brud,
Min ring var 3,5 mm bred och fattningen rätt så låg. Nu gick jag alltså tillbaka till guldsmeden förra veckan och lämnade in ringen igen. Jag talade om att jag ville att ringen skulle slipas ner till 3 mm & att dom skulle byta ut fattningen till en högre! Det var inga problem för guldsmeden att göra det, och jag hämtade ut den igår! Är hur nöjd som helst.
Så om du känner dig tveksam med din ring, så tycker jag absolut att du ska gå tillbaka till din guldsmed och tala om vilka justeringar du vill göra. Min guldsmed blev glad att jag kom tillbaka och talade om vad jag ville göra om. Han sa att det visade på att jag litar på honom. Så jag tycker absolut inte att du ska skämmas för att gå tillbaka, det betyder ju inte att du inte blev nöjd med ringen, det betyder bara att du har ändrat dig för hur du vill att ringen ska se ut! Jag gick in till min guldsmed och sa: Ringen blev exakt så som jag ville ha den först, men nu har jag ändrat mig och känner att jag vill ha en smalare skenare och högre fattning!
Det finns ingen anledning för guldsmeden att ta illa upp då.
Det kostade 1500 kr att göra skenan smalare och fattningen högre! För mig var det värt det... Jag tycker du ska gå in till din guldsmed och diskutera detta med honom, han kanske har bra idéer om hur ringen ska göras om för att du ska få den effekten du vill med ringen! Gör det! Tveka inte! Och du ska inte känna dåligt samvete, jag lovar dig att guldsmeden blir glad att du vänder dig till honom igen! Det visar på förtroende! Och som sagt, det betyder ju inte att du inte blev nöjd med ringen han gjorde till dig, men att du inte längre vill ha den så som den ser ut!