag! :)

Det är 10% på alla inbjudningskort på Calligraphen, så vi får nog slå till och köpa våra inbjudningskort nu. Har inte gjort det ännu. Vi ska nog också skicka ut någongång i mars. Eftersom vi gifter oss på en fredag så känns det extra viktigt att vara ute i god tid. 

Och nej, jacuzzi behövs verkligen inte - om ni inte tänker bada på morgonen innan ni checkar ut haha. För på bröllopsnatten har jag svårt att tro att ni kommer orka det!  

• Pagnie
    kitkät skrev 2013-02-25 23:52:43 följande:
    Pagnie,
    Vad duktig du är som orkar pyssla med sånt! Som goli skrev, då vet vi vilket ansvarsområde du ska få på vårt företag! :)

Det är 10% på alla inbjudningskort på Calligraphen, så vi får nog slå till och köpa våra inbjudningskort nu. Har inte gjort det ännu. Vi ska nog också skicka ut någongång i mars. Eftersom vi gifter oss på en fredag så känns det extra viktigt att vara ute i god tid. 

Och nej, jacuzzi behövs verkligen inte - om ni inte tänker bada på morgonen innan ni checkar ut haha. För på bröllopsnatten har jag svårt att tro att ni kommer orka det!  
    haha okej då kör jag på det på företaget då ;) pysselhörnan är mitt område. om ni rör ihop mina pärlor då jävlar ska ni få er en omgång. haha

ja jag såg det. bara att köra på och beställa. skynda skynda skynda. ;)
    Nej jag tror inte heller vi orkar det. jag ska vara glad om vi orkar något över huvudtaget på bröllopsnatten. tråkigt men sant.
  • kitkät

Pagnie,
    Haha. Samma här faktiskt. Jag räknar med att vi båda kommer decka så fort vi lägger oss i sängen. Det är därför det är så bra att vi ska gifta oss på en fredag, då får vi en extra bröllopsnatt på lördagen! :)  

• Pagnie
    kitkät skrev 2013-02-26 01:01:47 följande:
    Pagnie,
    Haha. Samma här faktiskt. Jag räknar med att vi båda kommer decka så fort vi lägger oss i sängen. Det är därför det är så bra att vi ska gifta oss på en fredag, då får vi en extra bröllopsnatt på lördagen! :)  
    haha ja men eller hur. Ja det får ju inte vi men å andra sidan så hade vi ju tänkt åka någon stans på måndagen där efter så då får vi måååång bröllopsnätter och alla vet ju vad den där resan kommer gå ut på ;)
  • Mustikka

item.mobileweb.ebay.co.uk/viewitem&index=14&nav=SEARCH&nid=45685988427 Pagnie hahah din lilla buse :p åh det kommr bli så jävla mysigt. Vi har aldrig rest utomlands tillsammans. Massa bus mys och äventyr! Jag läääängtar. . Förresten hittade en guestbook på ebay med fjärilar. Något för er kanske?

• Pagnie

mycket fin men den var tyvärr liiiiite liten. funderar dock på att göra en själv.

• kitkät

Jag har hittat inbjudningskort som jag blivit kär i :) 
    Sååå fint med band i två olika färger - brunt och vitt passar perfekt till vårt färgtema som ju är aprikos, brun och vit! Men vilken färg tycker ni är snyggast på kortet/bandet - vaniljvitt eller vitt? Jag tycker det vaniljvita kortet drar lite åt gult. 

• Pagnie
    kitkät skrev 2013-02-26 18:27:11 följande:
    Jag har hittat inbjudningskort som jag blivit kär i :) 
    Sååå fint med band i två olika färger - brunt och vitt passar perfekt till vårt färgtema som ju är aprikos, brun och vit! Men vilken färg tycker ni är snyggast på kortet/bandet - vaniljvitt eller vitt? Jag tycker det vaniljvita kortet drar lite åt gult. 

fast å andra sidan så kanske det är finare med vanlijvitt eftersom ni har varma färger i ert bröllop. det är ju mer varmt medan vitt är mer kallt.
  • kitkät

Pagnie,
    Jo, det är väl kanske sant. Men vitt är lättare än vaniljvitt, eftersom vitt är en nyans, vaniljvitt är 100 olika nyanser, och jag vill gärna ha en och samma nyans av vitt genomgående på bröllopet!  

• kitkät

Men om du inte tänker på varmt eller kallt, utan bara vilken som du tycker är snyggast? 

Svar på tråden Orientaliskt bröllop