• Anonym (besviken)

Svägerskan...

... kom IDAG och sa att hon inte löst det med barnvakt. Lösningen? Att ta med barnen. Det är alltså två större barn (över fem men under tio) som vi inte räknat med. Hon visste sedan ett år tillbaka att vi ville ha en barnfri fest (hon grät och tjöt när vi önskade helt barnfritt, vi backade och sa att de var välkomna på vigseln, hon accepterade nöjt) men har inte tagit tag i detta ännu. Vi gifter oss alltså nästa lördag.

Känns liksom lite planerat, hon vet att min BM inte kan säga nej. Nu fick jag göra om hela bordsplaceringen och måste ringa vårt festställe och arrangera barnmat också. FAN FAN FAN. Så. Jävla. Respektlöst.

• Svar på tråden Svägerskan...
  • Ingride

Jag håller med om att det är respektlöst. Det kan väl inte vara så roligt för barnen heller om de blir de enda i sin åldersgrupp.

• Anonym (besviken)
    Ingride skrev 2012-07-12 18:10:20 följande:
    Jag håller med om att det är respektlöst. Det kan väl inte vara så roligt för barnen heller om de blir de enda i sin åldersgrupp.
    De blir ju det. Inget roligt för någon (utom svägerskan som får som hon vill och velat hela tiden). Kan inte låta bli att känna att hon legat och halat på det här för att släppa bomben när det är för sent att göra nåt åt...
  • Sara 120707
    Anonym (besviken) skrev 2012-07-12 18:06:01 följande:

Stackare!! Förstår precis hur du känner!

Mitt råd är att "bitcha av dig" här och sen "be the bigger person"

Vi fick ett samtal kl 22.30 kvällen innan bröllopsfesten från en kille som berättade att hans sambo ville komma på bröllopsfesten. Denna sambo hade varit bjuden men tackat nej 3 månader tidigare.

Han nöjde sig inte heller med ett nej utan blev irriterad och började argumentera att "hon äter ändå så lite etc"

Tillslut gick vi(ganska grinigt) med på att trycka in ett extra kuvert bara för att killen är en gammal vän till min make och vi ville inte att han skulle gå runt o va irriterad hela dagen.

Men jag kan lova dig att på själva dagen så brydde vi oss inte ett dugg, saknar de folkvett så är det deras problem.

Men jag blev faktiskt lite häpen när jag vid presentöppningen såg att de inte ens lämnat ett kort...

• Anonym (besviken)
    Sara 120707 skrev 2012-07-12 18:26:52 följande:

Stackare!! Förstår precis hur du känner!

Mitt råd är att "bitcha av dig" här och sen "be the bigger person"

Vi fick ett samtal kl 22.30 kvällen innan bröllopsfesten från en kille som berättade att hans sambo ville komma på bröllopsfesten. Denna sambo hade varit bjuden men tackat nej 3 månader tidigare.

Han nöjde sig inte heller med ett nej utan blev irriterad och började argumentera att "hon äter ändå så lite etc"

Tillslut gick vi(ganska grinigt) med på att trycka in ett extra kuvert bara för att killen är en gammal vän till min make och vi ville inte att han skulle gå runt o va irriterad hela dagen.

Men jag kan lova dig att på själva dagen så brydde vi oss inte ett dugg, saknar de folkvett så är det deras problem.

Men jag blev faktiskt lite häpen när jag vid presentöppningen såg att de inte ens lämnat ett kort...

Ja man funderar verkligen på hur folk tänker... Har ni kunnat släppa besvikelsen? Vad konstigt att inte ens ge ett grattiskort..!

Jag hade lite otur med min ena tärna (och toastmadame) också, utan att säga någonting flyttade hon till Holland! Och bara räknade med att det skulle ordna sig för oss även om hon inte sa att hon inte ens kunde komma till bröllopet. Ska bli så skönt när det här är över...

Men, jag vill inte ha barn på bröllopet!

• Sara 120707
    Anonym (besviken) skrev 2012-07-12 18:43:28 följande:

Ja man funderar verkligen på hur folk tänker... Har ni kunnat släppa besvikelsen? Vad konstigt att inte ens ge ett grattiskort..!

Jag hade lite otur med min ena tärna (och toastmadame) också, utan att säga någonting flyttade hon till Holland! Och bara räknade med att det skulle ordna sig för oss även om hon inte sa att hon inte ens kunde komma till bröllopet. Ska bli så skönt när det här är över...

Men, jag vill inte ha barn på bröllopet!

De löste sig, kom över irritationen och på dagen brydde vi oss inte, vi lät inte det förmörka vår dag.

Angående barn så tycker jag att du ska göra riktigt klart för din bror och din svägerska att det blir deras jobb att hålla ordentlig koll på sina barn. Kanske även säga till ev toastmaster att uppprepa detta för dem ifa det blir problem på själva dagen så ni slipper tänka på det eller irritera er på det.

Inget jag pallar vara upprörd över men jag kan ju erkänna att jag tyckte det var lite magstarkt.

Men som sagt om de saknar folkvett så får det vara deras problem

• Anonym (besviken)
    Sara 120707 skrev 2012-07-12 18:53:29 följande:

De löste sig, kom över irritationen och på dagen brydde vi oss inte, vi lät inte det förmörka vår dag.

Angående barn så tycker jag att du ska göra riktigt klart för din bror och din svägerska att det blir deras jobb att hålla ordentlig koll på sina barn. Kanske även säga till ev toastmaster att uppprepa detta för dem ifa det blir problem på själva dagen så ni slipper tänka på det eller irritera er på det.

Inget jag pallar vara upprörd över men jag kan ju erkänna att jag tyckte det var lite magstarkt.

Men som sagt om de saknar folkvett så får det vara deras problem

Det är alltså min blivande mans syster. Hennes sambo ska vara toastmaster... Är inte första gången de tar sig friheter, det är liksom bara så att de kör på och världen ska anpassa sig. Vilket min BM gör...
  • Sara 120707
    Anonym (besviken) skrev 2012-07-12 18:57:43 följande:
    Det är alltså min blivande mans syster. Hennes sambo ska vara toastmaster... Är inte första gången de tar sig friheter, det är liksom bara så att de kör på och världen ska anpassa sig. Vilket min BM gör...

Sorry, förvirrade ihop de där.

Men kanske isf be dina föräldrar hålla ögonen på dem och ev säga till om barnen, eller din M2B´s föräldrar om de har respekt för dem?

• Anonym (besviken)
    Sara 120707 skrev 2012-07-12 19:04:17 följande:

Sorry, förvirrade ihop de där.

Men kanske isf be dina föräldrar hålla ögonen på dem och ev säga till om barnen, eller din M2B´s föräldrar om de har respekt för dem?

Fast de är nog med på hela grejen. Deras föräldrar, alltså. De är väldigt "manana, manana" och allt efter deras huvud, det kvittar vem som får anpassa sig och stryka på foten för deras nycker.

Vad gäller bordsplaceringen hade jag inget annat val än att sätta dem längst ner på ena benet, ett eget bord fick jag lägga till, eftersom hela bordsplaceringen gick jämnt ut tidigare. Så nu sitter de tre, alltså mamman med sina barn, längst från honnörsbordet och själva vid det bordet. Kan liksom inte börja om med HELA bordsplaceringen för att hon vill ha med sina barn och inte respekterar mig...

Men jag är väldigt arg

• Chicita

Mycket storsint av dig.

Själv hade jag sagt att "Vad trist att du inte kan hitta barnvakt och måste åka hem efter vigseln."
    Om ni dessutom haft en dialog om detta under planeringens gång så är det ju inte som att "oj barnvakten bröt benet och vi kan inte hitta någon annan". Utan mer "vi vill få vår vilja igenom oavsett vad ni säger". Och sånt tål jag inte. 

• Anonym (besviken)
    Chicita skrev 2012-07-12 19:34:54 följande:
    Mycket storsint av dig.

Själv hade jag sagt att "Vad trist att du inte kan hitta barnvakt och måste åka hem efter vigseln."
    Om ni dessutom haft en dialog om detta under planeringens gång så är det ju inte som att "oj barnvakten bröt benet och vi kan inte hitta någon annan". Utan mer "vi vill få vår vilja igenom oavsett vad ni säger". Och sånt tål jag inte.
    Precis så är det. Och som vanligt, nämnde min BM detta lite i förbifarten. "Jo förresten, min syster ringde...". Han har alltså redan sagt att det går bra. Jag känner mig inte storsint, jag är jättearg. Jag satte henne så långt ifrån min som möjligt, i sällskap av sina barn och sällskapets TRÅKIGASTE snubbe. Tänk vad folk uppför sig märkligt? Att komma med sånt här lite mer än en vecka innan bröllopet...! Jag känner som du, att det här inte är något som bara hänt, utan snarare något som varit planerat.
Svar på tråden Svägerskan...