• Fremm

Står det något annat än namn och datum i era ringar?

Hej!

Tycker det vore kul att höra vad ni valt att ha i era ringar och varför ni valde det om ni har något annat än det traditionella dvs datum och namn?

Menar både förlovningsringar och vigselringar...

I våra förlovningsringar står det datum och "I dag, I morgon, För Alltid.  Utanpå ringen har jag hans namn instansat på min släta vitguldsring och han har mitt namn på sin släta vitguldsring..

I vigselringen (det är bara jag som ska få en vigselring) så vet jag inte än vad jag ska skriva, så hoppas på lite tips och idéer... vill ju gärna ha med datumet men namnet är ju inte nödvändigt... vet dock inte hur mkt plats som finns då ringen är 3mm bred och framsidan av ringen täckt med diamanter... men något personligt vore ju roligt... :)

• Svar på tråden Står det något annat än namn och datum i era ringar?
  • Miss M

I min förlovningsring står det:
    2011-07-05 M Hjärta P 

I hans står det samma fast omvänd ordning på bokstäverna då... 

Han vill inte ha någon vigselring och jag har inte funderat på vad det ska stå i min. Datumet och något litet mer kanske... 

• Bmw

Vi har pratat om att ev gravera in låttiteln på våran låt som även ska sjungas under vigseln, förutom namn och datum!

• Willow

I vara vigselringar ar det handgraverat i skrivstil: I carry your heart (vara initialer) A & B 14.07.12.

Texten valde jag fran en av mina favoritdikter av E.E Cummings - I carry your heart. Maken visste inte varfor jag valde den texten eller att den hade anknytning till nat sarskilt. Pa brollopsdagen holl aven jag tal och som del av det sa laste jag dikten till honom, han visste ingenting. Jag hade aven broderat in detta pa en tygbit som jag sydde in pa insidan av hans kavaj utan att han visste om det, sa han sag det forst nar han kladde pa sig pa brollopsdagen.

• rock brud

I våra förlovnngs ringar står det namn, inget datum
    I min vigselring " Ab imo pectore" + datum
    I min morgåva-ring står det "a mari usque ad mare"

• Insanire

I våra förlovningsringar står det
    101010 Namn I'm yours

I'm yours ser vi som vår låt. Passade ganska bra in i ringen.

Våra vigselringar är inte graverade än och vi vet inte riktigt vad vi ska ha i dom.. 

• johannagbg

Jag och min sambo har en låt som heter what about now som vår låt. Kanske inte är den mest romantiska låten, men ändå vår. Och i den låten så finns det två rader som lyder, for all my life, i am yours. Funderar på att gravera in det i min vigselring. Vad tror ni om det?

• Fremm

Åh va mkt fyndiga och fina ord ni har i era ringar, jättekul att läsa och inspireras...

Willow, va fint du beskriver och vilka fina ord - väldigt gulligt det du gjorde för din man oxå! Måste blivit riktigt uppskattat!

johannagbb, tycker det lät jättefint och extra roligt att det ingår i en låt som ni känner är er... kör på det! :)

• Willow
    Fremm skrev 2012-09-26 21:38:49 följande:
    Åh va mkt fyndiga och fina ord ni har i era ringar, jättekul att läsa och inspireras...

Willow, va fint du beskriver och vilka fina ord - väldigt gulligt det du gjorde för din man oxå! Måste blivit riktigt uppskattat!

johannagbb, tycker det lät jättefint och extra roligt att det ingår i en låt som ni känner är er... kör på det! :)
    Roligt att du tycker det!   Det blev valdigt uppskattat. Karl som han ar, sa sag han det faktist inte nar han kladde pa sig, men hans mor berattade for mig att hon fragade om han sett insidan av kavajen och han sa: Nej vadda? Han oppnade kavajen, tittade och blev tarogd. Sen nar jag kom fram till honom i  kyrkan sa sneglade han over pa mig, pekade pa insidan av kavajen, log och skakade pa huvet at mig (pa ett uppskattat vis).
  • CoG

I våra förlovningsringar står det "Love is the answer"

Nu är dom förstora så dom blir utbytta.
    Men jag kommer att ha samma text på sidan av en av mina ringar jag får i samband med vigseln.

• Sofiiiz

Vi har namn och datum i ringarna. Men för att göra de mer speciellt så har vi även lagt till diamanter på insidan som för oss har en egen meningsfullhet.

1 vit diamant i hans herring som symboliserar mig/min ring med vita diamanter.
    Direkt efter sitter en lila diamant som symbol för vår dotter.
    Ovanpå hans ring sitter 4 svarta diamanter.

I min ring sitter 1 svart diamant som symboliserar han/hans ring med svarta diamanter.
    Direkt efter sitter en lila diamant som symbol för vår dotter.
    Ovanpå min ring sitter det flera vita diamanter i en rad med en större i mitten.

Vi har även lämnat plats för att kunna sätta i fler diamanter på insidan om vi får fler barn.

• Brudivinter2012

I min står det "Till världens ände ♥" eftersom jag oftast svarar "för dig älskling skulle jag gå till världens ände" när han ber mig hämta något eller frågar om en tjänst. Han är dock lite småbitter över att mitt namn står i hans ring men hans står inte i min ring, men jag tyckte att jag kommer väl ihåg hans namn redan..

Det blir "Hans namn - mitt allt" i vigselringen istället. 

Tror inte det får plats med något datum men får det de, så graverar jag in det också.

• vinterfrost

I förlovningsringarna så står det klassika namn och datum. I vigselringarna står det i hans Mot stjärnorna till evigheten. O i min står det Hemma är där du är. M Ligger i byrålådan i 16 dagar till

• amelian

Vi kommer byta våra förlövningsringar för m2b vill bara ha en ring och min förlovningsring har blivit för stor. I m2b's ring och i min vigselring står det 2010-10-10 Namn 2012-12-21 och i min nya förlovningsring står det våra smeknamn vi kallar varandra.

I våra gamla förlovningsringar stog det 42 - Namn <3
    Räknar man om 101010 från ett binärt tal till ett decimalt tal blir det 42, det tyckte vi var lite roligt eftersom att jag älskar Liftarens guide till galaxen. 

• BlivandeBruden

Detta var en bra tråd! Vore kul att läsa ännu mer inlägg!

• Plättis

I våra förlovningsringar har vi skrivit "Ad Infinitum, Namn" och inget mer. Det betyder "i det oändliga" eller "för alltid" på latin. Vi har inget datum eftersom vi inte riktigt hade bestämt ett förlovningsdatum när vi beställde ringarna. Dessutom så spelar datumet ingen roll, tänkte vi, utan det är att vi är tillsammans som är det viktiga. 
    Vad som kommer stå i vigselringarna är däremot ett mysterium. Det har vi inte tänkt på än. 

• Cathelica

I våra står det "datum. Til Dovre faller" Glad

• BlivandeBruden
    Cathelica skrev 2013-04-16 12:43:54 följande:
    I våra står det "datum. Til Dovre faller" Glad
     Vad menas med det?
  • 120926

I våra ringar står det N ∞ 120926 NYC. Så första bokstaven i våra namn, sedan evighetstecknet, datumet och NYC står för att det var där vi förlovade oss.

• ETNovember

Hur lång text kan man ha? Och kan man ha mer text vid bredare ringar?Jag hade velat ha texten i vigselringen : You to me are everything   Även vigseldatumI förlovningsringen står det <3 namn och datumBrukar även bådas namn stå med i vigselringen?       

Svar på tråden Står det något annat än namn och datum i era ringar?