Fenuril skrev 2012-08-23 21:54:00 följande:
Tack så mycket för alla tips!
Aviman, det där lät väldigt intressant. Ska läsa på hemsidan, mycket spännande. Det fungerar för dig allstå? Du har inte märkt några problem? Hur gör du med honungen säger du? Bara använder som tvål eller?
Jag är just nu inne på att försöka dra ner på schamponerandet, men att sluta helt har jag inte tänkt tidigare. Just nu använder jag schampo var tredje dag ungefär. Blir det inte väldigt fett om man inte använder schampoo alls? Vad rengör ni med istället?
Angående att tvätta sig för ofta, där håller jag absolut med. Men ansiktet får utstå en del skit så att säga. Luftföroreningar och smink främst tänker jag. Det måsta väl tvättas bort på något sätt?
Jag fuktar ansiktet med varmt vatten, och sen masserar jag med honungen - som med en rengöringstvål, och sen sköljer jag av. Huden blir så mjuuuuk! Och det luktar gott!
Jag tänker sluta schamponera... Använder upp allt jag har kvar hemma, och sen ska jag göra björklövsschampoo. Det låter verkligen som hippie-stil, skogstroll kanske, men jag tror att det vore bra för mitt hår att i alla fall få en längre paus från kemikalier och annat skit som finns i alla schampoon... Hittade schampoorecept på en annan sida:
http://www.expeditiongron.se/?p=703
Det ska jag göra sen!