• JennyO

Milanoo.com

Ja, jag vet att det redan finns en massa trådar som behandlar s k Kinaklänningar men de är alla så fasligt långa att jag inte orkar läsa igenom dem för att kanske inte hitta svar på det jag undrar...

Jag satt igår och fyllde i min beställning av bröllopsklänning på Milanoo.com

När jag var klar fick jag en känsla av att det inte funkat som det skulle så idag slängde jag iväg ett mail och har nu fått bekräftat att de inte fått min beställning, blir ett nytt försök ikväll...

Ni som beställlt från Milanoo.com har ni fått vad ni hoppats på? Höll leverenstiden? Fick ni ändra mycket när ni fått hem klänningen?

Jag hittade min drömklänning på Milanoo.com och håller tummarna för att den är så vacker som den är på bild...

• Svar på tråden Milanoo.com
  • JennyO
    Mamman i Gerdsmygen skrev 2012-05-25 09:22:32 följande:

Framsidan

Den är ju jättefin, den ser ut att vara asymetrisk fram, eller?

Sömmen som syns är ju inte heller så farlig, bör inte vara svårt att åtgärda om man vill det.

• Gerdsmygen

Näe, rakt skuren, den ligger bara snett och är något skrynklig efter flygfrakten ;)

• JennyO
    Mamman i Gerdsmygen skrev 2012-05-25 09:49:42 följande:

på galje ist.. då ser den inte lika snedvriden ut :)
    Ahhh, stor skillnad! Härlig färg med, roligare än vitt!
  • JennyO
    Mamman i Gerdsmygen skrev 2012-05-25 10:15:42 följande:

Ja, jag gillar champagnefärgen. Känns mer som "jag" :)

Mycket "varmare" färg än vitt. Själv har jag hållit mig till Ivory, inte helt vitt iaf.

När jag var i brudklänningsbutikerna så var kontrasterna otroliga när man såg kritvita klänningar, vilket inte är snyggt i mina ögon, och andra mer varma toner.

Vad man än väljer så ska man ju få känna sig som vackrast i världen den dagen!

• JennyO

Jippie =) Just fått besked om att min klänning är skickad från Milanoo!

• Gerdsmygen

Spännade!!! Posta jättegärna bilder sen när du fått hem den, funderar på att ev beställa igen därifrån då det verkar bli ett sommarbröllop nästa sommar istälet för i höst :)

• JennyO

=) Klänningen är i Malmö!! Snart är den här....

• JennyO

Nu har min vackra klänning kommit!!

Den ser ut precis som jag hoppats, inga synliga fel och brister än så länge. Inte hunnit prova än så vet inte hur den sitter men såååå vacker =)

• Gerdsmygen
    JennyO skrev 2012-06-07 16:28:59 följande:

Nu har min vackra klänning kommit!!

Den ser ut precis som jag hoppats, inga synliga fel och brister än så länge. Inte hunnit prova än så vet inte hur den sitter men såååå vacker =)

Underbart! Hoppas att den sitter perfekt :)
  • JennyO
    Mamman i Gerdsmygen skrev 2012-06-07 20:22:04 följande:
    Underbart! Hoppas att den sitter perfekt :)

Sitter bra, men släpet är toklångt....måste prata med min sömmerska om det...

Ska ta en ordentlig provning i helgen, bild kommer =)

Svar på tråden Milanoo.com