• Milano
    Äldre 24 Sep 21:01
    13146 visningar
    43 svar
    43
    13146

    Öviksbrudar 2013!

    Finns det fler därute som också ska gifta sig i Övik under 2013?

  • Svar på tråden Öviksbrudar 2013!
  • Äldre 14 Mar 18:42
    #31

    Hej!
    Vi ska också gifta oss i Övik i år, närmare bestämt Själevads kyrka den 31/8.
    Festen blir på hembygdsgården i Själevad.
    Hår gör jag på Salong Jacob och smink på Aromatique (tror de kanske heter Unik nu?).
    Vårt problem just nu är catering och tårta, någon som har tips?

  • Milano
    Äldre 14 Mar 18:56
    #32

    Oj, här har det trillat in nya brudar! Vad roligt

    Jag gör (efter mycket funderande fram och tillbaka) sminket själv och får håret gjort av en i M2B's släkt

    anmaed: Vi har tagit catering från Safari, där har vi fått bra bemötande och jättebra priser! Tårta är vi också lite fundersamma över, har fått tips att man kan beställa från Edmarks så vi funderar på att göra det

    Hur ligger ni andra till i planeringen? Har ni börjat känna några bröllopsnerver än? ;)

  • Äldre 14 Mar 19:53
    #33

    Milano: Vad ska ni ha för typ av mat?

  • Milano
    Äldre 14 Mar 20:46
    #34

    Vi har valt tvårätters meny och ska ha tårta som "efterrätt". Vi har bara bestämt huvudrätten, som blir örtmarinerat lamm :) Förrätt blir troligtvis rensteksroulader, men vi har inte bestämt helt än :)


    anmaed skrev 2013-03-14 19:53:52 följande:
    Milano: Vad ska ni ha för typ av mat?
  • Fröken J
    Äldre 17 Mar 14:21
    #35
    johanmarie skrev 2013-02-16 20:35:15 följande:
    6/7 verkar vara ett populärt datum!! Vi gifter oss 13,00 i Själevads kyrka. Sitter i detta nu och letar lokal, men det var inte det lättaste! Har köpt hus här i Ö-vik, så vi har haft lite att stå i så bröllopsplaneringen har fått lida en hel del.. Vore väldigt tacksamt med lite insperation/tips! :)
    Om ni inte har hittat någon lokal ännu så vill jag bara tipsa om Domsjögården. Vi var där förra helgen för att se om den skulle kunna passa att ha vår bröllopsfest i och vi blev positivt överraskade =) Det är heller inte så lång väg att åka från Själevads kyrka.
  • johanm­arie
    Äldre 28 Mar 10:26
    #36

    Tack så mycket för tipset! Jag ringde dit, men det var tyvärr upptaget den dagen. Nu har vi två lokaler på gång, men vi har inte riktigt bestämt oss än. Känner lite smått panik, men nästa vecka är det nog färdigställt. Nu håller vi på med inbjudningskorten. Känns så kul att börja pyssla lite :) klänningen har jag hittat på jenjenhouse.com , där finns väldigt fina och väldigt prisvärda klänningar! Hur går det för er andra?

  • Äldre 1 May 22:34
    #37

    Äntligen är både inbjudningar och papprena till Skatteverket inskickade. Pysslade med korten i helgen, igår och idag och nu ligger de på lådan! Börjar kännas på riktigt nu! :) Det mesta känns lugnt, men en del stora grejer finns det fortfarande frågetecken kring... min klänning bl.a. :S Men men, det är ett tag kvar och gifta lär vi bli. ;)

    Hur går det för er andra och hur känns det?

  • Äldre 6 May 21:05
    #38

    Någon som har koll på bagerier/tårta i Övik?

  • Äldre 6 May 21:11
    #39

    anmaed:
    Vi kommer ta tårtan från Lundbergs.
    Sen finns ju Edmarks (som ligger i Coop Forum-butiken) som gör tårtor, men bara en bröllopstårta per dag. Säkert finns det fler bagerier och/eller folk som gör tårtor mer som hobby, men jag har inte så bra koll. Bor inte i stan längre...

  • Äldre 6 May 21:15
    #40

    Miss M:

    Tack för snabbt svar, får man fråga hur mkt ni betalar per bit? Fick ni vara med och bestämma smak eller hade de färdiga alternativ? :) 

  • Äldre 6 May 22:06
    #41
    anmaed skrev 2013-05-06 21:15:53 följande:
    Miss M:

    Tack för snabbt svar, får man fråga hur mkt ni betalar per bit? Fick ni vara med och bestämma smak eller hade de färdiga alternativ? :) 
    Än så länge har vi bara bokat en tårtställning (vi kommer ha flera vanliga/mindre tårtor på en svängd ställning). Ska beställa själva tårtan senare. De sa att tårtorna kostar 40 kr/bit. De hade några exempel på fyllningar och bilder på tårtor de gjort och sen får man vara med och bestämma. Vi kunde maila bilder på hur vi vill att den ska se ut och så säger de om de kan göra en sån. Eventuellt beställer vi prov på några olika smaker innan vi bestämmer oss. Då gör de bakelser med de smaker vi vill prova. Tror de skulle kosta 30-35 kr st. Vi har tänkt oss vita marsipantårtor med någon liten dekoration på, typ blommor...
  • Äldre 8 May 18:55
    #42

    Aha, då vet jag. Låter spännande, vi ska hem till övik i helgen och tänkte kolla lite bagerier. Tack för info, åker nog förbi och kollar Lundbergs. Vi hade nog också tänkt vita marsipantårtor, tror du man ska beställa "vanliga" vita prinsesstårtor? Tror priset blir typ hälften då :)

  • BlåAug­ustibr­öllop
    Äldre 19 Jul 02:57
    #43

    Måste bara kommentera - känns som att alla oroar sig för lokal för ceremonin, lokal för festen, klänningen, sminket och håret. Och så tårtan...
    Underhållning/musik då? Fotograf? Florist? Vigselförrättare/präst?

Svar på tråden Öviksbrudar 2013!