• LillaEllan

Vart har ni köpt era mäns kläder och vad?

Vad ska er man ha på sig? Vi står i valet mellan kostym eller jaqette (Stav?). 
    frack blir det inte och inte smoking.

Vad fick ni betala för det?

viken färg har ni valt? 

• Svar på tråden Vart har ni köpt era mäns kläder och vad?
  • Amor in aeternum

Jag tror att det kommer att bli till att köpa en kostym på dressman åt honom, men han kan inte bestämma sig om han ska ha hel kostym eller bara väst och kravatt. (Och det är han som bestämmer det själv )

• Stike

Cookieandkermit: vad kostade kostymen? Funderar också på vingåker men undrar om det är värt det! Alltså om det är så stor skillnad :)

• LillaEllan
    Stike skrev 2012-05-02 00:09:46 följande:
    Cookieandkermit: vad kostade kostymen? Funderar också på vingåker men undrar om det är värt det! Alltså om det är så stor skillnad :)
    kolla deras hemsida där har dom några utvalda ca halv priset ord.5900 och kostar där 3590kr :) Bra pris!
  • Monstertjejen

Brothers har bra erbjudande nu, med kostym, skjorta och fluga.
    Min blivan fick allt för ca 2200:-

• Aniara4
    daniiel skrev 2012-05-01 12:20:58 följande:
    Haha jag rubriker mer som att ni var riktat till brudparet, att vart har ni = din blivande och du köpt mannens kläder, men det kanske beror på att jag var med när han köpte kläder, för han ville ha mig som smakråd.
    Jag förstod ju att det var så det var menat, men det var kombinationen "var köper NI kläder till ERA män". Om "ni" syftar på brudparet har i så fall brudparet flera män?
  • AnnL

Vi köpte en skräddarsydd i Thailand när vi var där på förlovningsresa. Den kostade 800:- inkl vit skjorta. Sedan har vi köpt en väst på tradera för
    150:- samt en kravatt för 250:- också på tradera. Skor har han sedan innan.

• daniiel
    Aniara4 skrev 2012-05-02 08:03:15 följande:
    Jag förstod ju att det var så det var menat, men det var kombinationen "var köper NI kläder till ERA män". Om "ni" syftar på brudparet har i så fall brudparet flera män?
    Ja, se där.. det tänkte jag inte ens på att det står :P
  • niriel

Sambon köpte sitt kit från http://uppkladd.byeneroth.com/ (en nehru), jag minns tyvärr inte alls vad han betalade, men det var rocken, väst, två kravatter (en till sig och en till sin markskalk) och byxor. Sjukt snyggt, otroligt välgjort men lite mer åt det dyra hållet. Vi hade tur, när han skulle köpa sitt skulle de flytta och hade flyttrea, annars hade det kostat en hel del mer...

• Dazzle

Vu var inbokade på två bröllopsbutiker i Växjö å fick riktigt DÅLIG service på båda. Fastän vi hade kollat på hemsidan vilka märken de sålde och vad som ingick i de kollektionerna så hade de typ ingenting, kunde inte skaffa någonting, å ville sambon skulle prova kostymer i fel färg, fel storlek och fel modell "för att få ett hum".

Däremot var vi även på två helt vanliga herrekiperingar å fick suverän hjälp! Båda männen visste precis vilken storlek sambon borde ha och vi köpte en helt vanlig, lite snyggare kostym, för ett suveränt pris på Suits and Shirts på Grand Samarkand. Vi ska till en bröllopsbutik till, så om inte de har det vi söker så blir det denna - vilket kommer bli supersnyggt!

L

Svar på tråden Vart har ni köpt era mäns kläder och vad?