• JennyO

Milanoo.com

Ja, jag vet att det redan finns en massa trådar som behandlar s k Kinaklänningar men de är alla så fasligt långa att jag inte orkar läsa igenom dem för att kanske inte hitta svar på det jag undrar...

Jag satt igår och fyllde i min beställning av bröllopsklänning på Milanoo.com

När jag var klar fick jag en känsla av att det inte funkat som det skulle så idag slängde jag iväg ett mail och har nu fått bekräftat att de inte fått min beställning, blir ett nytt försök ikväll...

Ni som beställlt från Milanoo.com har ni fått vad ni hoppats på? Höll leverenstiden? Fick ni ändra mycket när ni fått hem klänningen?

Jag hittade min drömklänning på Milanoo.com och håller tummarna för att den är så vacker som den är på bild...

• Svar på tråden Milanoo.com
  • JennyO
    Triton77 skrev 2012-05-15 08:34:19 följande:

Jag gifte mig i somras och hade en fantastisk klänning ifrån Milanoo! Den var precis som jag hade tänkt och jag hade medvetet måttbeställt lite för stort. Som sagt man vet aldrig efter när man läst här på sidan om hur fel det KAN bli.

Hade en sömmerska som hjälpte mig sy in den och hon var helt lyrisk över kvaliten på tyget och hur välgjord den var!

Fick så många komplimanger för min klänning och även min tärnas klänning var ifrån Milanoo och den satt som en gjuten på henne efter hennes mått.(hon gav sina riktiga mått).

Finns bilder i mitt galleri

Vilka vackra bilder! Och klänningarna är så fina, hoppas att min blir lika fin!! Söker febrilt efter en söt klänning till min flicka som är 7 år men hittar inget ritkigt bra.
  • JennyO
    Mamman i Gerdsmygen skrev 2012-05-20 11:43:10 följande:
    Fick mail om att klänningen skickades igår :)

Oh vad roligt!! Då har du snart din klänning =)

Hoppas den är så fin som du hoppas, lägg gärna upp bild när den kommit =)

• Linda L

spännande, hoppas det är bra kvalité

• Gerdsmygen

Idag kom klänningen med budbild. (kan inte klaga på leveransen precis då den egentligen skulle komma 4/6 enligt beställningen).

Tyget är fint och färg + modell stämmer bra. På vissa ställen syns tyvärr sömmarna (med vit tråd på champagnefärgat tyg), helhetsintrycket är dock att klänningen är välsydd. Den har bl. a isydd korsett vilket jag inte hade förstått vid beställning + isybb bh (vilket stod).

Färgmatchningen mellan skor och klänning var såddär, skorna var mörkare och lite små i storleken (jag får precis på mig de och har ändå gått upp en storlek vid beställning)

Kan inte säga så mkt om passform då jag medvetet beställt en för liten, dvs den storlek jag kan tänka mig att visa mig i en sån klänning i.

Bilder kommer så fort jag hittat sladden för överföring mellan dator och mobil :)

Min femåriga dotters reccension var dock "Åh mamma! Det ser ut som en prinsessklänning! Den kan du gifta dig i!"

• JennyO
    Mamman i Gerdsmygen skrev 2012-05-23 12:45:00 följande:

Idag kom klänningen med budbild. (kan inte klaga på leveransen precis då den egentligen skulle komma 4/6 enligt beställningen).

Tyget är fint och färg + modell stämmer bra. På vissa ställen syns tyvärr sömmarna (med vit tråd på champagnefärgat tyg), helhetsintrycket är dock att klänningen är välsydd. Den har bl. a isydd korsett vilket jag inte hade förstått vid beställning + isybb bh (vilket stod).

Färgmatchningen mellan skor och klänning var såddär, skorna var mörkare och lite små i storleken (jag får precis på mig de och har ändå gått upp en storlek vid beställning)

Kan inte säga så mkt om passform då jag medvetet beställt en för liten, dvs den storlek jag kan tänka mig att visa mig i en sån klänning i.

Bilder kommer så fort jag hittat sladden för överföring mellan dator och mobil :)

Min femåriga dotters reccension var dock "Åh mamma! Det ser ut som en prinsessklänning! Den kan du gifta dig i!"

Men oj, vad kul att den kom så mycket tidigare! Jag spanar på mina sidor på Milanoo varje dag och hoppas snart få se att den är skickad!

Vad kul ändå att helhetsintrycket är så bra! För egen del har jag varskott en väninna som är sömmerska, för det fall det skulle behövas ;) Synd på skorna men det är ju svårt, ännu svårare än med kläder, att beställa över nätet.

Bättre betyg än din dotters kan man väl knappast få, eller hur =) Ser framemot bild!

Svar på tråden Milanoo.com