• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • snowstars
    TheD skrev 2013-04-18 17:19:46 följande:
    Chicita: Ta det dyraste på menyn!
    Instämmer också!
  • Nikkita

Har inte hunnit läsa all tidigare inlägg så jag hoppas att jag inte upprepar alldeles för mycket Flört

snowstars:  
    Finns så mycket roligt att ge i doppresenter. Det beror ju på hur nära man står barnet, men dessa tavlor tycker jag är fina & går att specialbeställa med tex. födelseinfo (datum, klockslag) & barnets namn

http://www.elisabethstavlor.se/page8.html

Annars är det vanligt med något guldsmycke, kanske med barnets månsadsten. En miniatyr av en namnbricka (som militären har) om det är till en kille.

Nallar är ju klassiskt. Liksom sparbössor, ljusstakar, bestick mm. (kanske mer mormor/farmor som köper sånt). 

Gipsavgjutningsset (hand & fot), personlig registreringsskylt (till barnvagnen), speldosor är andra förslag. 

Är du duktig på att sy så kan du göra ett lapptäcke eller filt & brodera namn osv på det.

Hoppas att ni kan hitta på något kul Glad 

daniiel:  tråkigt med makens jobb. 

Chicita:  Håller med övriga, slå på stort & beställ något dyrt Flört

• Chicita

Det blev en riktigt trevlig kväll faktiskt Glad
    Vi hade lite begränsad budget, men jag fick en fördrink, varmrätt och efterrätt med kaffe i alla fall.
    Och det blev hjortytterfilé så det är ju inte det billigaste i alla fall Flört 

• Chicita

Hehe... hunden fick en fluffig råtta från djuraffären i dag (en leksak alltså) och nu är han jättelycklig och sover med den som kudde Tungan ute

• Nikkita
    Chicita skrev 2013-04-19 18:12:56 följande:
    Hehe... hunden fick en fluffig råtta från djuraffären i dag (en leksak alltså) och nu är han jättelycklig och sover med den som kudde Tungan ute
    Skrattande
  • daniiel
    Chicita skrev 2013-04-18 21:50:17 följande:
    Det blev en riktigt trevlig kväll faktiskt Glad
    Vi hade lite begränsad budget, men jag fick en fördrink, varmrätt och efterrätt med kaffe i alla fall.
    Och det blev hjortytterfilé så det är ju inte det billigaste i alla fall Flört 
    Vad roligt att höra att det blev trevligt :) Och att bli bjuden på middag är alltid uppskattat tycker jag.. man slipper laga mat, plocka bort och diska :P Har då dessutom trevligt och äter god mat, så är det ju ett enormt plus :P
    Chicita skrev 2013-04-19 18:12:56 följande:
    Haha men så mysigt :D Vår hund fick en humla, "Humla" från Ikea, för ett oar veckor sedan och hon älskar den. Kramas, brottas osv :P