• LillJenny83

ide hjälp, billigt bröllop

3/11-12 så ska vi bli man o fru :)
    kommer bli ett litet billigt bröllop, med en väldigt liten budget. Vi blir ca 40 vuxena o några barn om alla kommer vilket jag ej tror.
    Jag o en nära vän planerar för fullt :D
    Men e aldrig fel med lite ideer.

Kom igen ge mej era bästa billiga el gratis tips!!! 

• Svar på tråden ide hjälp, billigt bröllop
  • Nicch

Handla på Tradera, Blocket, Ebay etc.
    Gör kort själva, antingen i datorn eller för hand.
    Sprid ut utgifterna, fynda när det är reor etc.

Lycka till! 

• LillJenny83

ja har köpt 99% på tradera nu. :) 
    så nu e typ allt klart :) 

• LillJenny83

Har gjort som en tävling. Att alla tar massa kort o sen mailar oss så vinner roligaste resp. Vackraste kortet nått litet. :)

• LillJenny83

Hur funkar det där photago ??

• sanon

Jaha mönster sax. Vart köper man sånt?

• Fremm
    LillJenny83 skrev 2012-09-26 23:16:12 följande:
    Har gjort som en tävling. Att alla tar massa kort o sen mailar oss så vinner roligaste resp. Vackraste kortet nått litet. :)
    Så har vi oxå tänkt göra - vi kommer att ha en lista på varje bord med punkter på ögonblick som vi skulle vilja blev dokumenterade och så får de som vill vara med och tävla... innan de går hem så ska de uppsöka min bror som kommer ha en dator och kortläsare där kan de direkt föra över sina bilder till vår dator så att de inte behöver krångla med att maila, ladda upp eller bränna bilderna till oss... men en liten tävling i efterhand kan ju vara kul och en bra motivation för gästerna att lägga manken till lite extra, sen har vi ju våra fotografer på plats hela dagen men de måste ju oxå få umgås och ha trevligt mellan fotoklicken! :)
  • LillJenny83
    Fremm skrev 2012-09-27 09:00:39 följande:
    Så har vi oxå tänkt göra - vi kommer att ha en lista på varje bord med punkter på ögonblick som vi skulle vilja blev dokumenterade och så får de som vill vara med och tävla... innan de går hem så ska de uppsöka min bror som kommer ha en dator och kortläsare där kan de direkt föra över sina bilder till vår dator så att de inte behöver krångla med att maila, ladda upp eller bränna bilderna till oss... men en liten tävling i efterhand kan ju vara kul och en bra motivation för gästerna att lägga manken till lite extra, sen har vi ju våra fotografer på plats hela dagen men de måste ju oxå få umgås och ha trevligt mellan fotoklicken! :)
    va med en bra ide o föra över bilderna direkt!! men har mac o vet ej hur man gör mappar i den då den e ganske ny :)

vi gjorde ett evenemang på fb nu, typ alla som kommer har ju det. o förvarnat om tävlingen.

hämtat ringen idag :)

• miserere

Om du kan, föreslår jag att du syr din egen klänning, eller tar hjälp av någon som kan och där du bara behöver betala tyg och tillbehör. Jag syr min egen (iofs ingen klassisk vit..) men den kommer som helhet kosta knappt 400 kr.

Vårt bröllop kommer gå på runt 5 000 kr (exkl. bröllopsresa som från början var tänkt som semester... ). Alla möjligheter finns för att hålla kostnaderna nere. Vi kommer att ha ungefär 28 personer närvarande.

• LillJenny83

hittade en sååå fin bröllopsklänning på loppis för 100 kr :) 

jo nu e det mesta klart. hela hallen e kaos med ikea påsar med lådor påsar mm som ska till lokalen imorgon när vi får den, då ska det dukas o göras tårtor!
    har suttit o gjort rosa rosor nu :)

ringkuddarna kom på posten från en underbar tjej som sydde upp dom till oss :) 

Svar på tråden ide hjälp, billigt bröllop