• LILLSYRRAN

    BILDTRÅD Visa era bröllopsdukningar

    Vi ska ha rosa,silver och lite inslag av lila i vårt färgtema.


    Nu letar jag inspiration på dukningar.


    Vilket färgtema hade ni,visa era dukningar här.

  • Svar på tråden BILDTRÅD Visa era bröllopsdukningar
  • Allis


    Så här såg dukningen ut, mossa och pappersblommor


    Och min sons egenhändigt skrivna placeringskort, så bedårande!
  • CJ5
    Allis skrev 2013-08-30 11:39:11 följande:

     


    Så här såg dukningen ut, mossa och pappersblommor

    Och min sons egenhändigt skrivna placeringskort, så bedårande!
    Allis, jag är lite inne på att ha gräsmatterulle som löpare :) Men det jag funderar på, kryper det inte omkring en massa kryp på bordet?
  • Noli

    Här kommer vår dukning, var ute efter en lantlig och mysig känsla. Bröllopsfesten var lågbudget och hölls i en loge på landet.




     
  • filibustern
    Allis skrev 2013-08-30 11:39:11 följande:


    Så här såg dukningen ut, mossa och pappersblommor


    Och min sons egenhändigt skrivna placeringskort, så bedårande!
    MEN JA! har funderat själv på att föreslå mossa som dekoration! men varit lite osäker på det. hur gör man praktiskt sett, koka ni det innan? luktade det konstigt? blev det blött på duken??
  • Allis

    Jag plockade mossan uppe på vår skog (Dalarna) ungefär en vecka innan vi skulle använda den. Under tiden stod den i stora kassar (ung.ikeapåsar fast förslutna) med jorddel mot jorddel och någon gång/dag sprejade vi den med vatten. Förvånandsvärt krypfritt och nä, den luktade inte. Eftersom jag inte visste hur fuktig mossan skulle vara efter en vecka hade vi klippt mycket smala remsor genomskinlig vaxduk som den låg på, så den låg liksom ovanför dukarna.

    Eftersom vi båda kommer från skogssläkter var det liksom extra kul att ha det med på bröllopet - även om vi numer bor i Skåne :).

    Ska man plocka mossa är det bra att ha koll på vilka sorter som är extra känsliga för återväxt och en del är faktiskt fridlysta. Länsstyrelsen brukar ha bra information och jag är inte säker på att reglerna är desamma överallt, här finns det t.ex. så sparsamt med mossa så även om vi hade haft skog här nere så tror jag inte vi tagit den. Det finns ju så mycket kul att plocka i naturen, korten till maten satt vi t.ex. fast i kottar :)

  • filibustern
    Allis skrev 2013-08-30 22:40:51 följande:
    Jag plockade mossan uppe på vår skog (Dalarna) ungefär en vecka innan vi skulle använda den. Under tiden stod den i stora kassar (ung.ikeapåsar fast förslutna) med jorddel mot jorddel och någon gång/dag sprejade vi den med vatten. Förvånandsvärt krypfritt och nä, den luktade inte. Eftersom jag inte visste hur fuktig mossan skulle vara efter en vecka hade vi klippt mycket smala remsor genomskinlig vaxduk som den låg på, så den låg liksom ovanför dukarna.

    Eftersom vi båda kommer från skogssläkter var det liksom extra kul att ha det med på bröllopet - även om vi numer bor i Skåne :).

    Ska man plocka mossa är det bra att ha koll på vilka sorter som är extra känsliga för återväxt och en del är faktiskt fridlysta. Länsstyrelsen brukar ha bra information och jag är inte säker på att reglerna är desamma överallt, här finns det t.ex. så sparsamt med mossa så även om vi hade haft skog här nere så tror jag inte vi tagit den. Det finns ju så mycket kul att plocka i naturen, korten till maten satt vi t.ex. fast i kottar :)
    de e nästan som om det var VÅRT bröllop du prata om! :D har funderat också på att använda kottar som placeringskort, det eller träbitar med kort i. vi vill ha skogstema på vårt bröllop, så det kommer vara mycket trä och skogspynt, så mycket vi kan. tack för "instruktionerna!"  vi bor i västerbottens inland, så det bör itne vara så svårt att hitta mossa. ;P
  • Allis

    Då kan ni ju hitta obegränsad mängd, tur ni har :). En annan grej jag tyckte var kul var att använda stubbar, en av björkarna stod lite för nära en ledning så den tog vi ner och så fick den bli tårtfat till tårtbuffén.

    När på året slår ni till :)?

  • filibustern
    Allis skrev 2013-08-31 11:11:05 följande:
    Då kan ni ju hitta obegränsad mängd, tur ni har :). En annan grej jag tyckte var kul var att använda stubbar, en av björkarna stod lite för nära en ledning så den tog vi ner och så fick den bli tårtfat till tårtbuffén.

    När på året slår ni till :)?
    haha! samma idéer! kan lägga ut lite inspirationsidéer: 







    vi har nu 15 maj 2015 eller 5 september samma år som alternativ. har sett tidigare kort från när gubben fyllt år (början av maj) och det ser så tråkigt ut!! vill ju ha lite färg att gå efter oxå! nu är det snart 5 sept, och löven har börjat gulna här. så.. ja.. ^^ 
  • Fjärilen
    stormhelen skrev 2013-08-30 10:05:13 följande:

    WOW!!!


    Vilken härlig utsikt ni hade. Det är verkligen få förunnat.


    Vart i Italien gifte ni er?


     


    I Toscana, mellan Siena och Cortona. Hela Toscana är väldigt vakcert, med sina kullat fyllda med vin, olivträd och cypresser.
Svar på tråden BILDTRÅD Visa era bröllopsdukningar