• Juli2013

Tips i Stockholm??

Jag kommer att tillbringa en helg i Stockholm i början av oktober tillsammans med min tärna och vi tänkte då att vi skulle passa på att boka in oss på någon fest/klänningsbutik och prova järnet! Skrattande

Eftersom vi båda har noll koll på utbudet i Stockholm så skulle jag vilja fråga om någon har tips på en eller ett par bra butiker? Alltså, vi kan säkert hitta en eller två butiker på egen hand men om någon har tips på butik med stort utbud, hjälpsam personal, bra kvalitet, bra priser eller vad det nu kan vara så vore det ju enormt stor hjälp!! Tack!!

• Svar på tråden Tips i Stockholm??
  • mammassnosa

Jag köpte min klänning på Lilly. Tyckte inte det var budget iaf. Jag var ute på Bridal outlet i Ropsten. Fina klänningar men dom var ofta väldigt tunna i tyget och kändes budget. Var lite väl mycet budgetkänsla för min smak trots att priserna inte var så låga.

Har du tur har Lilly kvar några av sina reaklänningar. Jag hittade min på rea för 1895:-. Hade kostat 6495:-.

Men se till att få boka tid. jag ringde och ville boka en andra gång och då sa hon att det inte behövdes. Sen när jag kom dit sa hon att hon inte hade tid. men jag tjatade mig till att få prova då jag faktiskt försökt boka tid. Och det slutade med att jag köpte klänningen

Sen tycker jag ni ska gå till Bröllopskällan och Brud och fest på Hornsgatan.

Sen kan ni gå till Bröllopsbutiken på S:t Eriksgatan. Är väl dom tipsen jag har

Lycka till och hoppas du hittar drömklänningen!

Skickar med en bild på min drömklänning

• Aniara4

Bröllopsbutiken vid St Eriksplan och Bröllopskällan på Hornsgatan hör tydligen ihop och personalen kan skifta butik. Jag hade ganska dåliga erfarenheter av Bröllopsbutiken men väldigt bra på Bröllopskällan, flera har haft samma erfarenhet som jag men en del tvärtom. Så det verkar bero rätt mycket på personalen för dagen. Om jag minns rätt var det ändå de negativa som övervägde när det gällde Bröllopsbutiken. (Det är såna här diskussioner man kan hitta om man söker bland trådar från tidigare i år och förra året.)

• Juli2013

Vilken fin klänning! den passar superbra på dig!!

och stort tack för väldigt bra tips!! jag har bara bokat tid på Lilly än så länge och hoppas väl någonstans att jag ska bli jättenöjd och hitta vad jag vill ha direkt :) Men annars satsar jag på butikerna på hornsgatan, man kanske kan få titta in även om man inte har bokat

mammassnosa skrev 2012-09-17 18:11:19 följande:
    Jag köpte min klänning på Lilly. Tyckte inte det var budget iaf. Jag var ute på Bridal outlet i Ropsten. Fina klänningar men dom var ofta väldigt tunna i tyget och kändes budget. Var lite väl mycet budgetkänsla för min smak trots att priserna inte var så låga.

Har du tur har Lilly kvar några av sina reaklänningar. Jag hittade min på rea för 1895:-. Hade kostat 6495:-.

Men se till att få boka tid. jag ringde och ville boka en andra gång och då sa hon att det inte behövdes. Sen när jag kom dit sa hon att hon inte hade tid. men jag tjatade mig till att få prova då jag faktiskt försökt boka tid. Och det slutade med att jag köpte klänningen

Sen tycker jag ni ska gå till Bröllopskällan och Brud och fest på Hornsgatan.

Sen kan ni gå till Bröllopsbutiken på S:t Eriksgatan. Är väl dom tipsen jag har

Lycka till och hoppas du hittar drömklänningen!

Skickar med en bild på min drömklänning

• Juli2013

och stort tack för alla övriga tips!! det är verkligen uppskattat. Jag skulle gärna titta förbi Ropsten om vi hinner, men det kan hända att det blir kort om tid, vi får se. Hoppas hitta drömklänningen!

• Pagnie

den här butiken garamaj hur mycket tror ni att dom kostar i snitt? tror ni man kan få en fin för 15 000?

• Juli2013

i helgen var jag äntligen i sthlm och provade klänningar. Vi var först på Lilly och de var ju supertrevliga och bra service osv, men tyvärr tyckte jag inte utbudet var jättestort, eller så var det just min stil på klänningar som det fanns lite av.. Jag hittade en som jag gillade mycket, men det var inte den där WOW-klänningen.

Sedan var vi på Stockholm Brud och Fest på Hornsgatan och oh my god vilken underbar klänning jag hittade där, har aldrig sett någon ljuvligare klänning!! En dröm från La Sposa. Jag fick tårar i ögonen när jag kom ut ur provrumet och såg mig själv i spegeln, tjejen i affären sa att får man en sån där reaktion då har man tur att man har hittat så rätt, hihi.

Det var nära att jag slog till direkt, men jag känner att jag måste tänka igenom det först. Jag vill däremot verkligen rekommendera dem, guuud vilka vackra klänningar! HIttade flera stycken som bara fick mig att tappa andan

• Pagnie
    Juli2013 skrev 2012-10-07 17:49:14 följande:

i helgen var jag äntligen i sthlm och provade klänningar. Vi var först på Lilly och de var ju supertrevliga och bra service osv, men tyvärr tyckte jag inte utbudet var jättestort, eller så var det just min stil på klänningar som det fanns lite av.. Jag hittade en som jag gillade mycket, men det var inte den där WOW-klänningen.

Sedan var vi på Stockholm Brud och Fest på Hornsgatan och oh my god vilken underbar klänning jag hittade där, har aldrig sett någon ljuvligare klänning!! En dröm från La Sposa. Jag fick tårar i ögonen när jag kom ut ur provrumet och såg mig själv i spegeln, tjejen i affären sa att får man en sån där reaktion då har man tur att man har hittat så rätt, hihi.

Det var nära att jag slog till direkt, men jag känner att jag måste tänka igenom det först. Jag vill däremot verkligen rekommendera dem, guuud vilka vackra klänningar! HIttade flera stycken som bara fick mig att tappa andan

stockholm brud och fest var jag också på. den enda butiken jag var in i faktiskt för jag hittade min dröm. Så nu är den köpt och klar. Ville liksom inte ta av mig den.
  • Juli2013

åh precis så kände jag, ville verkligen inte ta av den!! såå underbar, så vacker har jag aldrig känt mig och trodde ej heller att man kunde känna sig Glad

Vilken var det du köpte..? det var ju typiskt att man inte fick fota där inne, så jag har ingen bild på min, (ja det känns faktiskt som min) men modellen hette 140 D. Lite konstigt namn för på La Sposas sida heter klänningarna namn och inte nummer..?

på Lilly knäppte min brudtärna nästan 200 kort, hehe

• Aniara4

Smaken är som baken! Jag blev inte sugen på att prova en enda klänning på Stockholm Brud och fest...

• Aniara4

Alltså, jag menade inte det som något negativt, det är väl tur att vi alla gillar olika saker.

• Pagnie
    Juli2013 skrev 2012-10-07 21:23:41 följande:

åh precis så kände jag, ville verkligen inte ta av den!! såå underbar, så vacker har jag aldrig känt mig och trodde ej heller att man kunde känna sig Glad

Vilken var det du köpte..? det var ju typiskt att man inte fick fota där inne, så jag har ingen bild på min, (ja det känns faktiskt som min) men modellen hette 140 D. Lite konstigt namn för på La Sposas sida heter klänningarna namn och inte nummer..?

på Lilly knäppte min brudtärna nästan 200 kort, hehe

ja det är jätte synd men så är det på dom flesta ställena tyvärr. :(

http://shop.textalk.se/se/article.php?id=9079&art=6890033

Typ den där köpte jag. fast jag har inga stenar i min kjol och sen har jag istället mer stenar på toppen. haha. Men annars är det samma :D
    Verkligen älskade den. Den där toppen är ju hjärtformad och jag tyckte verkligen inte om det så jag köpte en rak istället. tycker man fick så platts bröst i den där då man knappt har några från början. Haha.
  • Juli2013

åh vad fin! vilken prinsessdröm Glad Min har lite mindre tydlig övergång mellan korsett och kjol, liksom lite mer jämn linje, eller vad man ska säga, annars är de lite liknande. Tyvärr finns inte min på brud och fests hemsida, fast dom sa att den skulle finnas där?

Det var in till vänster, bland årets klänningar jag hittade så himla många fina, hittade ingenting bland reaklänningarna tyvärr, hade ju varit mer praktiskt Glad

• Pagnie
    Juli2013 skrev 2012-10-08 13:41:18 följande:

åh vad fin! vilken prinsessdröm Glad Min har lite mindre tydlig övergång mellan korsett och kjol, liksom lite mer jämn linje, eller vad man ska säga, annars är de lite liknande. Tyvärr finns inte min på brud och fests hemsida, fast dom sa att den skulle finnas där?

Det var in till vänster, bland årets klänningar jag hittade så himla många fina, hittade ingenting bland reaklänningarna tyvärr, hade ju varit mer praktiskt Glad

ja men precis det är en ganska tydlig övergång men inget man tänker på om man inte vet att den är tvådelad. ja jag testade bara klänningar i det rummet. som sagt en reaklänning hade inte varit helt fel då den här var jävligt dyr men fan det var så värt det. helt underbar var den verkligen.
Svar på tråden Tips i Stockholm??