Fenuril skrev 2012-08-24 09:19:14 följande:
Jag testade honung i morse, wow! Det var hur bra som helst. =) Olivolja efteråt då? Blir man inte väldigt fet av det?
Snowstars, var köper du färdigt björkschampoo? Det lät praktiskt. ^^
Jag använder IDUNs mineralfoundation och mascara på vardagarna. Om det är fest blir det även ögonskugga, kajal och grejer, men det rä så sällan så det tror jag inte är så farligt.
Nu när vi ändå är inne på naturliga produkter här, mitt hår är ganska slitet nu efter en avfärgning, något tips på bra inpackning? =)
Prova får du känna. Olivolja är underbart när man sköljer bort det. (Låter ännu mer som en hippie :P)
Köper mitt schampoo från denna kvinna: www.naturmagi.se men jag är inte hundra på att hemsidan funkar ;) Hon brukar stå på marknader där jag bor också så jag köper en flaska nu och då. Den är rätt dyr men jag använder min i flera månader. Och jag har lååångt hår.
Hittar ingen innehållsförteckning på IDUN minerals men det jag läser låter bra.. Det gör det iofs om de dåliga märkena också. Var häromdagen inne på apoteket och läste på Apoliva och jag tror den var helt okej också så IDUN kanske är ett bra alternativ. Lägger den sig lätt utanpå huden är den nog helt okej :) Det var främst foundation/puder jag tänkte på eftersom det täcker huden. Runt ögonen spelar mindre roll :)