• FreNi

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • sansun

HUR är den traditionella bordsplaceringen vid honnörs bordet? :-O

• Alvstina

Googlade på bordsplacering bröllop och fick detta svar:

"Den traditionella bröllopsplaceringen, som utgår från okomplicerade släktband, innebär att brud och brudgum sitter i mitten av honnörsbordet. Bruden sitter till höger om brudgummen och brudgummen då förstås till vänster om bruden. 

Till höger om bruden sitter brudens far och till höger om honom brudgummens mor. Eventuell manlig vigselförättare sitter till höger om brudgummens mor. Till vänster om brudgummen sitter brudens mor och till vänster om henne brudgummens far. Eventuell kvinnlig vigselförättare sitter till vänster om brudgummens far. Därefter följer äldre nära släktingar, ju äldre ju finare placering. De äldre brukar också vara de som bryr sig om etiketten och sätter värde på att sitta på hedersplats. Syskon brukar placeras nära brudparet, oftast dock inte på honnörsbordet. " 

• Mandala
    SiriochPer skrev 2013-03-11 07:50:23 följande:
    När det gäller vegetarisk meny så är halloumi (den från ZETA är utan löpe om jag minns rätt) ett gott alternativ =)
    Det bara känns som att halloumi är nåt vi brukar bjuda på i olika former.  Samtidigt älskar vi det och vet att våra veg. vänner också gillar det. Får se om vi kan komma på nåt mer exklusivt
  • sansun

Tack Alvstina! Tänkte inte så långt att det gick att googla fram det :-/ Mycket i tankarna nu!

• Alvstina

Det är luugnt sansun :) Skrev vad jag googlade på för att det kom upp massor med träffar och tips på bordsplacering som kanske kan vara intressant för dig att läsa också!

• Sjörå

Idag har inbjudningarna dimpt ner hos gästerna och vi har fått några anmälningar redan. Och tyvärr även första person som har tackat nej. Min älskade farmor orkar helt enkelt inte med ett bröllop. Hon fyller 90 år i höst och är i princip blind så det är förstårligt att hon inte kan komma. Tyvärr så kan vi inte heller visa bilderna för henne sedan eftersom hon inget ser. 

• Fröken Finemang
    Sjörå skrev 2013-03-11 21:16:12 följande:
    Idag har inbjudningarna dimpt ner hos gästerna och vi har fått några anmälningar redan. Och tyvärr även första person som har tackat nej. Min älskade farmor orkar helt enkelt inte med ett bröllop. Hon fyller 90 år i höst och är i princip blind så det är förstårligt att hon inte kan komma. Tyvärr så kan vi inte heller visa bilderna för henne sedan eftersom hon inget ser. 
    åh farmor. 
    Man kan iallafall berätta, och det tror jag hon kommer uppskatta.

Kul att anmälningar börjat komma!  
  • Alvstina
    Sjörå, så tråkigt med farmor. Min farmor har inte svarat och hon är också ganska skör nu :/ Om din farmor hör så kanske man kan göra en ljudinspelning (eller om någon filmar) så kan hon i alla fall få höra era löften och när ni säger ja till varandra?
  • Sjörå
    Alvstina skrev 2013-03-11 21:44:33 följande:
    Sjörå, så tråkigt med farmor. Min farmor har inte svarat och hon är också ganska skör nu :/ Om din farmor hör så kanske man kan göra en ljudinspelning (eller om någon filmar) så kan hon i alla fall få höra era löften och när ni säger ja till varandra?
    Vilken väldigt bra idé. Min farmor hör bra och är klar i skallen så det borde gå bra. Eftersom vi ska vara utomhus så hoppas jag att det går att spela in utan att det enda som hörs är vindbrus. Vi får tänka ut något som gör att farmor ändå känner sig delaktig även om hon inte är med. 
  • sommaren13

Åååh äntligen är min klänning klar hos Stora dagen, så på torsdag ska jag åka och prova den och få hem den
    Ska bli kul att prova en klänning som är måttsydd och inte flera meter för lång ;) 

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!