• LillJenny83

ide hjälp, billigt bröllop

3/11-12 så ska vi bli man o fru :)
    kommer bli ett litet billigt bröllop, med en väldigt liten budget. Vi blir ca 40 vuxena o några barn om alla kommer vilket jag ej tror.
    Jag o en nära vän planerar för fullt :D
    Men e aldrig fel med lite ideer.

Kom igen ge mej era bästa billiga el gratis tips!!! 

• Svar på tråden ide hjälp, billigt bröllop
  • BlomAnna

Att göra mycket själv håller ju kostnaderna nere så klart. Att kolla igenom sin bekantskapskrets är också ett bra tips. Kanske har man en arbetskamrat som är grym på att baka och kan göra det mot en billig penning eller så har man en bekant som är hobbyfotograf, ja du fattar.

• LillJenny83

Min bröllopsplanerare ska hjälpa tll med tårtor, min blivande mans bror e fotograf, och dekorationen ska vara vackra löv, ekollon o kastanjer. mat ska vi ej ha. lokalen får vi låna av kyrkan gratis. mm

Men tänkte tipps om det finns nått roligt mer man kan ha. 

• sommarvinter

Vi har också tänkt ett litet superbilligt bröllop, fast vi gifter oss inte förrän juni... Så jag kommer att hänga på denna tråden och se vad du får för bra tips.

Än sålänge tänker vi såhär:

Vi behåller våra förlovningsringar.
    Tar bröllopsresa längre fram, när vi har råd och tid.
    Hyrt lokal för 1800 kr/3 dagar (men man kan ju vara hemma också eller i lokal som tillhör kyrkan om man gifter sig så)
    Kommer köpa några knippen blommor på ica och sen plocka ute i naturen(blir iofs kanske svårt för din del :)) och binda själv.
    Min blivande man skippar kostymen och kör på finbyxor, skjorta, hänslen och smal slips. Typ såhär:

Jag har inte bestämt mig för hur jag kommer göra med klänning, tror nog att det kommer bli en enkel kinaklänning. Man kan ju kolla runt i vanliga butiker också och köpa någon fim festklänning.

Vi sparar gamla vinflaskor, tvättar rent dom och gör till enkla vaser, ljusstakr eller vad man vill. Vi kommer också att göra lyktor av glasburkar.

Har sett att många använder knoppalakan från ikea som bordsdukar, dom kostar 19 kr st.

Man kan bygga pompoms av silkespapper, vill man ha vita finns det på rusta för 39.90för 150 st.

Maten kommer vi laga själva eventuellt kan man köra på lite knytisfest om man vill det.

Bor ni i södra sverige är det riktigt lönsamt att handla sprit i tyskland (beroende på hur mycket ni kommer att behöva också)

Spotifylistor!

Gå in på weddingchicks.com så finns där en massa gratis man kan skriva ut.

Ja... nu kommer jag inte på mer sådär spontant.. hoppas att det var till någon hjälp :)

Slänger in lite inspirationsbilder

• LillJenny83

OO va fint!! Grattis till det stundade bröllopet!! 
    Jag kommer få en ny ring mannen får va "bara" förlovnings ringen.

Har beställt en klänning från bonprix. hoppas att den e fin!! 

vi tänkte ta vin glas o vända upp o ner på, sätta ett värmeljus på foten o  i glaset ha lite kastanjer mm. vi ska väl prov duka nån dag så då kan jag ta kort.
    i veckan ska vi träffas o planera så då ver jag med.
    Vi tänkte ha såpbubblor det e vackert. om det inte regnar! funderar på o göra små påsar med ris & såpbubblor så får man väl välja själv kanske.  

• sommarvinter

oj såg nu att du skrev att ni inte skulle ha mat... :)

• LillJenny83

i kyrkans loka får man inte ha alkohol. så funderar på om man går så efter själva festen att dom som vill kan gå till en närliggande pub. vi har ju 3 barn 9 år, 7 år o snart 5 mån. så får bli en lugn fest. då jag inte tycker barn o alkohol hör ihop. men vi ska sova på hotell på bröllopsnatten. så nån cider får man väl dricka då, sen så ingick champange på rummet sa dom när vi bokade :) 

• LillJenny83

dessa håller jag på med nu. tänkte fästa dom runt glasen :)
    med ett sånt litet hjärta det står made with love på. (borde dock stå made with nervsammanbrott när jag e klar med alla ;)) 

• sanon

Har du klippt med någon speciell sax lapparna du ska ha i glaset? Jätte fint

• LillJenny83

klippt med sån mönster sax :) gjorde klart dom igår. kommer kort strax. 
    gjorde även askar och små lappar som gästena kan skriva medelande till oss på istället för gästbok :)

• LillJenny83

så här blev det :) e riktigt nöjd! 

Svar på tråden ide hjälp, billigt bröllop