• Fremm

Står det något annat än namn och datum i era ringar?

Hej!

Tycker det vore kul att höra vad ni valt att ha i era ringar och varför ni valde det om ni har något annat än det traditionella dvs datum och namn?

Menar både förlovningsringar och vigselringar...

I våra förlovningsringar står det datum och "I dag, I morgon, För Alltid.  Utanpå ringen har jag hans namn instansat på min släta vitguldsring och han har mitt namn på sin släta vitguldsring..

I vigselringen (det är bara jag som ska få en vigselring) så vet jag inte än vad jag ska skriva, så hoppas på lite tips och idéer... vill ju gärna ha med datumet men namnet är ju inte nödvändigt... vet dock inte hur mkt plats som finns då ringen är 3mm bred och framsidan av ringen täckt med diamanter... men något personligt vore ju roligt... :)

• Svar på tråden Står det något annat än namn och datum i era ringar?
  • nattisochjohn

Det står våra barns första bokstäver som bildar ett ord=)

• snowstars

I våra förlovningsringar står det Like a heartbeat. Kommer från en låt som vi båda tycker om, även om låten inte är någon kärlekslåt direkt. Ångrar dock att vi inte graverade in mer, kanske får göra det när det blir dags för vigselringen..

• Annamolly

Det star inget alls i min forlovningsring for det ar en "knife edge" solitar och det far inte plats nagot. Han har ingen forlovningsring, vi kor inte pa det svenska viset. I vara vigselringar kommer vi nog att gravera in varandras namn och brollopsdatumet.

• Fremm

Va roligt att läsa era svar, förstår att det är väldigt olika men det är ju det som är roligt att läsa så jag hoppas att det fortsätter att skrivas här... :)

• frida o björn

I våra förlovningsringar står namn och datum. I vigselringen blir det datum och kanske ett litet hjärta. Ev ett bibelord, har inte bestämt riktigt.

• Gerdsmygen

I våra förlovningsringar står det; 20/10-2000 "namn" och "din för evigt"
    Vi valde att skriva in varsin fras i varandras ringar som var hemlig tills de att vi bytte våra ringar med varandra.

Gissa om kassörskan som tog emot lappen för inskriptionen fnissade? ;)

• Hipo1

I förlovningsringarna den andres namn och datum. i min vigselring står det: Allt för (hjärtsymbol) och datum. Min man la till hjärtsymbol och datum för vigseln i sin förlovningsring då vi gifte oss.

Svar på tråden Står det något annat än namn och datum i era ringar?