• JennyO

Milanoo.com

Ja, jag vet att det redan finns en massa trådar som behandlar s k Kinaklänningar men de är alla så fasligt långa att jag inte orkar läsa igenom dem för att kanske inte hitta svar på det jag undrar...

Jag satt igår och fyllde i min beställning av bröllopsklänning på Milanoo.com

När jag var klar fick jag en känsla av att det inte funkat som det skulle så idag slängde jag iväg ett mail och har nu fått bekräftat att de inte fått min beställning, blir ett nytt försök ikväll...

Ni som beställlt från Milanoo.com har ni fått vad ni hoppats på? Höll leverenstiden? Fick ni ändra mycket när ni fått hem klänningen?

Jag hittade min drömklänning på Milanoo.com och håller tummarna för att den är så vacker som den är på bild...

• Svar på tråden Milanoo.com
  • FrökenSnartFru

Liksom många av de billigare kina-tillverkarna så beror nog resultatet på vilken sömmerska som tar hand om din klänning.
    Jag beställde två klänningar förra året, en från brudklänningssortimentet (fast kort) och en festklänning. Testade med standardstorlekar vilket visade sig vara en miss. Fick sy om båda två. Den i satin, "brudklänningen", var i härligt tjockt tyg, men den ljusrosa färgen var riktigt rosa - så jag var glad att jag inte skulle ha den till mitt eget bröllop.
    Festklänningen i taft var jag inte alls nöjd med, mycket tråkig tygkvalitet och dåligt sydd, framför allt i nederkant. Såg inte alls ut som på bilden.
    Låter dig jämföra själv:

Vilken klänning är det du beställt?
  • JennyO

Plus Size Ivory Short Sleeves Empire Waist V-Neck Beading Satin Organza Wedding Dress

Den här har jag beställt. Hoppas innerligt att den är fin när den kommer och att jag slipper fixa så mycket. Har beställt den enligt mina egna mått iaf.

• Gerdsmygen

Jag sitter också och väntar på klänning från Milanoo... Har fått leveransdatum 4/6.

• JennyO

Min kommer kring den 21 juni =)

• Gerdsmygen

Beställde skorna också som jag har som profilbild.. Så skostorleken ska ju bli spännande att se hur den är med.

• JennyO
    Mamman i Gerdsmygen skrev 2012-05-14 21:34:56 följande:
    Beställde skorna också som jag har som profilbild.. Så skostorleken ska ju bli spännande att se hur den är med.

Jättefina! Tittade på skor jag med men vågade inte....blir till att leta här hemma istället.

När gifter ni er?

• Gerdsmygen

Antingen i oktober i höst eller nästa sommar, beror lite på ekonomin :) Vi har båda precis pluggat färdigt. Ni då?

• Triton77

Jag gifte mig i somras och hade en fantastisk klänning ifrån Milanoo! Den var precis som jag hade tänkt och jag hade medvetet måttbeställt lite för stort. Som sagt man vet aldrig efter när man läst här på sidan om hur fel det KAN bli.

Hade en sömmerska som hjälpte mig sy in den och hon var helt lyrisk över kvaliten på tyget och hur välgjord den var!

Fick så många komplimanger för min klänning och även min tärnas klänning var ifrån Milanoo och den satt som en gjuten på henne efter hennes mått.(hon gav sina riktiga mått).

Finns bilder i mitt galleri

• JennyO
    Mamman i Gerdsmygen skrev 2012-05-15 08:12:14 följande:
    Antingen i oktober i höst eller nästa sommar, beror lite på ekonomin :) Vi har båda precis pluggat färdigt. Ni då?
    Vi gifter oss i höst, 1 september =) Bestämde oss ganska sent, för bara ett par månader sedan om att gifta oss i år istället för nästa år som vi tänkt från början.
Svar på tråden Milanoo.com