Inlägg från: Eriksson2013 |Visa alla inlägg
  • Eriksson2013

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

De blev blåbär.. Den var jättegod.. Har beställt tårtan och catering nu också och idag blev jag färdig med kyrkprogrammen.. Mycket man kan bocka av nu och det är skönt :)

• Eriksson2013

Ja det är skönt att bocka av... Min mamma har faktiskt fått i uppdrag att göra festprogrammet med lite tips ifrån mig och min blivande man :) vi har börjat lite smått med att göra bordsplaceringarna. Det är en del att tänka på. Hur många kommer ni alla vara på era bröllop?

• Eriksson2013

Vi blir 86 ungefär.. Några osäkra kort fortfarande. Vi sätter gifta par mittemot varandra. Sambos och förlovade sitter bredvid varandra.. Nära släkt nära mig och brudgummen. Vänner lite längre bort.. Det är så mycket att tänka på. Man vill ju göra alla till lags. De par som inte känner så många sitter bredvid varandra..

• Eriksson2013

Jag och min blivande man gifter oss den 7 september.. Igår skickade vi iväg våra förlovningsringar på putsning bland annat.. Känns tomt att vara utan ringen. Den kommer tillbaka den 22 augusti. Vi har inte mycket kvar att fixa. Ska prova kläderna igen den 10 augusti och göra extra kontroll på våra bokningar. Ska även hitta en bra tid för alla inblandade för övning i kyrkan. Annars är det inte mycket kvar.. Längtar ihjäl mig nu. Jag tycker det är intressant och höra från alla här hur de går för er i planeringen.

• Eriksson2013

Vad inspirerande att göra en sagobok om hur kärleksresan började och fram till bröllop. Jag önskar att en annan också hade varit så flitig och kreativ.. Det är nu endast 39 dagar kvar tills jag och min underbara blivande man gifter oss. Jag fattar inte vart tiden tar vägen. Vi har inte mycket alls kvar. Vi ska hitta en tid med alla inblandade om när vi ska öva i kyrkan och sen köpa det som ska vara till de snittar och de drinkar vi ska ha som välkomstdricka och dubbelkolla alla bokningar en gång. Vika alla servetter och bröllopsprogrammen för kyrkan ska också vikas. Och klänningen ska provas en gång till.. Annars är vi så gott som klara. Och det känns så skönt..

• Eriksson2013

Idag är det bara 1 månad kvar tills jag och min blivande gifter oss.. Jag ska ringa imorgon om tid för övning i kyrkan. Den kyrkan vi ska gifta oss i hade bara 1 tid som vi kunde öva och min blivande kunde inte ta ledigt från jobbet så måste ringa en annan kyrka så vi kan öva där istället.. Det är på ett ungefär de som vi har kvar.. Det känns underbart :)

• Eriksson2013

Jag kommer ha min brudklänning hela dagen.. Det är trots allt en gång i livet man får bära en sån fin klänning.. Jag har lite släp men man kan hänga upp det lite.. Frågan är om man ska ha på sig något tunt under klänningen. Hur ska ni andra göra med det?

• Eriksson2013

Min kille fick sin svensexa i lördags. Han hade de jättekul och blev väldigt nöjd med hela upplägget och dagen... Nu är det bara jag som ska få min möhippa om det nu blir någon.. :) har fått övningstid i kyrkan nu veckan innan.. :) så nu är det mesta fixat :)

• Eriksson2013

Vi ska ha ett korsord i festprogrammen.. Men vet inte om vi ska ha något pris till vinnaren, de känns bara som en rolig grej som gästerna kan roa sig med.. Idag är det 16 dagar kvar och det känns oerhört bra.. Vi är i fas och igår dubbelkollade vi alla bokningar förutom fotografen som jag ska prata med idag. Hur går det för er andra? Känner ni er stressade?

Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!