• daniiel

"Trashigaste" bröllopet?

Vi prövar en nystart på en tråd från 2009, www.brollopstorget.se/Forum-2-2/m3472620.html

Så kom igen, spy ut alla era fördomar här! Vad tycker du är "trashight" på ett bröllop?

Och kom ihåg, detta är med glimten i ögat ;) Och skriver som i den gamla tråden, det är nog nästintill ingen som kommer undan :P

• Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?
  • daniiel

Var tvungen att kika mer på den där sidan.. kika in dessa nedan.

tackyweddings.com/2009/08/24/bikermotorcycle-weddings/
    tackyweddings.com/2009/07/29/peter-pan-randy-constan-marries-tinkerbell/
    tackyweddings.com/2009/07/21/fast-food-weddings/
    tackyweddings.com/2009/07/08/tacky-wedding-all-star-mini-me-bride-and-groom-neon-orange-showgirl-bridesmaids-and-super-fugly-wedding-dress/
    tackyweddings.com/2009/06/30/wedding-cake-face-smashers/
    tackyweddings.com/2009/01/19/camouflage-weddings/

• lundabrud

Satt o läste med min sambo (blivande make) och skrattade gott åt listorna, haha... vissa saker är verkligen trash,  medan några saker är  "ouch, vi själva är tydligen trashiga enligt denna person.." men det är ju precis vad jag förväntat mig.
    Lägger till följande till tråden (för att återgå till ämnet om någon vill haka på mig):

- glitterögonskugga
    - alldeles för mycket strass på klänningen
    - folk som kallar sig själva "bridezilla" och i hemlighet tycker att det är lite "coolt"
     - att förlova sig "exakt X år efter att vi träffades" och gifta sig "exakt X år efter att vi förlovade oss!!!!!!!!!"
    - håruppsättning som ser ut som ett konstverk 
    - body shimmer så att hela kroppen glittrar 

• Brudiframtiden
    daniiel skrev 2012-06-24 10:56:11 följande:
    Nej, länken funkade inte nu heller, men kopiera den och ta bort mellanrummet mellan "Z4/s" och "1600", så ska den funka :)

Inte vackert alls! Brr!

• Daludd
    http://3.bp.blogspot.com/-jUvp5x9O5Ks/T90DnOerslI/AAAAAAAADLc/mmZAjIu0_Z4/s1600/DSC04577.JPG

Hm, om man kopierar in länken, hela länken, i sin webläsare, så ska den fungera, gör det varje gång för mig :) 
  • Chicita

Synd att några tagit illa upp av denna tråd...

Jag hade medeltidsbröllop (oh ajajaj vad hemskt va? *hihi*)
    Vi hade ju inte "riktiga tallrikar och bestick" som sagt Tungan ute 
    Spotify på hela "efterfesten" (eller "tillbaka till nutids-festen rättare sagt Flört )
    Jag bakade vår tårta själv.
    Minns inte om någon hade skrivit något om hemsydd klänning men jag hade ju det med.
    Lösögonfransar - jajjemen Kyss fast bara "halva" då, såna som sitter från yttre ögonvrån och ungefär fram till där iris börjar så det kanske bara är hälften så "trashigt" *hehe*
    Brudöverlämning - ja visst ja, det hade vi också Flört 

Men ändå... Jag vet ju att om någon som tyckt allt detta hade kommit på vårt bröllop, så hade dom knappast tänkt så där och då.

Även jag kan tycka att vissa saker ovan är lite mindre "classy" än andra alternativ. Och ändå hade vi det själva.
    Det enda det bevisar är - jag är inte perfekt...
    Och vem sjutton är perfekt?
    Flört 

Lite självdistans och självironi skadar inte.
    Det kan tvärt om vara riktigt bra.
    Som jag alltid har sagt - förväntar du dig att det ska vara "perfekt" så blir du garanterat besviken på din dag. Men om du förväntar dig "en bra dag" så kanske du minns den som perfekt.
    Solig 

Fyll gärna på med mer "trashiga" saker så vi kan få skratta lite. 
    Men jag måste ju säga att jag skrattar hellre åt allmäna "jag tycker- saker" än personer i youtubelänkar... 

• pulmonate

Tittade på videon nu. Men herregud...
    Cinderella vagn,
    vit kostym,
    bruden inlirad i en filt för att inte klänningen ska synas.. (men varför bryr hon sig när den ändå kommer att vara synlig inom ett par minuter, 
    värsta urringning + sillisar
    father of the bride som tvingas vänta i vagnen och håller på o svimma av hettan
    krona
    bjuda en massa människor bara för att det är coolt/de är kända
    bruden som bryr sig om att killen svettas lite i pannan (för att det är fult)
    betala "miljoner" för en ring som täcker hela fingret

Usch vilket hemskt trashigt bröllop ärlig talat. Men det är väl det de ville ha. 

• knyttan
    Chicita skrev 2012-06-24 23:46:30 följande:
    Fyll gärna på med mer "trashiga" saker så vi kan få skratta lite. 
    Men jag måste ju säga att jag skrattar hellre åt allmäna "jag tycker- saker" än personer i youtubelänkar... 
    Ok jag vill ju inte göra dig besviken Flört

Saker JAG tycker är trashigt (OBS: jag är något av en smaknazi - läs på egen risk!!!):
    Vitblonderat hår i halvuppsättning med stela korkskruvslockar
    Polyestersatin i halvdraperad klänning, gärna med röda eller svarta broderier och/ eller pärlapplikationer
    Pärlclips i håret
    Pärlclips i buketten
    Pärldekorationer på akrylnaglarna
    Pärlbroderier på skorna (speciellt om det är en sådan där spetsig toffel med taxklack som brukar gå under namnet "brudsko")
    Matchande Pärlset (armband/örhängen/halsband) av oäkta pärlor som säljs som "brudset"
    Brudgum i HATT och käpp Kräks (om man inte är rockstjärna, då kan det möjligtvis gå an)
    Ringkudde
    Ringbärare
    Jätteblingbling-ring - speciellt om bruden är väldigt pigg på att berätta om caraten etc...

BRUDÖVERLÄMNING

Fler än två tärnor, som måste ha samma klänning i en väldigt uppseendeväckande färg
    Åka häst och vagn
    Solros/ gerbera i buketten och som dekoration
    Bordskonfetti
    Överdrivna favours, gärna med brudparets namn ingraverat eller med deras foto på, så att man aldrig kan använda glaset/ handuken/ servettringen eller vad det nu är
    Pussklockor
    Toakorgar
    Ha en jättefest där man bjuder in folk man knappt träffat (speciellt om man inte bjuder deras sambos/ partners "för dem har man aldrig träffat, och det blir så dyrt då")
    Byta om till kort klänning efter middagen "för att kunna festa loss" (öht om man använder det uttrycket så är man nog i allmänhet en tacky person??)
    Låna till bröllopet
    ICA Maxi princesstårta som bröllopstårta
    Caketoppers (överhuvudtaget, inga undantag!)
    Egengjort fult och plottrigt pyssel (till skillnad från mitt eget som är personligt och smakfullt Flört)

Saker som är tacky (enligt andra eller mig själv) och som JAG ÄNDÅ komer ha på mitt bröllop
    Monogram
    Såpbubblor
    Fejknaglar (okej jag har velat göra såna i flera år men aldrig haft en bra ursäkt förrän nu!??!)
    "Spexig" första dans
    Bildspel med massa egofoton på oss
    Allsång
    Pappa betalar festen
    Fri bar
    Buffé
    Önska sig pengar till bröllopsresa
    Rislampor (vet inte varför det är trashigt men det såg jag någonstans i tråden)
    Hemgjort pyssel (som då till skillnad från alla andras är snyggt och genomtänkt *lol*)

Hmmm har säkert MASSOR mer men kommer inte på just nu... återkommer Tungan ute
  • knyttan

Ah nu kommer jag på meeeer!!!
    Vi har även sådana tacky grejer som:
    Spotify till festen
    Poplåt som utgångslåt - dock spelad på orgel (= ännu trashigare? Förvånad)
    Rosa i färgtemat (ok gammeldags rosa måste jag få säga till mitt försvar!)
    Lek med strumpeband till festen (tradition från sambons hemland)
    Utklädningssexa och -hippa (DET var ju inte vårt fel dock Oskyldig)
    Amerikanare från kyrkan - eventuellt

Måste också säga att jag tycker det är riktigt trashigt att ha musik från CD som in och utgång i kyrkan, speciellt om man gör någon sorts spex eller dans som in eller utmarsch, efter viss youtube-förlaga... *ooourf*

• lundabrud

Hahaha!!! Jaaaa sjukt sant! Det där med att inte bjuda vänners sambos- big no-no! Ica-tårta, who does that!? Stela korkskruvar, uuuusch o fy! Låna till bröllopet, men vakna! Vi prickar in: allsång (eller studentsånger/spexsånger) under middagen, Öppen (fri) bar efter middagen (dock med "bartender") Önska sig bidrag till bröllopsresan Mer, mer!!

Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?