Kasta bukett och kyssa bruden!
När i kyrkan kysser man varandra? Efter exakt vilken del? Sen undrar jag när man ska kasta buketten? Innan middagen vid fördrinken? Eller innan man skär tårtan?
När i kyrkan kysser man varandra? Efter exakt vilken del? Sen undrar jag när man ska kasta buketten? Innan middagen vid fördrinken? Eller innan man skär tårtan?
Haha, den du knockar får en billig fylla =p
Min bukett ska mormor få ta med till morfars grav. Jag hade gärna lämnat den där sjäjv, men det är 50 mil att köra isf. Så jag tänkte kasta tärnbuketten.
Ska maila vår präst och be henne säga till när vi får pussas! =P
Tack för ditt svar, jag ska höra med vår präst hur hon tänkt göra.
Vi gör enligt den svenska ordningen. Första kyssen på kyrktrappan när alla står beredda med sina kameror. Och här kastas absolut ingen bukett, tanken har inte ens slagit mig!
Vår präst var jätte rolig med det där med kyssen. Han sa att det inte är tradition men att han kommer säga det och det var hans eget val. När vi övade så sa han : you may now kiss the bride, och precis så kommer jag säga på vigseln sa han med ett leende.
Såhär svarade vår präst på mitt mail. Störtskön präst! :) "Hej, så här är det, kära brudpar: När ni växlat ringar ? när ringarna sitter där de ska, DÅ kysser ni varandra. Lätt att komma ihåg så behöver inte jag blanda mig i. Om ni glömmer att kyssa varandra(konstigt nog är det vanligt) så påminner jag om att nu får ni kyssa varandra. Och visst tillhör kyssen den kyrkliga ceremonin! Kärleken är både fysisk och själslig. Gud skapade hela människan med erotiska känslor och allt! Hälsningar XX (två veckor kvar så ni har gott om tid att öva kyssen!)"
Jag kommer inte slänga i väg min vackra brudbukett.
Vi pussades efter tillkännagivandet och buketten behöll jag, den var fin i minst en vecka efteråt
(gav den till mamma när vi åkte på bröllopsresa).
Jag visste inte att det blivit så vanligt att kasta buketten.
Som sagt så ska jag kasta tärnbuketten då min mormor ska ta med min bukett till morfars grav. Tror inte det är vanligt, mer en kul grej!