Vad "ska" man ha i barnens (6-7år) rum?
Ja, om ni inte redan förstått det av rubriken så är detta OT, alltså inte bröllopsrelaterat. Tycker du inte om sånt, så behöver du inte läsa vidare. Tack, men jag har redan prövat i föräldraforum och där får man ju inga vettiga svar. Det måste ju vara flera än jag som har barn här inne tänker jag ;PVår dotter fyller snart 6år och vi funderar lite på hennes rum..
Vad bör man egentligen ha i barnens rum? En säng, givetvis. En sådan har hon, en våningssäng. En bokhylla (ombygd garderob) där hon har filmer, böcker, skivor och några korgar med diverse leksaker (klossar, barbie, dockor, doktorgrejor, lego osv). Hon har också ett litet bord med två pallar och en stol samt en stol till sin docka. Hon har dockvagn och vagga, två tunnor från Ikea. Hon har en liten "koja" i en annan ombygd garderob. Ett kök från Ikea med en massa köksgrejor till. En annan hylla på väggen med lite smycken i, utklädningskläder på krokar på väggen samt en väggspegel.
Henne rum är ganska litet, så stora möbler ryms inte. Hon leker knappt med en fjärdedel av alla leksaker och hon leker enbart på sitt rum om hon har besök av en kompis.
Ska man börja rensa ut lite leksaker? Eller ska man spara ifall hon vill leka med det om ett par månader eller år? Ska hon få vara med och rensa isåfall eller ska man plocka bort sånt som man vet att hon inte lekt med på säkert ett halvår eller mer?
Vad vill barn i den åldern leka med? Klart att jag förstår att det är väldigt individuellt, men bara för att få ett hum.
Bör man ha ett skrivbord?
Vad har ni som har barn som är 6-7år i era barns rum? Vad leker de med? Vad är onödigt att ha?
ALLA tips, tankar, idéer osv är varmt välkomna! :)