• Juli2013

Tips i Stockholm??

Jag kommer att tillbringa en helg i Stockholm i början av oktober tillsammans med min tärna och vi tänkte då att vi skulle passa på att boka in oss på någon fest/klänningsbutik och prova järnet! Skrattande

Eftersom vi båda har noll koll på utbudet i Stockholm så skulle jag vilja fråga om någon har tips på en eller ett par bra butiker? Alltså, vi kan säkert hitta en eller två butiker på egen hand men om någon har tips på butik med stort utbud, hjälpsam personal, bra kvalitet, bra priser eller vad det nu kan vara så vore det ju enormt stor hjälp!! Tack!!

• Svar på tråden Tips i Stockholm??
  • Aniara4

Jag kan förstå att man vill ha uppdaterade tips, men för oss som har varit här lite längre blir det lätt att man redan skrivit utförliga tipssammanfattningar 5-10 gånger och helt enkelt struntar i att svara den 11:e gången. Risken är då att svaren inte blir så heltäckande och att man inte får ta del av den samlade kunskap som folk kanske sitter med men inte orkar upprepa.

Sen vet jag också att sökfunktionen på BT är fullständigt genomvärdelös och verkar ha en inverterad algoritm som tar fram de äldsta trådarna med minst antal svar, så därför ville jag tipsa om att använda Google med site:brollopstorget.se (funkar förstås för att söka på vilken sajt som helst) för att få fram bättre sökresultat.

Ett tips i all välmening alltså!

• söt nöt
    Sofiiiz skrev 2012-09-12 08:24:06 följande:
    Jag tror de flesta butikerna är bra, sen beror det ju på om man är ute efter "budget" eller "lyx" klänningar. De flesta lite dyrare butiker har ju ett par månder på att beställa klänningar och har inte så många på lager att köpa i butik. Ska ni hitta nått direkt på rean så skulle jag söka mig till lite mindre butiker som säljer direkt från galgen.

www.momentsandmemories.se/Momentsandmemories/...
    Vi provade ut våra kläder här, de ligger i Bålsta och man ska boka tid. Men hon har butiken fylld med klänningar på rea just nu eftersom säsongen för sommaren är över. Annars kan du ju alltid fynda andra bra bröllopsdetaljer. Jag ska ha vinterbröllop, så handlade skor och slöja nu för halva priset.
    vilken prisklass låg klänningarna på?
  • Sofiiiz
    söt nöt skrev 2012-09-13 11:34:15 följande:
    vilken prisklass låg klänningarna på?
    De var väldigt olika, de hade både designklänningar för dyra pengar.
    Men också klänningar från 2000:- och uppåt!
    Min klänning köpte jag på rea för 4500:- då ingick sömnadsändringar (lägga upp längden osv).

Enklast är att man säger till när man kommer dit vilket "tak" man har så plockar hon fram efter det.
    Men bra om man har en budget på 5-7000:- när man går dit så har man massor att välja mellan!

Kappa 750:-

Underkjol ska jag hyra till.
    Skor hittade jag för halva priset, har ingen bild.
  • söt nöt

Jättefin klänning. Kanske ska boka tid....

• Juli2013
    Aniara4 skrev 2012-09-13 09:06:09 följande:
    Jag kan förstå att man vill ha uppdaterade tips, men för oss som har varit här lite längre blir det lätt att man redan skrivit utförliga tipssammanfattningar 5-10 gånger och helt enkelt struntar i att svara den 11:e gången. Risken är då att svaren inte blir så heltäckande och att man inte får ta del av den samlade kunskap som folk kanske sitter med men inte orkar upprepa.

Sen vet jag också att sökfunktionen på BT är fullständigt genomvärdelös och verkar ha en inverterad algoritm som tar fram de äldsta trådarna med minst antal svar, så därför ville jag tipsa om att använda Google med site:brollopstorget.se (funkar förstås för att söka på vilken sajt som helst) för att få fram bättre sökresultat.

Ett tips i all välmening alltså!
    Tack för tipset! Jag hade inte fattat att man kunde göra så, det är absolut användbart.
    Jag förstår att man inte vill svara den 11:e gången och det ber jag inte om heller, men information är ju lite av en färskvara och saker förändras, så jag tycker ändå att det kan vara en idé med att "nya brudar" kan starta nya trådar, ibland blir äldre trådar både hiskeligt långa och väldigt gamla.

Jag ringde i alla fall Garamaj idag för att boka tid, och det kostade 395 att boka en tid! Kalla mig snål men jag tycker det är mycket pengar ? Okej jag vet att de har rätt dyra klänningar men ändå.. Jag kan inte tänka mig att alla tar betalt för att boka en tid...? Glad
  • Aniara4
    Juli2013 skrev 2012-09-14 22:26:38 följande:
    Jag ringde i alla fall Garamaj idag för att boka tid, och det kostade 395 att boka en tid! Kalla mig snål men jag tycker det är mycket pengar ? Okej jag vet att de har rätt dyra klänningar men ändå.. Jag kan inte tänka mig att alla tar betalt för att boka en tid...? Glad
    Nej, det har jag faktiskt aldrig hört talas om! Jag bokade tid på Lilly (typ vägg i vägg) och fick jättebra service, lite avskilt provrum och full uppmärksamhet i en timme. Provade aldrig att boka någon annanstans, jag hade möjlighet att "göra Hornsgatan" på dagtid när det inte var så mycket kunder, men jag har svårt att tro att de skulle ta betalt. Men Garamaj vill väl vara lite "tjusigare"...
  • Magenta

Garamaj har de i allra tjusigaste och finaste bröllopsklänningarna i stan och där får man räkna med att du inte får nåt under 5-siffrigt. Och visst de tar betalt men skulel du köpa där sen så drar de av beloppet från klänningspriset. Eftersom den ligger precis brevid Lilly (som är betydligt mera budget) så kan man lätt se skillnaden på kvaliten och klänningarna bara man står utanför gatan och jämför skyltförnstrena. Men visst skulle man ha råd så är Garamaj-klänningarn to die for!

• Juli2013

Hehe, tack för informationen! Bra att veta för en outsider GladJag har väl en halvstor budget men vill förstås inte lägga mer än vad jag behöver! Jag känner bara spontant att jag inte vill betala för att boka en tid, går liksom lite emot ens principer...

Kommer satsa på Lilly nu istället, vi börjar där och finns det tid för mer så siktar jag på de andra butikerna det har tipsat om här ovan Glad

• Sofiiiz
    Juli2013 skrev 2012-09-15 11:26:39 följande:

Hehe, tack för informationen! Bra att veta för en outsider GladJag har väl en halvstor budget men vill förstås inte lägga mer än vad jag behöver! Jag känner bara spontant att jag inte vill betala för att boka en tid, går liksom lite emot ens principer...

Kommer satsa på Lilly nu istället, vi börjar där och finns det tid för mer så siktar jag på de andra butikerna det har tipsat om här ovan Glad

Nä jag skulle inte heller vilja betala för att boka tid, eftersom de finns så många butiker med olika utbud! Så kan man ju gå till de som inte tar avgift först. Finns ju många mindre butiker som har blandade kvalitet. Så vill man ha budget så finns de likväl som designerklänningar.
Svar på tråden Tips i Stockholm??