Chicita skrev 2012-06-24 23:46:30 följande:
Fyll gärna på med mer "trashiga" saker så vi kan få skratta lite.
Men jag måste ju säga att jag skrattar hellre åt allmäna "jag tycker- saker" än personer i youtubelänkar...
Ok jag vill ju inte göra dig besviken
Saker JAG tycker är trashigt (OBS: jag är något av en smaknazi - läs på egen risk!!!):
Vitblonderat hår i halvuppsättning med stela korkskruvslockar
Polyestersatin i halvdraperad klänning, gärna med röda eller svarta broderier och/ eller pärlapplikationer
Pärlclips i håret
Pärlclips i buketten
Pärldekorationer på akrylnaglarna
Pärlbroderier på skorna (speciellt om det är en sådan där spetsig toffel med taxklack som brukar gå under namnet "brudsko")
Matchande Pärlset (armband/örhängen/halsband) av oäkta pärlor som säljs som "brudset"
Brudgum i HATT och käpp

(om man inte är rockstjärna, då kan det möjligtvis gå an)
Ringkudde
Ringbärare
Jätteblingbling-ring - speciellt om bruden är väldigt pigg på att berätta om caraten etc...
BRUDÖVERLÄMNING
Fler än två tärnor, som måste ha
samma klänning i en väldigt uppseendeväckande färg
Åka häst och vagn
Solros/ gerbera i buketten och som dekoration
Bordskonfetti
Överdrivna favours, gärna med brudparets namn ingraverat eller med deras foto på, så att man aldrig kan använda glaset/ handuken/ servettringen eller vad det nu är
Pussklockor
Toakorgar
Ha en jättefest där man bjuder in folk man knappt träffat (speciellt om man inte bjuder deras sambos/ partners "för dem har man
aldrig träffat, och det blir så dyrt då")
Byta om till kort klänning efter middagen "för att kunna festa loss" (öht om man använder det uttrycket så är man nog i allmänhet en tacky person??)
Låna till bröllopet
ICA Maxi princesstårta som bröllopstårta
Caketoppers (överhuvudtaget, inga undantag!)
Egengjort fult och plottrigt pyssel (till skillnad från mitt eget som är personligt och smakfullt

)
Saker som är tacky (enligt andra eller mig själv) och som JAG ÄNDÅ komer ha på mitt bröllop
Monogram
Såpbubblor
Fejknaglar (okej jag har velat göra såna i flera år men aldrig haft en bra ursäkt förrän nu!??!)
"Spexig" första dans
Bildspel med massa egofoton på oss
Allsång
Pappa betalar festen
Fri bar
Buffé
Önska sig pengar till bröllopsresa
Rislampor (vet inte varför det är trashigt men det såg jag någonstans i tråden)
Hemgjort pyssel (som då till skillnad från alla andras är snyggt och genomtänkt *lol*)
Hmmm har säkert MASSOR mer men kommer inte på just nu... återkommer