• Juli2013

Tips i Stockholm??

Jag kommer att tillbringa en helg i Stockholm i början av oktober tillsammans med min tärna och vi tänkte då att vi skulle passa på att boka in oss på någon fest/klänningsbutik och prova järnet! Skrattande

Eftersom vi båda har noll koll på utbudet i Stockholm så skulle jag vilja fråga om någon har tips på en eller ett par bra butiker? Alltså, vi kan säkert hitta en eller två butiker på egen hand men om någon har tips på butik med stort utbud, hjälpsam personal, bra kvalitet, bra priser eller vad det nu kan vara så vore det ju enormt stor hjälp!! Tack!!

• Svar på tråden Tips i Stockholm??
  • Isabellaandersson

Lilly på Birger Jarlsgatan är superbra! Där köpte jag min klänning!

• Juli2013

Tusen tack för det! Jag älskar den här gruppen och att folk tar sig tid att hjälpa andra!
    En liten rad kan vara så stor hjälp i bröllopsdjungeln Skrattande
    Jag ska se om vi kan boka in oss där, för jag antar att man behöver boka tid. Jag har tittat på deras hemsida och det ser lovande ut!

• Aniara4

www.google.se/&output=search&sclient=psy-ab&q=site:brollopstorget.se+butik+stockholm&oq=site:brollopstorget.se+butik+stockholm&gs_l=hp.3...475.10944.0.11194.38.36.0.0.0.0.155.3404.23j13.36.0...0.0...1c.1.x0a1AX80m6E&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=15df84e9a051bba4&biw=1024&bih=497

• Aniara4

Ok, det där gick ju inte så bra, men prova att googla site:brollopstorget.se tillsammans med sökord som bröllopsbutik, brudbutik osv (folk har kallat det lite olika saker, men det finns massor av trådar) samt Stockholm.

• Juli2013

Jag har försökt leta i forumet efter bra butiker i stockholm men lyckades inte hitta något, och kände därför att jag skulle slänga ut frågan, det går ju ganska lätt att ge ett tips om man har ett! och jag fick ju snabbt svar

Alltså man vet ju att det finns trådar om det mesta här redan men för oss som kommer nya kan det ibland vara en mening att fråga frågor på nytt, saker kan ju förändras och information uppdateras.. Men tack för tipset!

• Frida87

Jag tänker gå till bland annat Garamaj men även Lilly finns en hel del andra också.. 

• Magenta

Glöm inte Bridal outlet vid ropsten som man inte behöver boka tid till. Annars finns det en hel del på Hornsgatan och även ett par vid St Eriksplan, som tex Kik.

• Sofiiiz

Jag tror de flesta butikerna är bra, sen beror det ju på om man är ute efter "budget" eller "lyx" klänningar. De flesta lite dyrare butiker har ju ett par månder på att beställa klänningar och har inte så många på lager att köpa i butik. Ska ni hitta nått direkt på rean så skulle jag söka mig till lite mindre butiker som säljer direkt från galgen.

http://www.momentsandmemories.se/Momentsandmemories/Hem.html

Vi provade ut våra kläder här, de ligger i Bålsta och man ska boka tid. Men hon har butiken fylld med klänningar på rea just nu eftersom säsongen för sommaren är över. Annars kan du ju alltid fynda andra bra bröllopsdetaljer. Jag ska ha vinterbröllop, så handlade skor och slöja nu för halva priset.

• Juli2013

Tusen tack för alla tips!!
    Problemet är väl att det här är första gången jag ska prova klänningar och jag vet inte riktigt vad jag är ute efter, jag är inte ens helt säker på vad vi har för gräns gällande pris
    Men någonstans ska man ju börja, för att åtminstone få en känsla av vad man gillar. Jag har hört fler nu prata om Lilly och Garamaj så det lutar åt de två till att börja med.
    Tack alla som är gulliga och delar med sig!

Svar på tråden Tips i Stockholm??