• Anonym (besviken)

Svägerskan...

... kom IDAG och sa att hon inte löst det med barnvakt. Lösningen? Att ta med barnen. Det är alltså två större barn (över fem men under tio) som vi inte räknat med. Hon visste sedan ett år tillbaka att vi ville ha en barnfri fest (hon grät och tjöt när vi önskade helt barnfritt, vi backade och sa att de var välkomna på vigseln, hon accepterade nöjt) men har inte tagit tag i detta ännu. Vi gifter oss alltså nästa lördag.

Känns liksom lite planerat, hon vet att min BM inte kan säga nej. Nu fick jag göra om hela bordsplaceringen och måste ringa vårt festställe och arrangera barnmat också. FAN FAN FAN. Så. Jävla. Respektlöst.

• Svar på tråden Svägerskan...
  • Chicita
    Anonym (besviken) skrev 2012-07-12 20:09:59 följande:
    Feststället står för allt porsling. Självklart ska inte barnen straffas, det är underbara barn (men ganska högljudda och krävande). Jag tror jag ska fundera ut något verkligt tidskrävande och tråkigt spel som jag kan lägga på bordet så min svägerska måste ägna hela kvällen åt det .
    Spel är ju faktiskt jättebra.
    Är du duktig på att rita, eller känner du någon som är det?
    Pappersduk på deras bord, med ett fiaspel och lite "fylla i-saker" på duken kan sysselsätta barn i flera timmar. Hur ofta får man rita direkt på duken hemma liksom Solig

Och om dom har ett helt bord för sig själva så är det ju inga problem att få plats med sånt heller.
  • Chicita

Tack ElinFalk85 och missfroggy...

Mitt mål var att få TS att skratta. Och det ser ut som om hon gör nu tycker jag Glad 
    Och om hon dessutom planerar roliga saker för barnen så är det bara ett stort plus  

• caruba

Känner du dig riktig ond så kanske du kunde skaffa barnvakt till barnen. ;0) Finns ju företag som hyr ut etc. (och om man vore riktig riktig ond så skickar man räkningen till svägerskan. hehe)

• filibustern

väldigt respektlöst!! om jag vore mamma så skulle jag gladeligen ha barnfritt för en kväll... 

• ElinFalk85
    Chicita skrev 2012-07-12 21:09:27 följande:
    Tack ElinFalk85 och missfroggy...

Mitt mål var att få TS att skratta. Och det ser ut som om hon gör nu tycker jag Glad 
    Och om hon dessutom planerar roliga saker för barnen så är det bara ett stort plus  
    haha jo, men jag hade nog faktiskt gjort det som du föreslår tyvärr hihi =D
  • Chicita
    ElinFalk85 skrev 2012-07-12 21:11:25 följande:
    haha jo, men jag hade nog faktiskt gjort det som du föreslår tyvärr hihi =D
    Jag skulle planerat allt (och lite till). Gärna över en kopp kaffe med någon kompis.
    Sen skulle jag nog förkastat typ 95% av idéerna och satsat på saker för att roa barnen och göra det speciellt för dom och samtidigt hoppats att svägerskan förstod piken med att man ordnat extra för barnen samtidigt som man flyttat på henne från en "bättre plats". 

Poängen är mest att det är skönt att få vara så där jävlig, i alla fall i tanken. Att få tänka alla elaka saker och sen vara förståndig och sålla när man inte längre är så där jättearg och besviken. Glad 
  • Sara 120707
    Chicita skrev 2012-07-12 21:21:19 följande:
    Jag skulle planerat allt (och lite till). Gärna över en kopp kaffe med någon kompis.
    Sen skulle jag nog förkastat typ 95% av idéerna och satsat på saker för att roa barnen och göra det speciellt för dom och samtidigt hoppats att svägerskan förstod piken med att man ordnat extra för barnen samtidigt som man flyttat på henne från en "bättre plats".

Poängen är mest att det är skönt att få vara så där jävlig, i alla fall i tanken. Att få tänka alla elaka saker och sen vara förståndig och sålla när man inte längre är så där jättearg och besviken. Glad
    Jag håller med om att man behöver som jag sa "bitcha av sig" lite och kanske planera lite teoretisk hämnd som aldrig kommer att hända men jag tycker även att man ska akta sig lite med ironiska råd över nätet eftersom ironi kan vara så svårt att uppfatta i skriven text.
  • Chicita
    Sara 120707 skrev 2012-07-12 21:26:00 följande:
    Jag håller med om att man behöver som jag sa "bitcha av sig" lite och kanske planera lite teoretisk hämnd som aldrig kommer att hända men jag tycker även att man ska akta sig lite med ironiska råd över nätet eftersom ironi kan vara så svårt att uppfatta i skriven text.
    Det är därför jag använder smileys överdrivet...
    Och dessutom tycker jag nog att råden att göra barnbordet till ett barnbord faktiskt inte är så elakt även om TS följer alla råd där.
  • Sara 120707
    Chicita skrev 2012-07-12 21:28:59 följande:
    Det är därför jag använder smileys överdrivet...
    Och dessutom tycker jag nog att råden att göra barnbordet till ett barnbord faktiskt inte är så elakt även om TS följer alla råd där.

Det är ju naturligtvis en smaksak men för mig behöver många smileys inte betyda ironi, framförallt inte när man inte är närmre bekant med personen man "pratar" med. Det är så individuellt hur man skriver på nätet.

Vill jag verkligen förtydliga ironi så brukar jag helt enkelt skriva *ironi* precis som jag ibland skriver *skratt* etc.

Lite off topic men men..

Ja även om alla dessa saker var ganska oskyldiga så skulle jag fokusera på att hitta på saker som spel eller dukritning som gärna kräver vuxenhjälp och "tvingar" mamman att sitta och hålla koll på sina barn.

På det viset slår man ju två flugor i en smäll eftersom TS egentligen inte ville ha barn med.

Jag tycker liiite att man antingen säger nej och tar konflikten eller står sitt kast och välkomnar ordentligt. Jag tycker inte om passiv aggressivitet, hatar när där är undertryckta konflikter och skitsnack mellan släktingar och vänner, har man ett problem så ta upp det, gör nåt åt det eller släpp det.

Barnaktiviteterna handlar ju inte direkt om hämnd utan om att just hålla barnen aktiverade och få det så "barnfritt" som möjligt och det ser jag inget fel i.

Svägerskan är informerad om att det är barnfritt så då får hon stå sitt kast och tillbringa kvällen med att underhålla sina barn och missa en del av festen, där får hon skylla sig själv.

Och liiite serpentiner har väl aldrig skadat någon....

• Sara 120707

Kanske någon sorts barnfrågesport som har de två barnen som tävlande men kräver en vuxen för att läsa frågorna hade varit en idé ??

Svar på tråden Svägerskan...