• Picnick i det gröna

    Hur kommer Ert borgliga bröllop att se ut?

    Planerar för fult, men undrar om jag har glömt någon viktig detalj?


    Hindersprövning  Vigselförättare Vittnen Fotgraf Mina och blivandes kläder Bukett Ringar Mat, dryck, kaffe, tårta Stolar och bord till alla Tält (eftersom det ska ske utomhus)
    Har jag glömt något? 
    Funderar på musiken. Vet inte hur vi ska lösa det ännu.. 
  • Svar på tråden Hur kommer Ert borgliga bröllop att se ut?
  • MLI87

    Hej vi gifter oss borligt i ett valv som vi hyrt på stadshotellet där vi bor. till kvällen har vi hyrt en trubadur med all musik mellan 50 tall och 2000, Catering då vi inte vill ha gäster i köket. om man inte vill ha en trubadur så kolla med en tonåring i släkten som kan styra spotify under kvällen.

  • Picnick i det gröna

    Har också tänkt på spotify, men eftersom vi ska vara ute behöver vi utrustning som kan ha plats där det finns skydd mot eventuellt regn och så.
     

  • Five year engagement

    vi ska vara på en hgerrgård som har öppet under sommaren som kvällsrestaurang.


     


    Kl 15.30 kommer fotografen och vi tar lite olika bilder med bara oss två på platser i den vackra miljön vid herrgården. Fotografen stannar även under vigseln och efteråt tar vi lite enkla familjebilder och bilder på alla gäster.


    Kl 17.00 är vigseln, vigselförrättaren kommer till herrgården och förhoppningsvis kan vigseln ske utomhus i deras vackra trädgård nere vid vattnet.


    Kl 18.00 Brudskålen. Jag tänker mej att vi skålar med bubbel samt äter lite jordgubbar uppe på takterassen och minglar lite innan det är dags att sätta oss till bords.


    kl 19 öppnar grillbuffén. Vi kommer få det fint dukat och sitta lite avsides från övriga gäster.


    Vi har bokat ett rum för bröllopsnatten, på ett mysisgt litet pensionat där även några av gästerna bor.


    Morgonen efter kommer våra närmaste familjer och gör oss sällskap för en god frukost!


     

  • csq

    Vi kommer att ha ett borgerligt bröllop med runt 100 gäster. Vigseln kommer att ske på en båt som sedan tar oss till festlokalen. Vår största fundering som haft med ett ickekyrkligt bröllop att göra har varit att hitta en lokal och att utforma ceremonin. Jag älskar kyrkor men kan inte ställa upp på hela budskapet med en kyrklig vigsel, det har varit gansk många turer innan vi kom fram till en vigselplats som kändes bra. Jag tycker att det känns roligt att få utforma ceremonin själv, vi kommer nog att ha en ceremoni med mycket musik, det är fortfarande inte helt klart vad vigselförättaren ska prata om utöver själva "tager du". hur utformar ni era vigslar? vill gärna ha tips!
     

  • csq
    Picnick i det gröna skrev 2012-06-12 15:30:26 följande:
    Planerar för fult, men undrar om jag har glömt någon viktig detalj?

    Hindersprövning  Vigselförättare Vittnen Fotgraf Mina och blivandes kläder Bukett Ringar Mat, dryck, kaffe, tårta Stolar och bord till alla Tält (eftersom det ska ske utomhus)
    Har jag glömt något? 
    Funderar på musiken. Vet inte hur vi ska lösa det ännu.. 
    hej igen =) det jag funderar på om du har glömt är alla "uppdrag" till nära och kära. vi försöker satsa på att leja ut så mycket som möjligt av allt som ska skötas under kvällen till familj och kompisar. inget stort på en person, men deluppgifter till flera personer som ensamma inte är så mycket men som tillsammans hade blivit jobbigt för oss att hålla reda på. om våra nära vill ställa upp så känns det som en fin hjälp under kvällen som kommer avlasta oss mycket. tex funderar vi på att ha vinansvariga vid varje bord som har lite koll på drycker nivåerna, en matansvarig som kan ta diskussion med serveringspersonal osv om det skulle dyka upp ngt oförutsett, be olika kompisar fota olika delar av festen så att ingen behöver vara fotograf hela kvällen (vi kommer nog inte ha profesionell fotograf under festen) osvosv
  • SkövdeSophie
    csq skrev 2012-06-13 00:01:42 följande:
    Vi kommer att ha ett borgerligt bröllop med runt 100 gäster. Vigseln kommer att ske på en båt som sedan tar oss till festlokalen. Vår största fundering som haft med ett ickekyrkligt bröllop att göra har varit att hitta en lokal och att utforma ceremonin. Jag älskar kyrkor men kan inte ställa upp på hela budskapet med en kyrklig vigsel, det har varit gansk många turer innan vi kom fram till en vigselplats som kändes bra. Jag tycker att det känns roligt att få utforma ceremonin själv, vi kommer nog att ha en ceremoni med mycket musik, det är fortfarande inte helt klart vad vigselförättaren ska prata om utöver själva "tager du". hur utformar ni era vigslar? vill gärna ha tips!
    Var skall ni gifta er och när? 
    Ni kan ju kolla vilka vigselförrättare det finns i den kommunen och ringa runt till dem.
    Personligen tycker jag det är jätteviktigt att utforma en personlig och kärleksfull vigselakt till de par jag viger och jag är noga med att de skall känna att det blir som de vill ha det. Men i mitt uppdrag ingår bara själva "tager du". Så ni får hitta en vigselförrättare som vill göra lite mer, samt viga på annan plats än stadshuset. Men det är nog inga problem, vi är många som ser det som en ära

    Jag skall själv gifta mig borgerligt i vinter och vi kommer att ha en del musik under vår akt. Vi kommer också att ha egna löften, samt skriva en inledning på ceremonin,
     
  • Smulan

    Vi gifter oss i smyg på stadshuset med två kompisar som vittnen och vår lilla son som "brudnäbb". Vi har vanliga festkläder dock ÄR min klänning vit ;). Sen tar ett av våra vittnen (som är duktig hobby fotograf) bilder och sen bär det av till en fin resturang där vi äter gott. Sen åker vi hem och där tar vi oss ett glas bubbel med lite jordgubbar och choklad tryfflar innan sängdags =). Enkelt och bra!

    SkövdeSophie - vår vigselförrättare kunde inte fixa musik i stadshuset. Är det vanligt förresten??? Kan man föreslå att man tar med egen utrustning eller finns det skäl tror du till att de inte har det i stadshuset? Vi har inte bestämt oss om det går bra utan musik än så därför slänger jag ut frågan till dig ;).


    Picnick i det gröna skrev 2012-06-12 15:30:26 följande:
    Planerar för fult, men undrar om jag har glömt någon viktig detalj?

    Hindersprövning  Vigselförättare Vittnen Fotgraf Mina och blivandes kläder Bukett Ringar Mat, dryck, kaffe, tårta Stolar och bord till alla Tält (eftersom det ska ske utomhus)
    Har jag glömt något? 
    Funderar på musiken. Vet inte hur vi ska lösa det ännu.. 
    Ska du fixa frisyr och smink själv annars är det ju det att boka. Det har jag endast för att jag är lat ;).
    det du ev. har glömt är transport (typ taxi lista med bra priser) och boende för de som behöver det. Annars har du nog tänkt på allt.
  • SkövdeSophie
    Smulan skrev 2012-06-13 12:04:31 följande:
    SkövdeSophie - vår vigselförrättare kunde inte fixa musik i stadshuset. Är det vanligt förresten??? Kan man föreslå att man tar med egen utrustning eller finns det skäl tror du till att de inte har det i stadshuset? Vi har inte bestämt oss om det går bra utan musik än så därför slänger jag ut frågan till dig ;).
    Hej,
    Nä, i stadshuset har jag aldrig haft någon vigsel med musik. Det är inte vanligt alls. Ni får nog räkna med att ta med egen bandspelare och fråga före om det går bra att spela en låt. Ofta är det rätt tajt mellan vigslar. Fråga er VF.
  • BlomAnna
    csq skrev 2012-06-13 00:01:42 följande:
    Vi kommer att ha ett borgerligt bröllop med runt 100 gäster. Vigseln kommer att ske på en båt som sedan tar oss till festlokalen. Vår största fundering som haft med ett ickekyrkligt bröllop att göra har varit att hitta en lokal och att utforma ceremonin. Jag älskar kyrkor men kan inte ställa upp på hela budskapet med en kyrklig vigsel, det har varit gansk många turer innan vi kom fram till en vigselplats som kändes bra. Jag tycker att det känns roligt att få utforma ceremonin själv, vi kommer nog att ha en ceremoni med mycket musik, det är fortfarande inte helt klart vad vigselförättaren ska prata om utöver själva "tager du". hur utformar ni era vigslar? vill gärna ha tips!
    Hoppar helt fräckt in i tråden

    Vi kommer träffa vår vigselförrättare ett tag innan så vi "lär" känna varandra och så skriver hon ihop någon form av tal så att de inte bara blir "tager du". Vi tänker skriva våra egna löften. Dessa måste vigselförrättaren godkänna innan om de fungerar som löften eller inte fungerar inte det vi skrivt som löften kommer vi ändå säge det till varandra som ett tal eller vad man ska säga.
    Vi tänker oss nåt sånt här:

    "ingångs musik"
    Förrättaren hälsar välkomna och inleder ceremonin
    solosång
    våra löften
    ringväxling
    solosång
    förrättaren avslutar ceremonin
    "utgångs musik"
     
Svar på tråden Hur kommer Ert borgliga bröllop att se ut?