• FreNi

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • SingingFantacia
    confuzed86 skrev 2013-03-05 19:36:40 följande:
    tack :) jo jag hoppas det. man vill ju samtidigt inte trampa ngn på tårna och bli en bridezilla ;)
    Tror att hon mer hadde sett det som någon Bridezilla grej om det var en klänning i 20.000 klassen. 
    Jag tror och hoppas att det går bra för dig. Det är ju du som ska trivas till max på er dag. 
  • Hannis23

Idag var vi och kollade på lokalen (en hembygsgård). Jag har varit där förut, men det är ju alltid bra att få kolla hur det ser ut när det är tomt och mäta lite :) Det känns jättebra, och miljön är sådär mysigt gammeldags! Nu kan jag börja planera lite på dukning och bordsplacering... :)

Jag fick hem min ring idag också. Har beställt från USA, och det gick riktigt snabbt att få hem den - 6 dagar! :) Tyvärr var den för stor, trots olika mätningar. Jag började fundera lite kring om den är för "blingig"...? Den är otroligt nätt och även om det är 2 ringar så tycker jag inte att det ser så stort ut heller, men  det är just om det är för mycket stenar... Vad tycker ni? Var ärliga! :)

• Augusti13
    confuzed86 skrev 2013-03-05 13:57:56 följande:

Jag har gått via folk på facedbook faktiskt. Brukar finnas de som gör tårtor på olika ställen här i landet. Jag bor utanför Borås. Där är en tjej i Borås som gör för 35kr/bit sen har jag en annan i reserv utanför Borås som förra året tog 32kr/bit. Möjligtvis någon krona plus beroende på dekorationer osv då de gör allt av flowerpaste/marsipan osv.

Var i landet bor du?

Bor i Stockholm, så det är väl därför priset är till att få hjärtstopp av. Smart att förhöra sig via Facebook, ska nog göra det!
  • confuzed86

Kolla både fb och Google. Johannes tårtor finns mfl. Är inte säker på om Johannes tårtor var i Sthlm eller jönköping

• confuzed86

Augusti13: har du kollat med "en nypa socker"? De tog 45kr/bit på doptårtor så kanske kan hoppas på att de inte tar jätte mkt extra för bröllop?!

• Erika83

Josvi558: Vi gifter oss oxå den 17:e. Vi postade inbjudningarna i måndags. Kändes lika bra att vara ute i god tid då många har semester i augusti. :)

• JuliaNilsson
    Hannis23 skrev 2013-03-05 21:00:21 följande:
    Idag var vi och kollade på lokalen (en hembygsgård). Jag har varit där förut, men det är ju alltid bra att få kolla hur det ser ut när det är tomt och mäta lite :) Det känns jättebra, och miljön är sådär mysigt gammeldags! Nu kan jag börja planera lite på dukning och bordsplacering... :)

Jag fick hem min ring idag också. Har beställt från USA, och det gick riktigt snabbt att få hem den - 6 dagar! :) Tyvärr var den för stor, trots olika mätningar. Jag började fundera lite kring om den är för "blingig"...? Den är otroligt nätt och även om det är 2 ringar så tycker jag inte att det ser så stort ut heller, men  det är just om det är för mycket stenar... Vad tycker ni? Var ärliga! :)

Okej, nu är jag ärlig. DE ÄR HEEEEEELT OTROLIGA! Den är inte för blingig, jag tycker blinget är så pass stilrent att det ser helt otroligt vackert ut. BEHÅLL BEHÅLL BEHÅLL, så himla fin :) 
  • Biographic

WOW!!! De är helt underbara!! Det är nästan så jag börjar tvivla på min ring nu och vill ha en sån här istället.....!
  • Sjörå

Jag tycker att den är för blingig, i min värld är det snyggare om man ser ädelmetallen också. Men nu är jag inget större fan av stenar alls på ringar så mig ska du inte lyssna på. Behåll den om du vill. 
Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!