• Redaktör Kristin

    När tar du av ringen?

    Har du en förlovnings- eller vigselring? När tar du i så fall av den? Har du kanske tagit av den och glömt den någonstans?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När tar du av ringen?
  • ThereseV

    Jag får inte ha den när jag tränar så då åker den av, annars är den i princip alltid på:) Har råkat glömma den efter en träning en gång men det gör jag nog inte om igen hehe.

  • Aniara4

    Jag tar av mig den på natten när jag sover, känns bäst så. Tyvärr har jag både gått upp i vikt och svullnat väldigt mycket efter bröllopet, så för tillfället får jag inte på mig båda ringarna. Vissa dagar kan jag ha en av dem, och då har jag förstås vigselringen. Men vissa dagar börjar fingret skifta i lila så fort jag fått på ringen, så då åker den fort av igen! Det känns väldigt tråkigt, förstås. Men jag vill hellre ändra på mig själv än på ringen, så jag siktar på att bli mig själv igen så fort som möjligt!

    Faktum är att även innan jag blev så svullen hade jag mest ringarna på mig när jag gick ut. Jag tar som sagt av mig dem på natten och hänger på en krok, och när jag vaknar kan jag gå och skrota och pyssla och inte tänka på att sätta på mig dem. Men så fort jag lämnar lägenheten känner jag mig naken utan ring!

  • kramen

    jag tar av den (gifter mif nästa sommar, så då får jag en till :))

    Jag tar av min ring alt hängen den runt halsen när jag jobbar, jag är sjuksköterska. När jag diskar eller bakar. Eller när jag gräver i jord och annat smutsigt.

    Har en ggn tappat bort ringen, men fick den tillbaka som tur var. Jag hade glömt ringen på och la den i sjukhusbyxorna, på kvällen slängde jag byxorna i en elektroniskkladautomat .... hjälp ! 

  • Biographic

    Jag tar av mig den när jag bakar och diskar. Och när jag använder min fotsalva för ringen känns så konstigt kladdig efteråt annars.

  • TheD

    När jag känner för det :) Sover, ibland när jag duschar, ev. när jag bakar men eftersom jag är högerhänt så är det sällan jag använder vänster för att kladda i bunken. Ibland har jag inte ringarna på under flera dagar men ingen konstigt med det.

  • aviman

    Jag är snarare tvärtom.. Jag har nästan aldrig förlovningsringen på. Har den vackert förvarad i en ask. Tar på mig den oftast när jag är ute bland folk; på stan, på fest etc. När jag är hemma så har jag den nästan aldrig. Jag vet ju vem som älskar mig och vem jag älskar utan ringen som påminnelse FlörtSolig 


Svar på tråden När tar du av ringen?