• Louise­B
    Äldre 19 Jun 17:36
    44940 visningar
    54 svar
    54
    44940

    Tal från Bruden?

    råkade skicka iväg inläggen innan jag hunnit skriva nåt....


    Kommer någon brud där ute hålla tal på sitt bröllop? jag funderade lite på om jag ska göra det faktiskt...vad tycker ni?

  • Svar på tråden Tal från Bruden?
  • Just Me
    Äldre 20 Jun 10:24
    #11

    Vi ska hålla varsitt tal, de kommer vara långt ifrån "pluttinuttiga" utan kommer att vara en del utav underhållningen. 
     


    Du & Jag 23/3-2013
  • Anneli­256
    Äldre 20 Jun 11:20
    #12

    jag hittade ett skämtsamt tal som jag skrev om så att det passade oss..det blev så här. Dessutom så sjöng jag låten "You say it best when you say nothing at all"



    Käre brudgum,




    När du nu fått kvinnan som du alltid drömt



    Så tänkte jag ge några råd hur du ska vårda eran kärlek ömt.



    Jag förstår att det känns helt rätt



    Din fru är ju så vacker, klok och dessutom så lugn och framför allt ödmjuk till sitt sätt.



    Det är ju inte heller fel att ha en maka..



    som när hon själv vill är oerhört duktigt på att laga mat och baka.



    Inget att bry sig om att det ibland blir lite gnäll..



    Det vägs upp av att hon är ju så otroligt sexig och dessutom väldigt snäll.






    En liten blomma hon ibland vill få



    kanske en liten present då och då



    Ömma ord en smekning på hennes hud



    och tro mig du kommer för evigt att ha en Lycklig brud





    Måste säga att du själv idag är riktigt läcker



    Finns inte ord så att det räcker



    Den där fracken framhäver verkligen din sexiga bak…



    om jag nu ska vara ärlig och rak



    Din brud den lyckligaste kvinnan på jorden måste va



    Rollen som äkta man kommer du att klara väldigt bra



    .



    Utan att vid detta för länge dröja



    Jag nu mitt glas vill höja.



    Vill skåla för oss på vår stora dag..



    För om sanningen ska fram så finns det nog ingen som är lyckligare än jag.





    Jag älskar dig Tim





  • Anneli­256
    Äldre 20 Jun 11:21
    #13

    oj shit.. som d blev.. ursäkta mig

  • Viccan
    Äldre 20 Jun 11:29
    #14

    Jag ska också hålla en kort kort kort tal och visa upp en film jag gjort av stilbilder till honom.
    Den är inte klar än, men är ni nyfikna kan jag maila filmen (bara 0,5 minut kvar på filmen, dvs slutet måste jag klippa ini filmen).

  • Imke19­77
    Äldre 21 Jun 20:43
    #15

    Här är mitt tal jag skrev:


     



    Ja, kära familj släkt och vänner. En sådan här dag vet man inte riktigt vad man ska säga. Känslorna är liksom lite ”all over the place” J


    Du och jag träffades under lite speciella omständigheter. Du var inte helt fri. Och jag var trött på allt som hade med killar att göra.


    Och trots en massa varningens ord från vänner, som bara ville mitt bästa. Så kunde jag inte hålla mig borta från dig.


    Och det var väl en himla tur. För när jag tvivlade som mest, var det du som fick mig att tro på kärleken igen.



    Det är inte många som får chansen i livet att få träffa sin själsfrände. Men det har jag fått.


    Om man hade vetat tidigare det man vet idag, hade man kunnat bespara sig själv många misstag. Men jag var tvungen att gå över alla dom här hindren för att till slut komma fram till dig.



    Det du och jag har, det är så äkta det kan bli. Efter 5 år så har jag inte ens lite tråkigt än!


    Hur kan det blir tråkigt, men en underbar make (oh… det där kändes härligt att säga, make).Men en underbar make och 3 ljuvliga barn.



    Hur du är med barnen. Du tar dig alltid tid, även om du är sen till något. Du skrattar och busar med dom. Du är så underbart kärleksfull och varm. Det bästa jag vet är att höra våra barn skratta tillsammans med dig. Och det är något jag får uppleva varje dag.



    Jag älskar hur du förstår mig utan att jag behöver säga det i ord. Hur du märker när något är fel eller om jag funderar på något.


    Jag älskar att du förstår vad jag behöver utan att jag måste säga det. Små överraskningar, som en blomma eller kanske bara en kram


    MEN! Även en ros har sina taggar såklart. Han ställer aldrig ner sina glas efter sig i diskmaskinen, han snarkar och han pratar och går i sömnen.
    Fast man kanske inte ska säga för mycket. Jag gissar på att jag har fler taggar än så själv


    Jag vill tacka alla våra underbara älskade vänner och familj som vill vara här idag och dela vår dag med oss. Det betyder så oändligt mycket för oss. Och vart du än är pappa, så älskar jag dig för evigt och du kommer alltid leva härinne för mig.


    Hade han funnits med oss idag hade han säkert klappat Peter på axeln och sagt något i stil med ”Grattis då mågjävel”


    Jag är i alla fall världens lyckligaste kvinna. För jag har träffat mannen jag är menad att vara med. Med dig är jag hel. Det du och jag har älskling, det är för evigt.



    Du och jag mot världen!



    Skål!


  • Styrka
    Äldre 23 Jun 16:21
    #16

    Jag ska oxå hålla tal. Det är ju inte så jätteofta man får chansen att göra det, och denna speciella dag vill jag gärna skrika från takknockarna hur lycklig han gör mig och hur fantastisk han är.
    Så här är mitt tal:


    Jag har nog alltid drömt om den stora kärleken.


    När jag var 15 år skulle det vara Jared Leto. [plats för skratt]


    Några år senare hade jag fått en mer råbarkad inställning. ”Det är inte lätt. Det går upp och det går ner. Man får kämpa för kärleken.”


    Så sent som i februari 2008 minns jag att jag skrev i min dagbok om hur nyfiken jag var på den person som tillslut skulle visa sig vara den jag gifte mig med. Jag minns att jag undrade vilken typ av personlighet hon skulle ha, hur hon skulle se ut, hur vi skulle träffas. Om vi rent av redan hade träffats. [ler] I mars samma år träffade jag NN och den 10 april blev vi tillsammans. Det dröjde inte mer än 4 dagar innan jag visste att det var NN jag skulle gifta mig med, att det var NN som var min stora kärlek. Med NN var allting annorlunda.


    Det var som om nån tände en lampa; ”ahaaa, är det så HÄR det ska vara??” Jag förundrades över hur lätt allting var. Hur glad han gjorde mig. Och hur han verkligen såg mig, som den jag är, inte som den jag ville vara, eller den han ville se. Han såg mitt stora hjärta, min tankspriddhet, min livsglädje, min klumpighet, min humor, min envishet, min intelligens, mina rädslor, min nyfikenhet. Och han tyckte om vad han såg. Det fanns ingenting han ville ändra på. Och jag kände likadant. Känner fortfarande likadant.


    Jag älskar NN för hans stora hjärta, för hans öppenhet och tillgänglighet och stora sociala kompetens. Hans humor som ständigt får mig att skratta så det kiknar i magen. Jag älskar hans ansvarsfulla sida och hans barnsliga sida. Jag älskar NNs spontanitet och hans ärlighet. Hans mod och civilkurage imponerar ständigt på mig, fler i denna värld borde få inspireras av dig, älskling!


    XX (min bästa vän) frågade mig, några månader in i förhållandet, om det var nånting jag störde mig på hos NN, nu när nyförälskelsen skulle ha mattats av lite. (säkert!) Efter att ha tänkt efter en stund svarade jag ”Han har häng på kalsongerna. Och han ska verkligen inte ha smink, för han vet inte hur man gör.”


    [plats för skratt]


    På den nivån är det. Det finns inga hinder att tala om, inga tvivel, inga kansken. Sedan jag träffade NN har hela livet flutit jämt, allt har gått smidigt. Det är som att hela universum samarbetar för att vi ska få vara lyckliga. Utifrån sett kan det tyckas som att vi måste kämpa i motvind, men vi har det bra mycket enklare än många andra förhållanden jag sett. På dessa fyra år har vi bråkat två gånger. Två. Och det är inte för att vi aldrig tycker olika, utan för att vi har en grundinställning som säger ”vi löser det här tillsammans”. Och det gör vi ju. Med dig, NN, är allting enkelt. Du är solen på min himmel och fågelsången i min vardag, skrattet i min glädje och kramen i min sorg.


    Jag älskar dig, NN. Och jag lovar att göra allt i min makt för att vi alltid ska få fortsätta vara så här lyckliga!

  • moonia­s
    Äldre 23 Jun 17:46
    #17
    Styrka skrev 2012-06-23 16:21:03 följande:
    Jag ska oxå hålla tal. Det är ju inte så jätteofta man får chansen att göra det, och denna speciella dag vill jag gärna skrika från takknockarna hur lycklig han gör mig och hur fantastisk han är.
    Så här är mitt tal:

     


    Otroligt vackert!!
  • Styrka
    Äldre 23 Jun 17:53
    #18
    moonias skrev 2012-06-23 17:46:41 följande:
    Otroligt vackert!!
    Tack! Glad Det värmer! Uppmuntrande såhär två veckor innan, skönt.
    Hög tid att börja öva, men då sambon är hemma så mycket blir det tyvärr inte mycket tid. Jag läste det högt för mig själv idag och tyckte det verkar så skriftspråkigt. Funderar på att justera det lite så det låter mer talspråkigt och inte lika högtravande. 3min36sek, är det för långt, tro ni? Eller är bruden undantaget 2-max3-minutersregeln?
  • Äldre 24 Jun 01:51
    #19

    Blev inspirerad av era tal och började genast skriva mitt egna. Mycket man vill säga men inte dra ut på det för länge. Får nog prova och ta tiden på det. 
    Som det ser ut nu är mitt tal 3-språkigt. Främst på Engelska för att flest ska förstå, sen Svenska när jag tackar mamma, och Italienska när jag tackar killens föräldrar. Inga översättningar, utan bara vissa delar på andra språk när det är riktat till någon speciell. Är det OK? 
    Jag är inte en speciellt "rolig" person men hade ändå gärna haft nååågot lite mer lättsamt. Tycker att som talet ser ut nu är det lite stelt. Får jobba på det lite mer framöver. 


  • Styrka
    Äldre 24 Jun 10:59
    #20

    Det är absolut okej med trespråkigt utan översättningar när det är frågan om ett enkelt tack till enskilda! Vad fint, att tacka dem på deras eget språk! och de flesta vet ju hur tack lyder på italienska ändå, så... vad fint! Tror talet kommer bli kanon!

Svar på tråden Tal från Bruden?