Inlägg från: LillJenny83 |Visa alla inlägg
  • LillJenny83

ide hjälp, billigt bröllop

3/11-12 så ska vi bli man o fru :)
    kommer bli ett litet billigt bröllop, med en väldigt liten budget. Vi blir ca 40 vuxena o några barn om alla kommer vilket jag ej tror.
    Jag o en nära vän planerar för fullt :D
    Men e aldrig fel med lite ideer.

Kom igen ge mej era bästa billiga el gratis tips!!! 

• Svar på tråden ide hjälp, billigt bröllop
  • LillJenny83

Min bröllopsplanerare ska hjälpa tll med tårtor, min blivande mans bror e fotograf, och dekorationen ska vara vackra löv, ekollon o kastanjer. mat ska vi ej ha. lokalen får vi låna av kyrkan gratis. mm

Men tänkte tipps om det finns nått roligt mer man kan ha. 

• LillJenny83

OO va fint!! Grattis till det stundade bröllopet!! 
    Jag kommer få en ny ring mannen får va "bara" förlovnings ringen.

Har beställt en klänning från bonprix. hoppas att den e fin!! 

vi tänkte ta vin glas o vända upp o ner på, sätta ett värmeljus på foten o  i glaset ha lite kastanjer mm. vi ska väl prov duka nån dag så då kan jag ta kort.
    i veckan ska vi träffas o planera så då ver jag med.
    Vi tänkte ha såpbubblor det e vackert. om det inte regnar! funderar på o göra små påsar med ris & såpbubblor så får man väl välja själv kanske.  

• LillJenny83

i kyrkans loka får man inte ha alkohol. så funderar på om man går så efter själva festen att dom som vill kan gå till en närliggande pub. vi har ju 3 barn 9 år, 7 år o snart 5 mån. så får bli en lugn fest. då jag inte tycker barn o alkohol hör ihop. men vi ska sova på hotell på bröllopsnatten. så nån cider får man väl dricka då, sen så ingick champange på rummet sa dom när vi bokade :) 

• LillJenny83

dessa håller jag på med nu. tänkte fästa dom runt glasen :)
    med ett sånt litet hjärta det står made with love på. (borde dock stå made with nervsammanbrott när jag e klar med alla ;)) 

• LillJenny83

klippt med sån mönster sax :) gjorde klart dom igår. kommer kort strax. 
    gjorde även askar och små lappar som gästena kan skriva medelande till oss på istället för gästbok :)

• LillJenny83

så här blev det :) e riktigt nöjd! 

• LillJenny83

ja har köpt 99% på tradera nu. :) 
    så nu e typ allt klart :) 

• LillJenny83

Har gjort som en tävling. Att alla tar massa kort o sen mailar oss så vinner roligaste resp. Vackraste kortet nått litet. :)

• LillJenny83

Hur funkar det där photago ??

• LillJenny83
    Fremm skrev 2012-09-27 09:00:39 följande:
    Så har vi oxå tänkt göra - vi kommer att ha en lista på varje bord med punkter på ögonblick som vi skulle vilja blev dokumenterade och så får de som vill vara med och tävla... innan de går hem så ska de uppsöka min bror som kommer ha en dator och kortläsare där kan de direkt föra över sina bilder till vår dator så att de inte behöver krångla med att maila, ladda upp eller bränna bilderna till oss... men en liten tävling i efterhand kan ju vara kul och en bra motivation för gästerna att lägga manken till lite extra, sen har vi ju våra fotografer på plats hela dagen men de måste ju oxå få umgås och ha trevligt mellan fotoklicken! :)
    va med en bra ide o föra över bilderna direkt!! men har mac o vet ej hur man gör mappar i den då den e ganske ny :)

vi gjorde ett evenemang på fb nu, typ alla som kommer har ju det. o förvarnat om tävlingen.

hämtat ringen idag :)

• LillJenny83

hittade en sååå fin bröllopsklänning på loppis för 100 kr :) 

jo nu e det mesta klart. hela hallen e kaos med ikea påsar med lådor påsar mm som ska till lokalen imorgon när vi får den, då ska det dukas o göras tårtor!
    har suttit o gjort rosa rosor nu :)

ringkuddarna kom på posten från en underbar tjej som sydde upp dom till oss :) 

Svar på tråden ide hjälp, billigt bröllop