• Tokig

BILDTRÅD: Förlovnings-/vigselringar med färgade stenar

Jag har helt snöat in mig på att jag vill ha en ring med en färgad sten. Antingen en champagnefärgad diamant eller kanske en smaragd eller rubin.

Men jag hittar inga i svenska butiker.

Ni som har ringar med färgade stenar, kan ni inte visa upp era vackra ringar. Behöver inspiration.

• Svar på tråden BILDTRÅD: Förlovnings-/vigselringar med färgade stenar
  • Johanna sthlm

Den här tycker jag är otroligt vacker. Guldsmeden heter Michel o´dwyer. Jag ska själv ha en ring från honom och ser så otroligt mycket framemot att bära den. Han har fanatastiskt mycket fina ringar med färgade stenar. Bara en bråkdel finns på hans hemsida, men man får en känsla av hans stil och design.

• Tokig
    Johanna sthlm skrev 2012-06-18 18:29:18 följande:
    Den här tycker jag är otroligt vacker. Guldsmeden heter Michel o´dwyer. Jag ska själv ha en ring från honom och ser så otroligt mycket framemot att bära den. Han har fanatastiskt mycket fina ringar med färgade stenar. Bara en bråkdel finns på hans hemsida, men man får en känsla av hans stil och design.

Den är helt underbar.

Min förlovningsring är en smal alliansring i gult guld så jag vill verkligen att det ska vara en "ren" skena.

Får man fråga vad du gav för din ring? Och hur funkar den med din förlovningsring (om du har en sådan). Går liksom förlovningsringen in under denna?

• daniiel

Jag vet att det är en bildtråd, men det blir så väldigt många bilder, så länkar istället.

indonordic2.addcms2.se/eShop/guld/ringar/colored.aspx
    www.guldfynd.se/page.jsp&node=156&productType=1&attributeType_1=&attributeType_2=447&attributeType_4=&priceRange=&articlesPerStep=8&articleNo=&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E
    www.guldfynd.se/page.jsp&node=156&productType=1&attributeType_1=&attributeType_2=448&attributeType_4=&priceRange=&articlesPerStep=8&articleNo=&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E
    www.guldfynd.se/page.jsp&articleNo=0330118&articleNo=&priceRange=&articlesPerStep=8&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E&step=3&productType=1&&attributeType_4=&attributeType_2=446&attributeType_1=
    www.guldfynd.se/page.jsp&articleNo=0358234&articlesPerStep=8&attributeType_4=&attributeType_2=446&attributeType_1=&step=9&productType=1&articleNo=&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E&priceRange=&
    www.guldfynd.se/page.jsp&articleNo=0386417&articlesPerStep=8&attributeType_4=&attributeType_2=446&attributeType_1=&step=16&productType=1&articleNo=&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E&priceRange=&

Finns massor på andra sidor också :)

• Johanna sthlm

Min förlovningsring är helt rund och 3 mm i diameter och den går in under. Det är otroligt snyggt med en grun/gul sten till förlovningsringen i gult guld. Priset beror helt på hur stor mitt sten man vill ha, men räkna med 25000 och uppåt. Han anpassar även ringen efter dina önskemål och är otroligt service inriktad. 

• Tokig
    Johanna sthlm skrev 2012-06-18 20:37:19 följande:
    Min förlovningsring är helt rund och 3 mm i diameter och den går in under. Det är otroligt snyggt med en grun/gul sten till förlovningsringen i gult guld. Priset beror helt på hur stor mitt sten man vill ha, men räkna med 25000 och uppåt. Han anpassar även ringen efter dina önskemål och är otroligt service inriktad.
    Tack :) Nu ska jag bara övertyga gubben här hemma.
  • Tokig
    Johanna sthlm skrev 2012-06-18 20:37:19 följande:
    Hur stor tror du stenen på bilden är?
Svar på tråden BILDTRÅD: Förlovnings-/vigselringar med färgade stenar