Vi är sjukt nöjda att vi lade mer pengar på:
Fotografen (att ha grymma bilder att titta tillbaka på är guld värt)
Ringen (förutom fotografierna & eventuella presenter är det ju detta man har kvar)
Klänningen (jag hade GÄRNA valt en billigare klänning, men den jag förälskade mig i kostade en del och jag är glad att jag inte av budgetskäl valde en annan)
Middagen (våra gäster pratar fortfarande om den goda maten som serverades på plats)
Stråkkvartett i kyrkan (otroligt mer stämningfullt för in- & utgångsmarch än orgel, tyckte vi)
Vi är nöjda med vårt val att spara in på:
Blommorna (brudbuketten var relativt liten och billig och vi hade inga särskilda blomsterdekorationer i kyrkan, det var innerligt och glatt ändå!)
Transporten (att hyra en veteranbil via förmedling skulle kostat oss mellan fyra och fem tusen kronor... vi skulle åka i 20 min)
Mannens klädsel (hyrdes istället för köptes)
Skor (mina lila sidenpumps var superfina också inköptes för en enda femhundring)
Caketoppern (ingen märkte den ens, typ)
Det vi helt valde bort (och är nöjda med) var:
Fri bar Tärnor, bestmen och näbb Jacka/bolero till klänningen (visst var vädret bättre än väntat, men även om det hade regnat skulle vi varit utomhus en såpass kort stund att inte ett 2000-krs tillbehör vore värt det) Bröllopsresa (pengar till bostadsrätt smäller högre för oss här i huvudstaden)