• Chicita

    Kan jag verkligen...?

    Jag skrattar så jag gråter ibland när jag läser / skriver i den här tråden

    www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m3352763.html

    Och jag började fundera på om vi kunde göra något liknande där vi kanske kan ha lite roligt med våra egna nerver så att säga.
    Men jag ville inte börja tråden på samma sätt, för jag vill inte såra någon genom att klanka ner på deras val.

    Tanken är alltså att vi kan roa oss på vår egen bekostnad, men kanske även ha lite roligt åt dom frågor som dyker upp lite då och då när någon är sådär jätteuppe i sina planer och kanske inte tänker riktigt ordentligt.
    Dra inte upp andras trådar och gör er lustiga på deras bekostnad alltså (inte för att det finns så särskilt många här som skulle göra det, i alla fall inte medvetet). 

    Här ställer vi frågor (och ger svar som kanske inte är riktigt korrekta, men kanske roliga istället).

    Om du inte har den sortens humor så du gillar innehållet i tråden jag länkade till så kanske du inte hör hemma i denna tråd heller.
    Inget här är menat att göra någon ledsen, även om vi säkert riskerar att trampa på en öm tå någon gång. Utan det är mer tänkt som en hjälp där blivande brudar kanske kan inse att dom borde andas och släppa vissa "måsten" och att det är ok att bryta mot vissa "regler".

    Kom igen...
    Hit me with your best shot Solig 

  • Svar på tråden Kan jag verkligen...?
  • niriel
    Chicita skrev 2012-08-21 11:43:29 följande:
    Guldring till svarta skor, är du tokig människa? Förvånad 
    jaja, det är inte så illa som att ha en röd tröja till silverörhängen i alla fall *ryser* 
    Jamen jag tycker nog att guldring till svarta skor är helt ok. Om man inte har något annat. Så länge man är på begravning! Tur att det inte var röda skor, det vet ju alla att det betyder att du har haft ett förhållande med brudgummens morbrors äldsta son (eller dotter)!
  • snowstars
    Chicita skrev 2012-08-21 11:43:29 följande:
    Tror det finns en hel del i skolorna.. Dom kallas "lärare" och ska hjärntvätta eleverna tills dom kan rabbla glosor och städer som rinnande vatten.

    Guldring till svarta skor, är du tokig människa? Förvånad
    jaja, det är inte så illa som att ha en röd tröja till silverörhängen i alla fall *ryser*

    att jag glömde det! Jag är ju snart lärare.. Fast det är klart, jag kuggade ju hjärntvättardelen i våras. Men då vet jag vart jag ska leta!


     


    Är det ett väldigt stort ettikettsbrott? Det är nämligen så att min kusins fasters granne ska komma på vårt bröllop och hon äger bara svarta skort. Innan har det inte varit något problem men hon kommer hinna gifta sig innan vårt bröllop och jag vill ju bara inte att de andra gästerna ska uppmärksamma det. Jag vill ju vara i centrum. OM det är ett jättestort etikettsbrott borde jag väl kunna påpeka det innan, förebyggande liksom?

  • Chicita
    niriel skrev 2012-08-21 11:46:50 följande:
    Jamen jag tycker nog att guldring till svarta skor är helt ok. Om man inte har något annat. Så länge man är på begravning! Tur att det inte var röda skor, det vet ju alla att det betyder att du har haft ett förhållande med brudgummens morbrors äldsta son (eller dotter)!
    Det har du ju i och för sig rätt i.
    Men nu var det ju till bröllop det gällde, och då är det ju fullkomligt förkastligt
    snowstars skrev 2012-08-21 11:50:26 följande:

    att jag glömde det! Jag är ju snart lärare.. Fast det är klart, jag kuggade ju hjärntvättardelen i våras. Men då vet jag vart jag ska leta!


     


    Är det ett väldigt stort ettikettsbrott? Det är nämligen så att min kusins fasters granne ska komma på vårt bröllop och hon äger bara svarta skort. Innan har det inte varit något problem men hon kommer hinna gifta sig innan vårt bröllop och jag vill ju bara inte att de andra gästerna ska uppmärksamma det. Jag vill ju vara i centrum. OM det är ett jättestort etikettsbrott borde jag väl kunna påpeka det innan, förebyggande liksom?


    Se där ja, men då kan du ju hjärntvätta honom själv. Se det som en chans att göra om kursen.
    Om du råkar göra fel och han börjar gala som en kyckling (vanlig biverkning) gör väl kanske inte så mycket? Kycklingar är ju söta liksom Glad

    jag tycker nog att du ska hänvisa henne till staketRibbans regler där det står klart och tydligt vad dom gäller.
    Alternativt kan ni kanske begrava någon samtidigt som ni viger er, för då fungerar det ju som niriel påpekade 
     
  • snowstars
    Chicita skrev 2012-08-21 11:58:22 följande:
    snowstars skrev 2012-08-21 11:50:26 följande:

    att jag glömde det! Jag är ju snart lärare.. Fast det är klart, jag kuggade ju hjärntvättardelen i våras. Men då vet jag vart jag ska leta!


     


    Är det ett väldigt stort ettikettsbrott? Det är nämligen så att min kusins fasters granne ska komma på vårt bröllop och hon äger bara svarta skort. Innan har det inte varit något problem men hon kommer hinna gifta sig innan vårt bröllop och jag vill ju bara inte att de andra gästerna ska uppmärksamma det. Jag vill ju vara i centrum. OM det är ett jättestort etikettsbrott borde jag väl kunna påpeka det innan, förebyggande liksom?


    Se där ja, men då kan du ju hjärntvätta honom själv. Se det som en chans att göra om kursen.
    Om du råkar göra fel och han börjar gala som en kyckling (vanlig biverkning) gör väl kanske inte så mycket? Kycklingar är ju söta liksom Glad

    jag tycker nog att du ska hänvisa henne till staketRibbans regler där det står klart och tydligt vad dom gäller.
    Alternativt kan ni kanske begrava någon samtidigt som ni viger er, för då fungerar det ju som niriel påpekade

    Nog för att jag gillar kycklingar, men misslyckas jag kommer han ju ändå ta på sig fel ring! Nej, det blir till att ringa ett proffs *letar febrilt efter telefonkatalogen*


     


    *kommer på att jag kan googla, jag sitter ju liksom vid datorn*


     


    Hittade ett proffs men hon tog bara på sig jobb den sjunde söndagen i varje månad. What?


     


    Hänvisar henne till staketRibban då alltså. Där kanske hon kan läsa sig till att hon måste bli av med de neongröna glasögonbågarna också för de skäääär sig mot hennes rosa läppstift.

  • Chicita
    snowstars skrev 2012-08-21 12:05:20 följande:

    Nog för att jag gillar kycklingar, men misslyckas jag kommer han ju ändå ta på sig fel ring! Nej, det blir till att ringa ett proffs *letar febrilt efter telefonkatalogen*


     


    *kommer på att jag kan googla, jag sitter ju liksom vid datorn*


     


    Hittade ett proffs men hon tog bara på sig jobb den sjunde söndagen i varje månad. What?


     


    Hänvisar henne till staketRibban då alltså. Där kanske hon kan läsa sig till att hon måste bli av med de neongröna glasögonbågarna också för de skäääär sig mot hennes rosa läppstift.


    Jo det var ju inte en perfekt plan Obestämd

    Ja det är bättre att hon byter glasögon än läppstift det håller jag med om, det är inte lätt att byta läppstift inte. Cool
  • PiaB

    Nu har jag skrattat gott åt er alla galningar, tack för det! Nu till min fråga som jag äntligen en gång för alla kan få svar på.


     


    Jag ska gifta mig för andra, 2.dra, ANDRA gången! Jag vet, helt crazy. Vi har bokat kyrka, värdshus, köpt klänning och ringar m.m. Men nu får jag höra att det INTE är brukligt att slå på stort andra gången. Om man nu ens överväger att gifta sig igen bör man verkligen skämmas lite. På sin höjd borgerligt (jo det stavas så) och absolut ingen brudklänning. Liten tillställning med närmast sörjande o.s.v.


     


    Alltså jag är upprörd. Det här var det ingen som sa förra gången, att man bara får en chans. Jag trodde det var ungefär som när man vill börja på ett gym, att man får provträna en gång.


     


    Är detta sant? Borde vi alltså gifta oss i rådhusets pappersförråd iklädda sopsäck och hoppas att ingen märker något. Eller kan han, som inte varit gift förut, gifta sig med sig själv i kyrkan samtidigt som jag gifter mig med sopsäcken? Gills det då? Och måste jag heta fru Sopsäck då, eller kan jag ha Sopsäck som mellannamn?


     


     


  • snowstars
    PiaB skrev 2012-08-21 18:33:33 följande:

    Nu har jag skrattat gott åt er alla galningar, tack för det! Nu till min fråga som jag äntligen en gång för alla kan få svar på.


     


    Jag ska gifta mig för andra, 2.dra, ANDRA gången! Jag vet, helt crazy. Vi har bokat kyrka, värdshus, köpt klänning och ringar m.m. Men nu får jag höra att det INTE är brukligt att slå på stort andra gången. Om man nu ens överväger att gifta sig igen bör man verkligen skämmas lite. På sin höjd borgerligt (jo det stavas så) och absolut ingen brudklänning. Liten tillställning med närmast sörjande o.s.v.


     


    Alltså jag är upprörd. Det här var det ingen som sa förra gången, att man bara får en chans. Jag trodde det var ungefär som när man vill börja på ett gym, att man får provträna en gång.


     


    Är detta sant? Borde vi alltså gifta oss i rådhusets pappersförråd iklädda sopsäck och hoppas att ingen märker något. Eller kan han, som inte varit gift förut, gifta sig med sig själv i kyrkan samtidigt som jag gifter mig med sopsäcken? Gills det då? Och måste jag heta fru Sopsäck då, eller kan jag ha Sopsäck som mellannamn?


     


     


    En sopsäck är, i min mening, alldeles för elegant när man gifter sig för andra gången. Jag skulle rekommendera en bananlåda. Vidare tycker jag nog att det är mest lämpligt att din make viger sig i kyrkan (kolla om det går att hyra en stand-in för dig) och du viger dig i kommunens minsta städskrubb med en mopp som vigselförrättare. Rådhusets pappersförråd är way too fancy för den som gifter sig för andra gången.


     


    Namnfrågan vet jag dock inte, gissningsvis får du namnet Bananlåda som mellannamn men kan ta din makes efternamn.

  • PiaB

    Men jag får inte plats i en bananlåda... Kanske min stand-in kan vara min stand-in också... Men om folk kan fira födelsedagar i sockeplast och gröna skor samtidigt som de sjunger Leende guldbruna ögon eller vad det var, och ber till kycklingar att mannen ska välja rätt ring och tvingar alla att ha svarta skor så borde väl jag inte behöva banta 48 storlekar för att kunna ha en bananlåda?


     


    Åandrasidan är det rätt ballt eftersom maken heter Andersson, och hur kul är det? Bananlådan Andersson är ju mycket mer originellt och jag vill ha ett originellt namn, inte bara liksom få ett trist och vanligt namn för att det är min mans liksom... Typ... Men städskrubben går jag inte med på. Jag ska minsann fråga den där Ribbing som vet allt! Och undrar vad hon tycker om att äta buffé i städskrubben!


  • snowstars
    PiaB skrev 2012-08-21 19:17:21 följande:

    Men jag får inte plats i en bananlåda... Kanske min stand-in kan vara min stand-in också... Men om folk kan fira födelsedagar i sockeplast och gröna skor samtidigt som de sjunger Leende guldbruna ögon eller vad det var, och ber till kycklingar att mannen ska välja rätt ring och tvingar alla att ha svarta skor så borde väl jag inte behöva banta 48 storlekar för att kunna ha en bananlåda?


     


    Åandrasidan är det rätt ballt eftersom maken heter Andersson, och hur kul är det? Bananlådan Andersson är ju mycket mer originellt och jag vill ha ett originellt namn, inte bara liksom få ett trist och vanligt namn för att det är min mans liksom... Typ... Men städskrubben går jag inte med på. Jag ska minsann fråga den där Ribbing som vet allt! Och undrar vad hon tycker om att äta buffé i städskrubben!


    Ja, egentligen, gifter man sig för andra gången behöver man nog inte ens närvara vid själva vigseln utan kan nog hyra en stand-in som klämmer in sig i städskrubben. Och tar på sig bananlådan, även om du har en stand-in får denne inte vara överklädd. Tänk bara på att kolla noga så att moppen verkligen har vigselrätt (en del moppar låtsas bara, eller har blivit ställda i fel skrubb).


     


    Fast med det här upplägget tror jag inte att du får heta Bananlådan Andersson.. Snarare Stand-in Andersson, men det kanske inte gör så mycket?

  • PiaB

    Nej det gör ingenting. Det blir nog riktigt bra eftersom mina barn nog ofta önskat sig en stand-in mamma och om jag inte får heta Stand-in Andersson av någon anledning så kanske hon kan bli deras mamma så alla blir nöjda. Bara jag slipper ha sockeplast.


     


    Fast barnen har sin pappas namn så det blir ju jättekonstigt, vad ska det stå på dörren? Nej, det kanske är bäst att mannen hittar någon annan som inte varit gift, verkar enklast. Fast kan man ställa in ett år innan och innan vi ens skickat ut inbjudningskorten. Folk kan ju bli förvirrade om vi ställer in ett bröllop de inte visste om... Nej usch, jag som trodde det skulle vara kul och lyckligt och mysigt att gifta sig. Vad tänkte jag på?


Svar på tråden Kan jag verkligen...?