vad kostnad bröllopsnatten?
Oj de va lite svårt att formula frågan men de jag undrar är: vad kostar/ kostade er bröllopsnatt? Var höll den hus ?(hotell, stuga osv) vad ingick?
Oj de va lite svårt att formula frågan men de jag undrar är: vad kostar/ kostade er bröllopsnatt? Var höll den hus ?(hotell, stuga osv) vad ingick?
vi kollade ett hotell i en mindre stad utanför sthlm, dock anses denna stad vara lite finare och lite bättre. Ett fint och välomtalat hotell så vi besökte det och blev visade bröllopsviten och jag höll på att tappa halan, rummet var vit/gråmålat, pyttelitet med en liten dush. Tjock tv och ett fönster som visserligen hade vy över vattnat.
Inge morgonrock eller tofflor och heller inga fotöljer eller soffor utan en liten hård stol.
Frukostbuffe ingick samt en liten flaska champagne och en liten ask choklad samt 10 röda rosor för priset av 7000:- alltså 3500:-/person..
Men vi valde ett annat hotell och betalade bara 1000 kronor, dock med 50% rabatt och då fick vi en lyxsvit med 2 rum samt en övervåning som var ett inrett arbetsrum.
Jacuzzi, bastu, stor dubbelsäng soffor tv mindre kök med bar..
de e verkligen skillnad i pris. men vi har preliminär bokat en svit med bastu och bubbelbad, sen utcheckning, choklad, rosblad mm för 3600:-
för en natt (12:00 till 15:00)
Vi har bokat ett superfint hotellrum, kostar 1200/natt. Bastu och jacuzzi, stort sovrum med dubbelsäng, utsikt över älven, kristallkronor och bara alldeles supermysigt och fint! Längtar ; )
Jag tycker man ska fundera på hur mycket pengar man vill lägga i förhållande till tiden man faktiskt spenderar på rummet. Kommer man endast sova en natt och bröllopet håller på in på små timmarna, hade jag inte velat lägga massa pengar.
Vi hade ett lunch bröllop, så vi checkade in på vårt rum kl.16. Dock valde vi att ta ett standard rum på Scandic i Stockholm (ca 1300kr inkl frukost) ändå, då vi skulle gå ut och äta och sen träffa vänner över en drink. Vi hade tur som fick ett helt nyrenoverat rum, som var superfint men utöver det inget extra. Men det räckte för oss! För mig är det lyx att sova på hotell oavsett rumstyp, men jag förstår samtidigt om man vill ha "det lilla extra" på sin bröllopsnatt.
Vi lägger 1550 kr på bröllopsnatten. Då kommer vi att bo på säteriet där vi har festen och de flesta av våra gäster bor där också. I priset ingår tidig incheckning (så att jag har tid att klä mig i lugn och ro innan vigseln), frukost på rummet och ute i matsalen samt "det lilla extra" vilket visar sig på lördag vad det innebär.
Haha, nej i en rätt så liten stad i norrland : ) på en camping dessutom.
Men vi gifter oss 2a mars så det är under lågsäsong.
Och så äter vi middag i campingens restaurang som ser ut som en kåta, och festen kommer hållas på deras domängård. Känns rätt så smidigt att ha allt på samma ställe. Och för de gäster som kommer en bit ifrån finns det både vandrarhem, hotellrum och stugor att hyra.
Vi betalar 1900 för en liten svit på Clarion i Gävle. Jag hade gärna betalat mera för en riktigt fin svit men det finns inte i Gävle! CH hade tidigare en fin bröllopssvit men efter branden för några år sedan valde de att inte ha några sviter alls.
Vi hade sviten fredag - söndag: 4000:-. Med bastu, bad, äta/xdrick allt i minibaren, frukttallrik med chokladpraliner och bubbel på rummet :D
Vi har bokat hotell mitt i Sthlm :)
Säkert därför det är lite dyrare.
Vårt hotell bjuder på vår bröllopsnatt ;) vi betalar 150kr för att få de lite extra smyckat.
Annars är de ett helt vanligt rum, med sköna sängar.
Men då har vi middag/fest och en massa gäster som ska bo på hotellet hela helgen.
Tror inte man behöver mycket mer på sin bröllopsnatt?
Man lär ju ändå klä av sig och somna efter allt stök under dagen.
Tror de blir mysigare på bröllopsmorgonen ;)
Vi hade en junior-svit. Stor hall med toalett, stora garderober. Vardagsrum med tv, dvd, soffa och två fotöljer. Stort sovrum med stor säng, tv, mycket garderober.
Stort badrum med dusch och jacuzzi, toalett separat innan i badrummet samt en bastu.
För detta betalade vi 1990 kr.
Då ingick ett bröllops VIP, mousserande vin, frukter, nötter och annat tilltugg. Oerhört prisvärt.
Vi sov på det hotellet natten mellan söndag till måndag istället för lördag - söndag.
Lördag till söndag sov vi på ett väldigt enkelt hotell, vanligt dubbelrum för 500 kr. Vi kom dit 04.00 på morgonen och åkte tillbaka till festlokalen kl 10 på förmiddagen.
Så satsade vi energin och pengarna på natten efter, söndagen till måndagen. Då checkade vi in kl 18.00 och checkade ut 12 dagen efter.