• Anonym (besviken)

Svägerskan...

... kom IDAG och sa att hon inte löst det med barnvakt. Lösningen? Att ta med barnen. Det är alltså två större barn (över fem men under tio) som vi inte räknat med. Hon visste sedan ett år tillbaka att vi ville ha en barnfri fest (hon grät och tjöt när vi önskade helt barnfritt, vi backade och sa att de var välkomna på vigseln, hon accepterade nöjt) men har inte tagit tag i detta ännu. Vi gifter oss alltså nästa lördag.

Känns liksom lite planerat, hon vet att min BM inte kan säga nej. Nu fick jag göra om hela bordsplaceringen och måste ringa vårt festställe och arrangera barnmat också. FAN FAN FAN. Så. Jävla. Respektlöst.

• Svar på tråden Svägerskan...
  • Chicita
    Anonym (besviken) skrev 2012-07-12 19:38:01 följande:
    Precis så är det. Och som vanligt, nämnde min BM detta lite i förbifarten. "Jo förresten, min syster ringde...". Han har alltså redan sagt att det går bra. Jag känner mig inte storsint, jag är jättearg. Jag satte henne så långt ifrån min som möjligt, i sällskap av sina barn och sällskapets TRÅKIGASTE snubbe. Tänk vad folk uppför sig märkligt? Att komma med sånt här lite mer än en vecka innan bröllopet...! Jag känner som du, att det här inte är något som bara hänt, utan snarare något som varit planerat.
    Det låter helt klart planerat.

Skulle du kunna be din blivande make att ringa upp igen och säga att ni beklagar hemskt mycket. Barnen får givetvis komma nu när det blev som det blev med barnvakten. Men att det inte gick att fixa mat åt dom via cateringfirman men ni fixar lite korv och makaroner eller nåt som kan micras (dom kan ju bli överraskade med cateringmat ändå Tungan ute). Men den goda nyheten är att hon och barnen får ett helt bord för sig själva eftersom det inte är några andra som ska sitta vid barnbordet Skrattande
    Eller du kanske ska ringa själv.
    Tänkte att ni kanske kan få dom att tänka om eller i alla fall skämmas lite för att dom sätter er i klistret. 
  • Anonym (besviken)
    Chicita skrev 2012-07-12 19:43:34 följande:
    Det låter helt klart planerat.

Skulle du kunna be din blivande make att ringa upp igen och säga att ni beklagar hemskt mycket. Barnen får givetvis komma nu när det blev som det blev med barnvakten. Men att det inte gick att fixa mat åt dom via cateringfirman men ni fixar lite korv och makaroner eller nåt som kan micras (dom kan ju bli överraskade med cateringmat ändå Tungan ute). Men den goda nyheten är att hon och barnen får ett helt bord för sig själva eftersom det inte är några andra som ska sitta vid barnbordet Skrattande
    Eller du kanske ska ringa själv.
    Tänkte att ni kanske kan få dom att tänka om eller i alla fall skämmas lite för att dom sätter er i klistret.
    Det är tyvärr inte möjligt... svägerskans (och deras mammas!) beteende har slagit ner kilar mellan mig och BM många gånger tidigare och jag orkar inte ta konflikten med min blivande. Han är som rädd för att de ska vända honom ryggen och fegar, och skulle alltså aldrig kunna säga ifrån. Han har själv tagit på sig att ringa feststället och be om ett par barnkuvert och skulle aldrig ljuga för sin syster (jävla typiskt att han ska vara moralens väktare när det han behöver göra är att blåsa ifrån!) Jag hoppas att hon sitter och skäms där på sitt eget hörn. Mina syskon och hela min familj är samlad invid, eller nära, honnörsbordet och hon är den enda i familjen som sitter långt (LÄNGST!) bort. Jag hoppas verkligen att hon tar den piken.
  • Chicita
    Anonym (besviken) skrev 2012-07-12 19:46:34 följande:
    Det är tyvärr inte möjligt... svägerskans (och deras mammas!) beteende har slagit ner kilar mellan mig och BM många gånger tidigare och jag orkar inte ta konflikten med min blivande. Han är som rädd för att de ska vända honom ryggen och fegar, och skulle alltså aldrig kunna säga ifrån. Han har själv tagit på sig att ringa feststället och be om ett par barnkuvert och skulle aldrig ljuga för sin syster (jävla typiskt att han ska vara moralens väktare när det han behöver göra är att blåsa ifrån!) Jag hoppas att hon sitter och skäms där på sitt eget hörn. Mina syskon och hela min familj är samlad invid, eller nära, honnörsbordet och hon är den enda i familjen som sitter långt (LÄNGST!) bort. Jag hoppas verkligen att hon tar den piken.
    Ok... 
    Kan du dekorera det bordet lite mer barnsligt annars?
    Typ lägga fram målarblock, kritor, ballonger mm mm så det blir tydligt att det skiljer sig från resten?
    Bara placeringen är ju en markering. Men jag skulle nog vilja gnugga in det i ansiktet på henne, under den falska flaggan att det är för barnens skull Oskyldig 
  • Anonym (besviken)
    Chicita skrev 2012-07-12 19:51:54 följande:
    Ok...
    Typ lägga fram målarblock, kritor, ballonger mm mm så det blir tydligt att det skiljer sig från resten?
    Bara placeringen är ju en markering. Men jag skulle nog vilja gnugga in det i ansiktet på henne, under den falska flaggan att det är för barnens skull Oskyldig

*garvar* Tack för tipset kära du! Jag ska inhandla målarblock och pennor i veckan och lägga fram.

Jag är så ledsen att hon gör såhär; jag, snarare än min BM, är noga med att köpa fina och dyra presenter, även spontant, till barnen. Jag är noga med att ägna barnen tid och uppmärksamhet, leker med dem och pratar med dem när vi ses, eftersom det inte är så ofta. Att hon själv tycker det är naturligt och jättemysigt att ha med ungarna på bröllopet får ju stå för henne... det här är ju MIN (vår!) dag. JAG (vi!) skulle få bestämma!

• Chicita
    Anonym (besviken) skrev 2012-07-12 19:54:29 följande:

*garvar* Tack för tipset kära du! Jag ska inhandla målarblock och pennor i veckan och lägga fram.

Jag är så ledsen att hon gör såhär; jag, snarare än min BM, är noga med att köpa fina och dyra presenter, även spontant, till barnen. Jag är noga med att ägna barnen tid och uppmärksamhet, leker med dem och pratar med dem när vi ses, eftersom det inte är så ofta. Att hon själv tycker det är naturligt och jättemysigt att ha med ungarna på bröllopet får ju stå för henne... det här är ju MIN (vår!) dag. JAG (vi!) skulle få bestämma!

Hehe gör så, serpentiner och konfetti också kanske? 
    Papperstallrikar med Cars eller Prinsessor kanske är att överdriva? Oskyldig *visslar*

Ja det är ju inte barnens fel och dom ska ju inte straffas. Så att ni gör det extra fint för dom är ju bara att visa på omtanke...Skrattande

Försök släpp det om du kan. Men bara att få ventilera lite (och planera lite diskret hämd) kan hjälpa en hel del...

• Anonym (besviken)
    Chicita skrev 2012-07-12 20:05:45 följande:
    Hehe gör så, serpentiner och konfetti också kanske?
    Papperstallrikar med Cars eller Prinsessor kanske är att överdriva? Oskyldig *visslar*

Ja det är ju inte barnens fel och dom ska ju inte straffas. Så att ni gör det extra fint för dom är ju bara att visa på omtanke...Skrattande

Försök släpp det om du kan. Men bara att få ventilera lite (och planera lite diskret hämd) kan hjälpa en hel del...
    Feststället står för allt porsling. Självklart ska inte barnen straffas, det är underbara barn (men ganska högljudda och krävande). Jag tror jag ska fundera ut något verkligt tidskrävande och tråkigt spel som jag kan lägga på bordet så min svägerska måste ägna hela kvällen åt det .
  • Jeaneettes
    Chicita skrev 2012-07-12 19:51:54 följande:
    Ok...

Usch vad jag mår illa av ditt betende så otroligt barnsligt, kan man inte säga ifrån får man äta upp det och stå ut under kvällen, då jag tycker att svägerskans betende är oacceptabelt MEN man sitter inte och förnedrar en annan människa för man själv inte har mage att säga nej!!

• Chicita
    Jeaneettes skrev 2012-07-12 20:42:51 följande:

Usch vad jag mår illa av ditt betende så otroligt barnsligt, kan man inte säga ifrån får man äta upp det och stå ut under kvällen, då jag tycker att svägerskans betende är oacceptabelt MEN man sitter inte och förnedrar en annan människa för man själv inte har mage att säga nej!!

Jag älskar dig jag också Solig

Att du inte kan se skillnad på ironi och helt 100% seriösa förslag är inte mitt problem.
    Som jag skrev tidigare så kan det bara räcka med att få tänka lite elakt för att sen må bättre och kunna släppa saken.

Gå och spy lite om du mår illa du.
  • ElinFalk85
    Jeaneettes skrev 2012-07-12 20:42:51 följande:

vaddå förnedrar???? det är ju svägerskan som har luskat in barnen och kräver att dem ska rätta sig, då får man bita i det sura äpplet!!! Jag är helt med på Chicitas idé =D
  • missfroggy

Då står jag før att jag är barslig, før jag tycker det var en bra ide med målarblock, kritor och ballonger. Tvivlar dock på att hon tar hinten. Folk som driver igenom sin egen vilja till varje pris ser oftast inte sådant.

Førstår att T.S inte orkar bråket med sin blivande, tyvärr så kommer detta nog upprepa sig många gånger. Så länge han inte står upp emot sin syster och sina føräldrar kommer dom køra øver honom.

Hoppas att T:S kan skaka av sig irritationen och få en underbar dag, vet att det inte är enkelt.

Svar på tråden Svägerskan...