• FreNi

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • VI20130831

Mandala, SÅ fina inbjudningar!!!! Kikade på din sida. Själv vill jag ha nåt liknande men har varken photoshop eller nåt annat program. Letar med ljus och lykta efter nåt snyggt nu!

• Erika83

Mandala: Vi har skrivit namn, plats, datum, tid. Sen står det var festen är, o.s.a och våra telefonnummer. Sen är där en bild på kyrkan vi ska vigas i. I infobladet står att det är barnfritt, att vi önskar oss resepresentkort, anmälan om tal görs till toastmadame/master o vägbeskrivning till festlokalen från kyrkan.

• Mandala
    VI20130831 skrev 2013-02-27 14:32:37 följande:
    Mandala, SÅ fina inbjudningar!!!! Kikade på din sida. Själv vill jag ha nåt liknande men har varken photoshop eller nåt annat program. Letar med ljus och lykta efter nåt snyggt nu!
    Så glad jag blir. Känner att nog inte alla gillar den stilen men det är precis vad både jag och mannen har fastnat för. Jag tror vi kommer bli nöjda när de är helt klara. Photoshop har varit min vän i många år! Tänker du att du ska göra de själv eller beställa helt klara? Jag tänker att man kan göra nåt liknande i word också.
  • Mandala
    Erika83 skrev 2013-02-27 18:01:26 följande:
    Mandala: Vi har skrivit namn, plats, datum, tid. Sen står det var festen är, o.s.a och våra telefonnummer. Sen är där en bild på kyrkan vi ska vigas i. I infobladet står att det är barnfritt, att vi önskar oss resepresentkort, anmälan om tal görs till toastmadame/master o vägbeskrivning till festlokalen från kyrkan.
    Det är ungefär vad jag fått med också, skönt om man inte missar något viktigt så det slipper bli allt för många frågetecken för gästerna.
  • Alvstina

Har ni bestämt vad ni ska ha för brudbukett än? Vilka blommor och färger?

• Mandala
    Alvstina skrev 2013-02-27 21:22:58 följande:
    Jag har bestämt att jag vill ha en bukett med plockade sommarblommor. Förra året gjorde jag i ordning en liten rabatt i trädgården som jag kallar brudrabatt, jag har planterat ett par rosor och lite annat fint som jag hoppas och önskar blomma lagom till bröllopet så jag kan använda mig av dessa också. Jag tänker mig ljusa blommor, inte så mycket grönt i. Kommer försöka göra buketten själv eller med hjälp av en vän.
  • Sjörå

Jag har bestämt att jag ska ha röda och cremefärgade rosor samt murgröna. Buketten ska inte vara hårt bunden och inte innehålla en massa pärlor, fjärilar och annat. 

Just nu känns det som om vi ligger efter i planeringen så¨tanken är att vi i helgen ska sättas och med vår checklista och helt enkelt sätta lite fart. Det är nu lite mindre än sex månader kvar så det behövs.  

• SingingFantacia
    Alvstina skrev 2013-02-27 21:22:58 följande:
    Kommer ha en hjärtformad bukett med rosor i regnbågens färger. Hjärta
  • Alvstina

Jag har inte alls bestämt mig. Föll för en bukett jag såg någonstans här på bröllopstorget, har dock inte pratat med någon florist om vad det skulle kosta.

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!