Inlägg från: ChristineL |Visa alla inlägg
  • ChristineL

    Fikagrupp i Göteborg kanske?

    Jag är på! Bor i Lerum men är ju inga problem att ta sig in :D

  • ChristineL

    Kan tillägga att denna veckan funkar tisdag, torsdag (efter 18) och söndag. Jobbar lite udda tider så kan lite när som beroende på schemat :)

  • ChristineL

    Klockan 14 på söndag passar mig finfint! Har ni förslag på nåt mysigt ställe då?
    Jag gillar Fröken Olssons, Condecco, Brogyllen tex :)

  • ChristineL
    gbg2012 skrev 2012-09-06 09:26:56 följande:

    14:00 säger vi då. För mig spelar ingen roll var vi går bestäm ni. =)

    Men hur ska vi känna igen varandra då? Borde kanske träffas utanför fiket.


    Om det inte regnar så har jag säkerligen svart skinnjacka och rosa converse, regnar det har jag rosa paraply med vita prickar :)
  • ChristineL

    Jag kan ställa upp som kontaktperson! PM:a mig ni som vill komma, så får ni mitt nummer, och gärna fler förslag på var vi ska träffas :)

  • ChristineL
    Jeleen skrev 2012-09-06 19:51:08 följande:
    Jag hittar inte vart man skickar PM. Är ny här. Kan du skicka ett PM till mig iställetGlad
    Gå in på min sida, så lite under profilbilden kan du skicka meddelanden, jag kommer visst inte åt din profil alls :P
  • ChristineL

    Fyra anmälningar med mig själv, kom igen nu tjejer! Glad

    Och frågan kvarstår: VAR beger vi oss?  Glad

  • ChristineL
    Olaulin skrev 2012-09-07 07:38:16 följande:
    Har skickat, så nu blev vi iaf fem :) Vad gäller ställe är jag kanske inte rätt person att säga nåt, har hittat typ tre ställen jag gillar och har förmågan att återvända till varje gång. En favorit som tagits upp här är Le Pain, men det finns ju några stycken, själv brukar jag gå till antingen den vid domkyrkan eller den vid Vasaplatsen.
    gbg2012 skrev 2012-09-07 08:51:56 följande:
    Nu råka jag skicka mitt nr istället, blev en miss där.

    Men jag kommer iaf! =)
    Jag har skickat mitt nummer till er två nu med :)

    Men Le Pain känns väl bra? Domkyrkan kanske? 
  • ChristineL
    smisa skrev 2012-09-07 10:39:39 följande:
    Hej,

    Jag vill jättegärna vara med som sagt men kan antagligen inte kl 14 på söndag eftersom vi skall på kräftskiva ute i kungsbacka på lördag, och jag tror varken jag själv eller min sambo är kördugliga tidigt på söndagen. Om det dock skulle bli en lugn kväll så dyker jag upp!
    Ja, jag hoppas absolut på att det blir fler tillfällen! Jättebra initiativ av FruNovember!
  • ChristineL

    Åh, detta ska verkligen bli jättekul! Hela helgen kommer gå i bröllopens tecken, ska nämligen iväg och titta på brudklänningar idag :D Samt att vi ska klämma in att åka och spana in vigselplatsen igen, det är ju 31:a augusti nästa år vi har bestämt så kan vara kul att se ungefär hur det kommer se ut vid denna tiden.

  • ChristineL

    Sex stycken brudar verkar vi bli då Glad Hoppas alla ser fram emot det lika mycket som jag!

  • ChristineL
    Makeupmyday skrev 2012-09-09 10:17:59 följande:
    Va skoj! Vi väntar utanför då tills alla har kommit?
    Ja, det tycker jag absolut! Om nån blir sen så har ju alla mitt nummer iaf :) Ska bara se till så jag är på plats i tid ;)
  • ChristineL

    jag tackar också hemskt mycket för idag! Och på begärna kommer bild på klänningen jag kände mest för under provningen igår =)




     
  • ChristineL

    Gillar den verkligen, som sagt alldeles för lång men det ordnas ju. Hoppas verkligen min tärna kommer loss så vi kan ta en sväng nästa lördag igen ^^

  • ChristineL
    carolina8409 skrev 2012-09-09 22:36:47 följande:
    När kommer ni och träffas igen ?! Skulle va rolig och prata lite med någon om  bröllopsplaneringCool
    Självklart ska du vara med! Vi har inte bestämt nästa dejt men för mig är det tajt några helger framöver, får gärna bli nån gång mitt i veckan, men det beror på alla andra :)
  • ChristineL
    lovisa86 skrev 2012-09-10 13:07:47 följande:
    Hej, hoppas ni vill ses snart igen, jag är gärna med då om det går bra :) jag jobbar dagtid så jag kan på em/kvällar också med lite framförhållning :)

    ChristineL ser att du bor i Lerum, det gör jag med, skall ni gifta er där? Vilken festlokal i så fall? Jag är så tveksam om den vi har prel.bokat..
    Åh vad kul! Vi köpte radhus här för snaaart ett år sen =) Vi ska gifta oss vid Gräfsnäs slottsruin och ha festen i byggdegården där. Hur mysigt som helst! Men då borde åtminstånne du och jag se till att träffas snart!
  • ChristineL
    lovisa86 skrev 2012-09-10 16:22:03 följande:
    Vi har bokat aludden, men eftersom vi blir runt 40 pers känns det lite stort fast å andra sidan väldigt mysigt, så jag är väldigt kluven :/ Så tittar ltie på partytält och så men jag vet verkligen inte..

    Sandra87 vad roligt, vilken lokal hade ni tänkt er?

    Googlade på Gräfsnäs, ser jättemysigt ut! Vad gör ni om det regnar?
    Ja, om det regnar... Troligtvis så kommer vi få plats inne i slottet, helt ruinerat är det inte utan stora delar är under tak. Men allra helst ska det ju inte regna såklart Solig Det var fint väder den 31:a augusti i år så förhoppningsvis är det uppehåll nästa år med Skrattande
  • ChristineL

    Lovisa86 - Ja, det blir borgerligt, vi fick väldigt konstigt bemötande när vi var och tittade på Lerums kyrka, och dessutom ville min sambo helst borgerligt så då fick det blir så :)


    FruNovember skrev 2012-09-11 11:31:21 följande:
    Så roligt att tråden har fått sånt liv! jag kan fika nu på torsdag eller på söndag om någon vill?
     Torsdagar är bra fika-dagar för mig! :D
  • ChristineL
    lovisa86 skrev 2012-09-11 11:56:48 följande:
    jag kan nog vara med på torsdag, beror på vilken tid :)

    oj jag har inte pratat med lerums kyrka särskilt mycket, vad hände?
    Vi frågade om vi kunde använda kyrkstugan eller församlingshemmet till festen sen. Hon vi pratade med då blev hon lite obekväm kändes det som, och så sa hon typ "Ja, jo, vi lånar egentligen inte ut våra lokaler till bröllop... Det är ingen sprrrit där. Och ingen dans. Och sen ska det vara städat och klart till midnatt!" Det blev lite konstig stämning, och sen hittade vi Gräfsnäs ;)
Svar på tråden Fikagrupp i Göteborg kanske?