Maj 2013
Så här ska vår inbjudan se ut.......
Så här ska vår inbjudan se ut.......
LinneaR och fia1982: Jag gifter mig också den 11 maj Snart bara ett halvår kvar!
Men hörni, vi filar ganska hårt på våra inbjudningar nu, känner inte ni att man vill skicka ut dem ganska långt i förväg? Men det beror ju lite på vilka gäster man har. Vi kommer nog försöka skicka dem i början av december, med tanke på folk som behöver planera och boka flyg + hotell m.m. Det är kul men pirrigt!
Jösses.... gjorde klart inbjudningskorten igår o sambon postar dem idag.....känner mig nästan lite illamående nu, för hittills har allt ju bara varit ett projekt, men nu blir det helt plötsligt "på riktigt" hahahahaha.
Vi har bokat kyrkan o lokalen, ringarna är köpta o ligger i tryggt förvar i kassaskåpet.... inbjudningarna klara.... hans kläder klara, jag har iallafall skor o underkläder även om klänningen fortfarande saknas :)
Den största frågan är fortfarande maten; eftersom vi kommer att ha festen i en gammal lada så är tillgången till kök mycket begränsad o det lutar åt att vi hyr varmhållningsskåp....
Åker på en liten resa i mars o inhandlar drycker....
O så ska jag väl knåpa ihop ett litet festhäfte, bra att ha lite papperspyssel att sysselsätta mig med när nerverna blir alltför klena :)
99 dagar kvar !!!!
Vi åker inte till Tyskland, bor alldeles för långt upp i landet för att det ska kännas meningsfullt :)
Vi tar helt enkelt en kryssning till Helsingfors o handlar på båten, inte så stora mängder vi ska ha heller så det passar oss.
Samtidigt ska vi passa på o mysa lite - champagnefrukost är bokad o spabehandling, ååååh va jag längtar !!
Aahh, jag är också stressad! Vi har inte bestämt någonting kring vigseln än, vilka sånger och dikter vi vill ha, men har hört av andra att det ofta brukar bestämmas i sista minuten :) Men vi ska ta ett krafttag nu i helgen och försöka samla tankarna kring detta.
I övrigt har vi dock allt under kontroll. OSA var igår så nu borde vi börja kolla på bordsplaceringen, ska bli kul. Kan även tillägga att vi redan betalat typ alla utgifter, förutom blivande makens kläder, så det känns skönt att ha det bakom sig!
Tror vi ligger relativt ok till i tid, men känner dock stressen inför själva dagen och då menar jag hur allt ska klaffa...är ju rätt många småsaker som på något sätt ska falla på plats - någon ska hämta maten, någon ska hämta tårtan, lokalen ska fixas till, jag ska sminkas och fixa frisyr och sedan hinna till kyrkan och ändå behålla lugnet. Helt enkelt tycker jag det känns väldigt svårt att se själva dagen framför sig...Men, men allt lär väl falla på plats ju närmre man kommer. Tror dock att jag inte kommer kunna släppa kontrollen förrän jag går och lägger mig på bröllopsnatten:)
Vi var och provsmakade cupcakes idag, kommer ha cupcakestårta och det känns bra att vi nu betsämt oss för det. Maten är också äntligen bokad så de flesta stora grejer är fixade, men det är alla de små sakerna och detaljerna som nästan tar mest tid och är det jag funderar mest över....
Men i stort intalar jag mig själv att vi nog är på rätt väg.)
glömde en liten sak med som säkert kommer att göra allt än mer stressigt:) Om två dagar hämtar vi hem en liten hundvalp...kanske inte bästa timingen, men, men:) Vi kommer därför inte ha en bröllopsresa detta år vad jag gissar...kanske sticker vi iväg en vecka om det blir olidligt, men tanken är att åka någonstans vintern/våren 2013/2014...