yavanna81 skrev 2012-05-02 21:33:15 följande:
Det är lite roligt hur olika man kan reagerar. Jag sysslar med att skriva liknande grejer själv som hobby och när jag såg priset tänkte jag "kostar det bara 500 spänn!". Det tar sjukt många timmar för mig att skriva ett så att köpa låter som en bra ide när det inte är dyrare. Men jag förstår att har man inte mitt specialintresse så känns det inte lika prisvärt, speciellt när man inte vet vad man köper. Jag håller med om att det är synd att de inte har mer information på sin hemsida för jag skulle också kunna tänka mig att tjuvkika lite på roller mm. Jag vill gärna höra hur det gick så jag vet om jag ska köpa något själv.
Jag kan tänka mig att det kan ta en bra stund (exakt hur länge vet jag inte och det varierar nog) att fundera ut något och skriva ner det osv. Det tvivlar jag inte alls på, men, min tanke är då att någon gjort ett manus och skulle det vara så att man köpte det av någon som gjorde ett nytt manus för varje kund, speciellt för just vad den kunden vill ha, så skulle jag kunna förstå att man vill ta betalt för mödan. Nu handlar det ju dock om en sida som säljer samma manus till flera personer. Ett manus kostar 500kr, men då kanske det är 1000 personer på ett år som köper det = 500 000kr. Då tycker jag det är lite dyrt styckpris, men jag förstår ju att företaget vill gå med vinst såklart och allt det bla bla. Samt att eftersom vi, eller våra vänner, aldrig gjort något liknande och vi alla kanske tycker det går jättedåligt och är tråkigt efter 20min (vilket jag egentligen inte tror) samt att min familjs ekonomi är helt åt fanders för en obestämd tid framöver, så vill jag inte riskera att "kasta bort" 500kr på inget alls.