kitkät skrev 2012-09-12 19:04:52 följande:
Ja, du har rätt! Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. Det som är så knäppt är att jag verkligen inte har förhastat mig i valet av förlovningsring, jag var hos olika guldbutiker under flera månader och tittade, gjorde resarch och provade olika modeller... tills jag hittade en modell som jag fick inspiration från (Schalins Seine) och designade min ring tillsammans med den guldsmed som jag fick mest förtroende för. När jag designade ringen så var jag väldigt noga med att stenen inte fick vara hög och att skenan inte skulle vara för smal. Men nu har jag helt plötsligt ändrat mig, av någon konstig anledning. Nu önskar jag att stenen vore liiiiite, liite högre och att skenan vore lite bredare! Det ska bli intressant att se vad guldsmeden kan göra. Jag vill ju inte gärna ändra på hela ringen, det får bli antingen bredden eller höjden på fattningen. Vilket tror du på?
Jag ar lite forvirrad nu, jag trodde att du ville minska bredden pa ringen, inte oka den?
En hogre fattning framhaver ju stenen mer och far den aven att se lite storre ut da det blir mer ljusreflektion i den, precis som att en smalare skena/band gor att den ser storre ut och framhaver stenen bast.
Personligen skulle jag ga pa att minska bredden och kanske gora en hogre fattning. Men om du bara satsar pa en sak sa tror jag du far ut mest av att minska pa bredden. Men som jag sa forut, forsok att prova en ring med samma storlek sten men smalare bredd, hogre fattning osv och kann efter.
Lycka till!