• sanna88

vad kostnad bröllopsnatten?

Oj de va lite svårt att formula frågan men de jag undrar är: vad kostar/ kostade er bröllopsnatt? Var höll den hus ?(hotell, stuga osv) vad ingick?

• Svar på tråden vad kostnad bröllopsnatten?
  • daniiel

Den kostade 1240kr. Det var då en natt i dubbelrum, choklad, frukt, jordgubbar & champagne på rummet (vi valde alkoholfri cider istället). Frukostbuffé, sen utcheckning kl 15.00 och tillgång till jacuzzi (vi nyttjade inte jacuzzin).

Vi hade vår bröllopsmiddag/fest på ett hotell och sov över på samma hotell.

• brudpar2013

Vi ska ha bröllopet på en herrgård där vi blir tvugna att även ta bröllopsviten som är en sjöstuga. Den måste vi betala 3200 kr för och då finns choklad, blommor, och champagne (vilket man ju ändå inte kommer att dricka). Personligen tycker jag detta är helt sjukt eftersom man säkert kan få en fin svit på ett lyxhotell eller en natt på spa istället. Men nu vill vi gärna ha festen just på den herrgården så det får bli som det blir :)

• Chicita

Vår bröllopsnatt kostade ca 1000:-
    Vilket var kostnaden för två påslakanset så vi kunde bädda med helt nya lakan i vår egen säng. Om vi inte hade lyxat till med det så hade det kostat gratis Flört

• majflicka

Hade största svitem på ett hotell på liten ort utanför Stockholm, kostade ca 2500kr/natt, vi hade den 3 nätter. Första natten sov bara jag med tärnor där och sen hade vi den 2 nätter. Hade gått att lösa billigare och hade vi gjort om allt igen hade vi nog försökt boka på annat ställe o fått mkt mer för pengarna men det var enda hotellet på den orten så annars hade vi fått åka in till "storstan" efter o det ville vi inte ;) Dock så rekommenderar jag att om budgeten tillåter sova natten efter även på samma ställe, då hinner man njuta mer o faktiskt "utnyttja" avbrottet från vardagen =)

• sanna88

Vi pratade med ett hotell i Åre Holyday club, dom skulle ha 1800:- per person, alltså 3600;- för 1natt inkl frukost på rummet! Tycker de låter dyrt:-/

• Chicita
    sanna88 skrev 2012-09-08 18:20:08 följande:
    Vi pratade med ett hotell i Åre Holyday club, dom skulle ha 1800:- per person, alltså 3600;- för 1natt inkl frukost på rummet! Tycker de låter dyrt:-/
    Det beror på rumstyp, vilken säsong det gäller mm mm.

Vi tog 100:- extra för frukost på rummet och det var enbart brudpar som kunde beställa det eftersom vi inte hade roomservice på det hotell jag jobbade på. Många andra hotell får man betala / sak man vill ha till frukosten som sen tas upp på rummet. Så en "vettigt stor" frukost kan kosta 5-600:- per person om man inte äter i matsalen med alla andra.

• snuttitess

I den vi ska bo i kostar 2300kr per natt dock ska vi bara bo där en natt. Vet att de finns billigare och dyrare rum runt om på olika hotell.

Övernattning i hörnsvit med havsutsikt och balkonger åt två håll mot vattnet Mousserande vin 75 cl Chokladtryfflar Mineralvatten Frukost på rummet eller frukostbuffé Morgonrock och tofflor Fri tillgång till relaxavdelning med bubbelpool Möjlighet till tidig incheckning Sen utcheckning
  • Purple

4500kr kommer vår natt kosta.

* Jacuzzi och bastu på sviten

* Champagne, jordgubbar och chokladtryfflar

* Rosblad lite över rummet

*Badbomb

*Morgonrock och tofflor *Frukost på rummet *Sen utcheck kl. 14.00
  • Principisessan

tror det var närmare 3000 kr för en natt i två-rums svit på clarion hotell. Någon form av bröllopspaket med frukost på rummet, jaquzzi, morgonrockar, bubbel på rummet. Kan vara något mer som ingår men kommer inte på såhärpå rak arm. Iom att jag reser då och då med jobbet så är inte hotellövernattning i sig, så jättelyxigt och ovanligt. Självklart beroende på vilket hotell man bor på, men iallafall. Så en svit med 2 rum, så man har superfint sovrum och ett vardagsrum med vackra möbler, det kändes lyxigt för vår del. Inte så ofta man unnas/unnar sig något sådant. 

• Principisessan

var tvungen att kolla... 
    ingår:

- Badrockar
    - Fruktfat
    - Halv flaska champagne
    - 10 röda rosor på rummet
    - Landgång vid ankomst
    - Frukost på rummet
    - Sen utcheckning, kl 15.00 

Svar på tråden vad kostnad bröllopsnatten?