• FruNovember

    Fikagrupp i Göteborg kanske?

    Tänkte höra om det finns intresse för att träffas och fika, älta bröllopsplanering och livet i övrigt kanske? Alltid kul att prata med folk som också har huvudet fullt med färgteman och bordsplacering.. Kan kanske vara skönt för den övriga omgivningen också, med lite avlastning.. :-P Hoppas vi blir några stycken och kan ordna nåt

  • Svar på tråden Fikagrupp i Göteborg kanske?
  • ChristineL

    Gillar den verkligen, som sagt alldeles för lång men det ordnas ju. Hoppas verkligen min tärna kommer loss så vi kan ta en sväng nästa lördag igen ^^

  • carolina8409

    När kommer ni och träffas igen ?! Skulle va rolig och prata lite med någon om  bröllopsplaneringCool

  • ChristineL
    carolina8409 skrev 2012-09-09 22:36:47 följande:
    När kommer ni och träffas igen ?! Skulle va rolig och prata lite med någon om  bröllopsplaneringCool
    Självklart ska du vara med! Vi har inte bestämt nästa dejt men för mig är det tajt några helger framöver, får gärna bli nån gång mitt i veckan, men det beror på alla andra :)
  • lovisa86

    Hej, hoppas ni vill ses snart igen, jag är gärna med då om det går bra :) jag jobbar dagtid så jag kan på em/kvällar också med lite framförhållning :)

    ChristineL ser att du bor i Lerum, det gör jag med, skall ni gifta er där? Vilken festlokal i så fall? Jag är så tveksam om den vi har prel.bokat..

  • Sandra87
    lovisa86 skrev 2012-09-10 13:07:47 följande:
    Hej, hoppas ni vill ses snart igen, jag är gärna med då om det går bra :) jag jobbar dagtid så jag kan på em/kvällar också med lite framförhållning :)

    ChristineL ser att du bor i Lerum, det gör jag med, skall ni gifta er där? Vilken festlokal i så fall? Jag är så tveksam om den vi har prel.bokat..
    Jag kommer från Lerum från början och ska gifta mig där. Vilken lokal har ni bokat?
  • ChristineL
    lovisa86 skrev 2012-09-10 13:07:47 följande:
    Hej, hoppas ni vill ses snart igen, jag är gärna med då om det går bra :) jag jobbar dagtid så jag kan på em/kvällar också med lite framförhållning :)

    ChristineL ser att du bor i Lerum, det gör jag med, skall ni gifta er där? Vilken festlokal i så fall? Jag är så tveksam om den vi har prel.bokat..
    Åh vad kul! Vi köpte radhus här för snaaart ett år sen =) Vi ska gifta oss vid Gräfsnäs slottsruin och ha festen i byggdegården där. Hur mysigt som helst! Men då borde åtminstånne du och jag se till att träffas snart!
  • lovisa86

    Vi har bokat aludden, men eftersom vi blir runt 40 pers känns det lite stort fast å andra sidan väldigt mysigt, så jag är väldigt kluven :/ Så tittar ltie på partytält och så men jag vet verkligen inte..

    Sandra87 vad roligt, vilken lokal hade ni tänkt er?

    Googlade på Gräfsnäs, ser jättemysigt ut! Vad gör ni om det regnar?

  • Sandra87

    Vi har också preliminärbokat Aludden. :) Tittade på Aspenäs Herrgård först, men tyckte att Aludden kändes mer prisvärt. Fortfarande fint vid vattnet och så, men lite mer humana priser i mitt tycke. Fick dessutom ett jättebra intryck när vi var där, så det känns bra. Jag blev dock lite nojig för att det skulle vara för trångt, vi blir nog cirka 60-70, men det blir det kanske inte? De säger ju att de kan ta upp till 120 personer, så det borde ju gå. :)


    Men det är inte lätt det här med lokal! Vi kände att vi ville ha ett ställe där någon annan fixar allting, och då tyckte vi att Aludden passade bra. Det kan säkert bli jättebra med 40 pers också! Men partytält kan ju bli minst lika bra, det handlar ju mycket om vad man är ute efter. Har ni varit och tittat någon annanstans? Var gifter ni er?


    Vilket datum är ert bröllop förresten?

Svar på tråden Fikagrupp i Göteborg kanske?