• LILLSYRRAN

BILDTRÅD Visa era bröllopsdukningar

Vi ska ha rosa,silver och lite inslag av lila i vårt färgtema.

Nu letar jag inspiration på dukningar.

Vilket färgtema hade ni,visa era dukningar här.

• Svar på tråden BILDTRÅD Visa era bröllopsdukningar
  • Fremm
    Shining skrev 2012-09-05 22:40:12 följande:
    Tack Vet inte om du tänker på guldhjärtan som sitter fast på glasen? På dessa stod ingenting utan vi hade ljuslycktorna som placerings"kort", du ser bild där det står Brudgum. När alla placeringsljusen var tända så blev det väldigt mysigt och effektfullt då varje gästs namn framträdde ännu mer på lycktan i ljusset från eldlågan
    Läckert med ljus som placeringskort, var har du köpt ljusen? Vad använde du för papper när du skrev namnen för att det skulle lysa igenom? :)
  • JohannaEmilia

Här är några bilder från vår dukning i vintagestil. Körde ganska långt på vitt. Vita servetter och vita blommor. Med tända ljus i secondhand-fyndade ljusstakar och på varje bord stod en liten ram med bordnummern.

Vi hade brudslöja på i gamla vinglas jag lånat från mamma. Jag hade också samma blomma i håret och i tärnornas buketter.

Vi borde festprogram och bordsplacering i ett så alla fick ett eget program. Programmen gjorde vi själva i word och så vek vi tårtpapper runt.

• Tessa
    ElinaAstrom skrev 2013-08-16 20:50:58 följande:
    Vår dukning, temat var vitt, vitt, vitt och spets :) 

Snygg placeringstavla! Det ser ut som att ni har "lösa" lappar som går att flytta runt. Supersmart tanke om det blir sistaminuten-ändringar! Jag snor layouten om det är okej Flört
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
  • ElinaAstrom
    Tessa skrev 2013-08-16 21:12:06 följande:
    Snygg placeringstavla! Det ser ut som att ni har "lösa" lappar som går att flytta runt. Supersmart tanke om det blir sistaminuten-ändringar! Jag snor layouten om det är okej Flört
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
    Ja, vi satte lapparna på nått som hette typ magnetlist, köpt på clas ohlson :) Det var jättebra som du säger för sista minuten ändringar. SNO PÅ!
  • stormhelen
    muminmamman 81 skrev 2012-09-06 19:27:08 följande:

enkel dukning med rosa,grönt och lite diamant konfetti
    hade även köpt gråa stenar som vi hade för bords placeringen (skrivit namnen med silver penna)
    Kram på er!

Vilken vacker dukning!

Enkel och elegant. Jätte fint med det gröna som slingrar sig på borden med de rosa roserna till. Supper fint!

Helt i min smak.

• Bella84
    Ulizo skrev 2012-08-31 23:25:25 följande:
    Vi hade turkost tema.. Så här såg det ut.

GUD SÅ VACKERT!
  • Hannredhead

Här är vår bröllopsdukning :) Vi var 35 personer, ett litet och mysigt bröllop.

Jag samlade allt porslin, mattallrikar, assietter, kaffefat, koppar, bestick och glas, på olika loppisar i tema rosor och blommor som mixats och matchats :). Vilket projekt men roligt och väldigt uppskattat. Sen är det linnédukar i oblekt tyg och massor av hortensia samt några rosor i glasburkar och glasflaskor. Placeringskorten har jag satt fast i äpplen (i kvisten).

Alkoholfritt i olika varianter står på bordet. Då slapp nån göra bort sig under kvällen ;)

Vår bröllopstårta som superduktiga "Sannas tårtor" i Göteborg har gjort. Vit chokladmousse, hallonmousse, browniebotten samt två mellanlager i choklad, marsipan runt om och dekoration i Sugarpaste.
Svar på tråden BILDTRÅD Visa era bröllopsdukningar